Recenze: Command & Conquer: Generals Zero Hour

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Command & Conquer: Generals Zero Hour

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 07. lis 2019 13:02:09

Jak jsem psal v minulé recenzi na Command & Conquer Generals, myslel jsem si, že lepší už to být nemůže. Pak jsem však po čase objevil, že hra má i datadisk. Ano, tenkrát byli datadisky ještě hodně žádané. Normálně bych o datadisku psal rovnou v recenzi na původní hru, jenže tady bych tím podhodnotil, co datadisk pro hru znamená. Zero Hour udělal Generals mnohem lepší.

A co se tedy změnilo? Vlastně skoro nic. Tak jak může udělat hru lepší? Abych odpověděl, musím se znovu vrátit do minulé recenze. " Dobrá strategie musí být o velkých bitvách, skvělá strategie musí být o rozmanitosti a nejlepší strategie musí být o superzbraních" napsal jsem. Platí i nyní. Ale mnohem více. Tvůrce totiž za málo peněz dodal hodně strategické muziky. Každá frakce se nyní dá kromě standartního rozložení hrát i za speciální generály. Je jich celkem devět - tři pro každou frakci - a mění způsob hraní za danou frakci a to vehementně. K tomu si přičtěte ještě nové jednotky/budovy/vylepšení a rozmanitost se rozrůstá exponenciálně. Nejlepší fakt je ten, jak moc rozdílní generálové mezi sebou jsou a jak moc tlačí na tu svoji strategii, kterou dohání k dokonalosti.

Pamatujete, jak jsem říkal, že amerika je speciálně závislá na elektrárnách? Představuji vám generála Townsena, který místo normálních tanků nyní operuje s laser tanky, které přestanou fungovat, nemáte-li dost elektřiny. Odvděčí se vám však velkou silou a univerzalitou. Jo a defenzivní systémy již nestřílí rakety, jenž se dá uhnout, ale střílí dalekonosným laserem, který totálně destruktuje jakékoliv letectvo.
GLA letectvo nemá, čína má jen migy a nyní nově helixy (přepravní těžkotonážní vrtulníky), takže nejlepší letectvo má amerika. A co z toho udělat ještě lepší powerhouse? Představuji vám generála Grangera, který vůbec nemá žádné tanky, ale má speciální raptory s 90% účinností obraných laserů, stealth fightery hned od začátku (místo původní nutnosti si je odemknout) a aurora bombardéry, které jsou při shozu bomby nesmrtelné. K tomu ještě chinnoky (helikoptéry) s vylepšením na neviditelnost a je kolikrát vymalováno.
Jenže vás nebaví ovládat padesát jednotek, vám se líbí používat superzbraně. Jenže to stojí moc peněz a žere moc energie. Představuji vám generála Alexandra, superzbraně jsou za polovic, a elektrárny mají přídavné chlazení, které zvyšují účinnost o 400 %. Ano, o tolik. A ono to ještě není všechno. Protože jejich tanky stojí kvůli tomu dvakrát tolik, jejich defensivní systém střílí rakety s EMP výbuchem na konci. Ty jsem měl nejraději. Není lepší pocit, než znehybnit armádu nepřátel před základnou.

Čína (resp. Rusko - resp. východní blok, zde pojmenovaný Čína (asi to celé ovládla)) byla o počtech a atomovém výzkumu. A přesně to dostanete i s generály.
Jak otravné je když na vás nepřítel posílá pořád ty nováčky přímo z továrny. A ještě mu to strašně trvá, než postaví slušnou pancéřovanou armádu. Ale vy nemusíte. Představuji vám generála Kwaie. Tanky se staví rovnou s hodnocením veterán (druhá úroveň vylepšení ze tří) a rychleji. Na víc máte k dispozici i lepší verzi některých tanků. To ale všehovšudy odnesla pěchota a letectvo.
Pokud jste spíše radši v boji tváří v tvář, generál Fai vás podrží. Jeho pěchota má minikulomety, kterým mohou i střílet na letadla, která se proti němu nyní hrubě nevyplatí. Navíc má větší a silnější bunkry pro onu pěchotu a svičí je mnohem rychleji než normálně.
Jenže to nejlepší teprve přijde. Generál Tao se totiž zaměřil na výzkum a dotáhl atomový vývoj až dokonce. Všechny jeho tanky, rakety, migy, nálety a tak, nesou dáreček v podobě uranu. Tanky mají dokonce i vlastní atomový pohon, což je dělá neskutečně rychlejšími (za cenu menšího jaderného výbuchu když nepřežijou). Slavné nukleární silo taky doznalo lehkého vylepšení, a to konkrétně v síle radiace a je o hubičku levnější (z 5000 na 4500). S tím všeho všudy musel přijít i nutný upgrade elektráren, které nyní také jedou atomově a dělají krásnou záři při zničení.

Teroristé umí dobře tři věci. Maskovat se, vyrábět jedy a přemluvit lidi k sebevraždám. A hadejte co, všechny tři věci postupně vylepšili generálové (i když v tomto případě ani ne tak hodností). Princ Kassad je mistr maskování. A to sakra dobrý, neboť dokáže zamaskovat všechny svoje budovy, a přes GPS Scrambler i jednotky. Zní to strašně silně, jenže aby se to vyrovnalo, tak nemá k dispozici žádné tanky, což z něho dělá dost slabého hráče při přímočaré konfrontaci.
Doctor Thraxx je, jak už to trochu vyzrazuje jeho jméno, expert na jedy, respektive chemikálie. A to tak, že zamořená zem jeho sajrajtem zabíjí i lidi uvnitř tanku (resp. ve hře pouze zraňuje tanky, ale tentokrát vehementněji než předchozí verze). Všechny jeho tanky střílí hlavice s touto náloží také a po SCUDu zbyde jen neobyvatelná poušť.
Generál Juhziz přišel na složení silnější třaskaviny, a tak jeho bomby dělají větší neplechu. Všechna auta a vojácí sebou jednu nosí, zaímco jeho SCUD sice nemá žádné toxínové nálože, volné místo je však naplněno přídavnou výbušninou, takže udělají větší nepořádek v základně soupeře.

Kampaň se nyní zaměřila jen na fakt, že si jednoho generála vyberete a musíte porazit všechny ostatní na jejich hřišti (každý generál má jednu svoji mapu, ve které operuje). Poslední misí je nějaká čínská supergenerálka, která má všechny jednotky a budovy všech frakcí. Do toho vás generálové při misích různými hláškami tauntují, jako např. Taovo legendární "Nuclear Winter is coming this year general" nebo Kwaiovo "Tanks! Build more tanks!".

Za generála se specializací v normálním boji hrát nemusíte. Stále si můžete vybrat jen "obyčejnou" frakci, které i tak dostali nové jednotky, vylepšení a budovy.
Nové mapy jsou samozřejmostí, i když nejlepší způsob stále zůstává stahování map z internetu od fanoušků. A nebo si udělat mapu vlastní. Chvíli sice trvá pochopit, jak počítač naprogramovat, jak útočit - v podstatě mu nasázíte vlaječky spojené jednou cestou a podle jména (hlavní cesta, boční cesta, zadní vrátka) se pak rozhoduje, kudy vede útok.

Znovu musím říct, že tohle naprosto splňovalo za málo peněz hodně muziky. Po vyzkoušení se už "obyčejní" Commandi zdají nekompletní. Za mě se jedná rozhodně o jednu z mých nejoblíbenějších her a tak nějak se jí v celé kráse moc her nepřiblížilo.

Čínské minové pole může být devastující pro projíždějící pancéřovou skupinu nepřítele.
caczh1.jpg
caczh1.jpg (8.72 KiB) Zobrazeno 13 krát


Po určitém počtu vítězství si teroristé mohou odemknout tunel, který mohou postavit v podstatě kdekoliv - aneb jak se dostat do základny snadno a rychle.
caczh2.jpg
caczh2.jpg (9.26 KiB) Zobrazeno 13 krát


Jedna dobře shozená bomba z letounu a armáda se může jít klouzat.
caczh3.jpg
caczh3.jpg (13.57 KiB) Zobrazeno 13 krát


Hodnocení oproti původním Generals:
+ generálové a jejich specializace; dabovaná kampaň na speciálně vytvořených mapách; možnost si navolit kohokoliv proti komukoliv při standartní hře; v mapaách se nyní nachází spoustu nových věcí a udělátek
- náhodná hra je nyní trochu "bust", neboť ne každý umí přehrát každého a tak záleží na štěstíčku (bavím se o hře proti počítači);
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3055
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 166,829.75
Bank: 2,651,327.90
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 25

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron