Recenze: 1954 Alcatraz

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: 1954 Alcatraz

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 06. čer 2019 10:13:54

Adventurám zrovna moc neholduji, ale když už něco začnu hrát, tak až dokonce. I několika pokud se naskýtají. 1945 Alcatraz jich několik má. Tedy vlastně úplně přesněji dvě finále, ale během hry mohou vaše rozhodnutí změnit osud některých postav a tak se hraní aspoň trochu liší při dalších průchodech. Hra, jako adventura, je samozřejmě silně založená na příběhu. Ten není kdovíjaký tříhvězdíčkový A titul z Hollywoodu, ale většinou jsem s ním problém neměl. Ústředními postavami je dvojice manželů, kteří nejsou zrovna příkladní občané. Manželka je zlodějka a pokud za ní tak hrajete, tak i "lehká" žena. To samé se dá říct o manželovi. Ten byl profesionální lupič, kterému se však nepodařilo při poslední loupeži utéct spravedlnosti a tak byl zavřen do Alcatrazu. Cílem je samozřejmě vysekat manžela z vězení, což není úplně hračka, vzhledem k tomu, že jde o Alcatraz, ale s pomocí manželky z venku se to může podařit. Hlavní otázkou nakonci však je, jestli je chtíč po bohatství větší než síla vztahu, který si drží. Plán, jak utéct je známý v podstatě od začátku. Hra vás tedy více méně tahá vězeňskými pasážemi hlavně kvůli předmětům, které budete potřebovat. Naštěstí se můžete vždy přepnout na druhou postavu. Manželka z venku zatím pilně připravuje plán, jak zařídit odvoz a budoucnost na novém místě. Jenže do příběhu, který by byl jinak silně tuctový, začínají již od začátku mluvit peníze, které si z loupeže stihl schovat.
Jako plus určitě beru, že kombinování předmětů je docela logické, takže jsem jen dvakrát kroutil hlavou, co to autoři vymysleli. Nejvíce překvapený jsem byl z achievementů, které mám splnit. Jen podotknu, že jedním z nich je zabít všechny, které jde, což je vzhledem k tomu, že ve vězení to znamená restart, celkem pruda a to ještě netušíte, jestli si to hra bude pamatovat.
Kolem dokola je to i docela překvapivě krátká hra, ale to přisuzuji spíše její svižnosti. Postavy vám sdělují, proč něco nemohou vykonat a co by k tomu teoreticky potřebovali a od toho se dá nějak odpíchnout.
Hledat důkladněji se mě to nechce, ale možná je to přibližné zpracování realného příběhu, který se stal. Rok 1954 v názvu by to i naznačoval. Jiný význam ten rok totiž nemá, nebo ja na něj nepřišel.

Bonus: Nejšílenější kombinace předmětů a výstřelky autorů
1) Ve vězení je paní, co zjevně ovládá temné síly, neboť ze tří časopisů dokáže vyrobit neprůstřelnou vestu.
2) Mince je z kovu ano. Ale použít ji jako vodivý přechod, aby se přemostil rozbitý okruh telefonu je docela fantasmagorie.
3) Místní doktor byl očividně původně automechanik, jinak si nedokážu vysvětlit, že zchátralé operační lůžko si proti spadnutí jistí heverem.

Ukázka inventáře. Portréty vás přepnou na druhou postavu a můžete pokračovat za ni. Několikrát je to i nutné.
al3.jpeg



+ celkový příběh jako takový, návaznost, docela logické skládání předmětů, lze si nechat pomoct s aktivními místy, místy i vtipné
- strohá grafika, občas úmorné ovládání, nepřeskočitelné scény, přestřelka téměř u konce
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 2930
Registrován: sob 21. dub 2012 10:54:03
Cash on hand: 133,894.55
Bank: 2,198,864.00
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 24

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků