Recenze: Command & Conquer: Generals

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Command & Conquer: Generals

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » stř 06. lis 2019 13:24:42

Zase jdu proti proudu, když tvrdím, že odnož commandů nazvaná Generals je nejlepší. Dobrá strategie musí být o velkých bitvách, skvělá strategie musí být o rozmanitosti a nejlepší strategie musí být o superzbraních. To poslední jsem si domyslel sám, ale u Generals je to už taková vizitka hry. Hra se skládá samozřejmě z kampaně a následně nekonečném hraní sólo bitev či online bitev. Na výběr máte ze tří "mocností", která má každá své náležitosti a strategie, jak už to bývá.

Američané jdou plnou silou do technologií. Mají výborné letectvo, laserové defensivní systémy, pancéřované tanky a rakety dlouhého dostřelu. Mají dobrou síť špiónů, odolné budovy, ze kterých se po zničení na poslední chvíli evakuují vojáci ve výzbroji a různé možností náletů a posil ze vzdušného prostoru. Jejich megazbraní je Uplink Cannon, což je obrovský laser, který vysílá paprsek do vesmíru, odkud je přes supersatelit odražen zpátky kamkoliv na Zem. Devastující účinnek je postupný a ovladatelný i během střelby. Avšak 5000 je slušná sumička, nemluvně o nutnosti postavení předešlých budov a navíc žere spoustu elektřiny, což je jedna ze slabin ameriky. Číňané mají také elektrárny, které potřebují k provozu většiny budov, jen nesází až tak na technologii, jakože spíše na atomový vývoj a velké počty. Za každého amerického vojáka mají číňané dva své. Tanky jezdí na atomový pohon a děla střílí náboje obohacené uranem. Velitelství také hojně podporuje informační odvětví a to konkrétně hackerskou komunitu, která jim vydělává peníze a může i krást. Všechno ostatní, co nestřílí z děla nebo nevydělává peníze má na 90% kulometné kanóny. Mají i základní letectvo s MIGi, ale proti americkým Raptorů, Aurorám a Stealthům nemají moc šanci. Jejich superzbraní je, jak jinak, obří nukleární rakera. Obří devastující účinek na velké ploše má jedinou nevýhodu a to jednorázové udělení poškození. Radioaktivní spád po dopadu se kromě stavitelů a vojáků o moc jiného už nepostará. Ale neplechu umí udělat pořádnou. Když už mluvíme o nepleše, GLA - v podstatě teroristická buňka je poslední třetí velmocí. Nemají pořádné technologie ani velké počty a tak to dohání "nefér" taktikou. Sebevražedné jednotky, neviditelní vojáci, skryté chodby a tunely pod každou budovou a celkem inovátorské počiny z místní továrny, jako např. pouštní bugina s odpalovačem miniraket na zádi. Do toho ještě mistrně ovládají výrobu jedů (zde toxinů) a mají pokryté všechny potřeby boje. Jejich superzbraní je SCUD - neboli velké odpalovací místo 12 raket, každé napěchované nejsilnějším toxinem, který uměli vyrobit. Na místa zasažená touto smrští je nebezpečné po dlouhou dobu navštěvovat. Narozdíl od ostatních GLA nevlastní a neprovozuje elektrárny a tak nějak hra předpokládá, že elektřinu kradou nebo jezdí na páru bo co.

Jako generál za jakoukoliv mocnost si v průběhu bojů, s ohledem na vaše vítězství nad nepřáteli, odemykáte speciální podpory, jednotky a vylepšení, takže každá hra může být o něco jiná. Map, na kterých lze hrát je v základu docela pomálu, ale hra obsahuje editor map a tak se toho tenkrát komunita dost chytla a teď x let po vydání není problém nasbírat přes 1000 hratelných map.

Teď trochu obecněji. Pře započetím zápasu, lze možnost superzbraní vypnout. Poté jsou všichni odkázání pouze na svoje taktické dovednosti s tanky a vojáky. Na mapách se vyskytuje pár míst (každý má většinou jedno a směrem doprostřed mapy se objevují třeba další dvě nebo tři), kde se dají sehnat peníze, což je tu jediná surovina, za kterou se všechno kupuje/staví/vylepšuje. Každá z frakcí má však ještě jeden svůj způsob jak vydělávat peníze. Až na mapě dojdou určené zdroje, jste plně odkázáni na udržení toho svého způsobu vydělávání peněz. Američané mají budovu, kde každé 2,5 minuty shodí letadlo balíky peněz. Číňané mají hackery, kteří otevřou počítače a pak už to tam snad každou sekundu šustí 5 dolary, později 6 a nakonec 10 dolary (jednotky dostávají za zabíjení jiných zkušenosti a tím postupují na vyšší úroveň - max 3; na třetí úrovni je znatelně vidět, že jednotka střílí rychleji, nebo v případě hackerů, vydělává více) a GLA (teroristi) mají budovy černých trhů, který asi každé 3 sekundy vyhodí dvacku. Pokud máte budovu, která se vám už nehodí, můžete ji prodat, ale za zlomek ceny samozřejmě. Přijít o zdroj peněz je prostě konečná, jak už to bývá u všech strategií, tady vás však možná překvapí, že peníze dochází rychleji, než kdekoliv jinde. No a nakonec zmíním, trochu opožděně, asi to úplně nejlepší, co jde proti proudu jiných strategií - v C&C není limit jednotek. Pokud máte čas, peníze a z nějakého důvodu přátelské nepřátele (?), tak klidně můžete stavět tanky až do aleluja (prakticky - asi při 300 jednotek se hra začíná sekat).

Dobrá taktika, odvážný plán a i trochu toho štěstíčka, jak už to bývá, je to, co po vás hra vyžaduje. Naoplátku dostanete kupu zábavy, která jen tak neskončí a v kampani smysluplný příběh každé strany o utiskování od ostatních. Na první pohled jsem si myslel, že líp už být nemůže, jenže.... pokračování příště.

V levém horním rohu se všem hráčům rozsvítí časovač, který odpočítává do připravenosti na výstřel superzbraně. Pokud vidíte, že jeden hráč má hned čtyři, pak je na čase se zamyslet, kdo má blíže k vítězství.
cacg1.JPG
cacg1.JPG (28.87 KiB) Zobrazeno 21 krát


Časem se naučíte, že mezi dvě největší chyby patří a) stavět budovy blízko sebe a za b) stavět důležité budovy blízko sebe. Tady stačí jedna atomovka a hráč hrající za američany přišel o důležité zdroje peněz.
cacg3.jpg
cacg3.jpg (10.11 KiB) Zobrazeno 21 krát


Číně vévodí obrázek atomového sila, ale dostatek se k němu stojí spoustu peněz a času, který většinou nemáte.
cacg4.jpg
cacg4.jpg (12.77 KiB) Zobrazeno 21 krát


Hodnocení:
+ frakce; rozmanitost; editor map; superzbraně; systém ekonomiky; systém vylepšení a vylepšování; reportéři v kampani;
- základní počet map je kuriózní; svým způsobem je na výběr málo jednotek a budov, ale kombinací je zase více než kde jinde; systém kámen nůžky papír je na určitých místech do očí bijící (např. tank se může skoro ustřílet na pěšího vojáka), jinde je zase jakoby nepřítomen (ale může ho přejet)
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3055
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 166,829.75
Bank: 2,651,327.90
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 25

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron