Recenze: 12 Labours of Hercules

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: 12 Labours of Hercules

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » úte 28. kvě 2019 13:13:34

Někdy je potřeba se u toho počítače uklidnit, tedy nehrát hry, které po vás vyžadují trvalé soustředění. Ale nehrát vůbec - to by zase nešlo. A tak si odpočiňme (odpočiňte) u jednoduché logické hry 12 Labours of Hercules. Hra ucházející pro OCD jedince, aspoň z toho pohledu, že cílem hry je v podstatě "uklidit" hrací mapu v každém kole. Samozřejmě to děláte s Herculem (i když vlastně pro něho, on vám je jen schopen pomoci s hodně těžkými věcmi). K dispozici máte hlavní budovu (někdy i více), ve které se shromažďují zásoby a vaši dělníci, houpací lehátko s Herculem a poté podle úrovní i věci navíc. V hlavní budově, podle vylepšení, může být 1-3 dělníků (4 s bonusem), kteří chodí tam, kam je již dopředu posíláte. Můžete si naklikat až tři rozkazy dopředu a dělníci po splnění svého současného, ihned začnou pracovat na těchto dalších pěkně popořadě. Dělníci sbírají z trvalých sběrných míst suroviny, které pak vyměňujete za čištění cest, což může znamenat pokácet strom (a získat dřevo), prokopat se skrz skálu, spravit provazový most, přinést artefakt, otevřít bránu, vytěžit zlato anebo stavění budov. Mezi budovy zde patří: farmy, které vám dávají jidlo, pily, které vám dávají dřevo, skladiště, které zvyšuje hodnotu všech surovin, které si nosíte domů, doupě medůzy, která jediná dokáže porážet minotaury, hnízdo pegase, který jediný umí shodit kámen z útesu a porazit harpyje.
Farmy, pily a skladiště se dají dále až dvakrát vylepšit pro větší výhody ohledně suroviny. Jedná se o takový bonus. Když je řeč o bonusech, po určitých úrovních, kdy poctíte svou oddaností určité titány, získáte něco jako kouzla, která se určitý čas nabíjí a vy je pak během hry můžete podle nabití libovolně používat. Jedná se např. o zrychlení dělníků na cestě, zrychlení práce dělníků, větší přínos surovin po omezenou dobu či zastavení herního času.
Herní čas je to jediné, co vás "může" nutit hrát s určitou strategií. Pokud totiž úrovně stihnete dokončit v určitém limitu, dostanete tři hvězdy a jako bonus na mapě světa začne výstavba divu. Dokončete deset úrovní na tři hvězdičky a div je postaven. A pak jdete na další atd.
Než to ukončím, lehce se zmíním o příběhu, který pouze lehce ovlivňuje hru. V úrovních víte, kam jdete a proč tam jdete. Dává to i smysl. Vše je lehce zabaleno do řeckých mýtů a legend. Hlavním středobodem je vaše unesená manželka, kterou si u sebe schoval hádes (zjevně aby vás naštval). Ale jinak, krom pár obrázkových cutscén, nemusíte mít vůbec potuchy, proč se co děje. Ono to ale vůbec nevadí, protože já si přišel zahrát, abych zrelaxoval. A co vy?

Pravý horní roh obrazovky zobrazuje dostupné suroviny. Pravý dolní roh obrazovky zobrazuje ukazatel nabití daných schopností pro kolo (v tomto případě roh hojnosti - větší přínos surovin po omezenou dobu). Na cestách vidíte šutry, díry, minotaury a toho všeho se musíte zbavit - tedy někdy nemusíte. V tomto případě je za úkol opravit most vpravo nahoře, ale úrovně jsou udělané tak hezky, že vyčistit všechny cesty je lepší a kolikrát i rychlejší. Ještě jedna věc - na levém okraji obrazovky je uprostřed ukazatel času úrovně. Tento obrázek je již vyfocen poté, co došel čas. Hra vás ale nevyhodí. V klidu vás nechá dohrát a jestli příště chcete vylepšit svůj čas, tak vám v tom nebrání
12loh1.png



+ Hezká kreslená grafika, jednoduché, bonusy, občas zajímavé úrovně, pocit relaxace při hře, zmínky o řecku a tak okolo, levné
- krátké, jednoduché?, principově omezené, dětské "boss fighty", někdy máte pocit, že ten dělník tam jde schválně, co nejpomaleji to umí


* Na úplný závěr ještě dodám, že při hledání obrázků jsem narazil na mnohačetné zmínky o dalších dílech (snad až 6), takže to mínus za krátké si teoreticky můžete oddělat. Pokud vás to teda bude bavit.
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3055
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 166,829.75
Bank: 2,651,327.90
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 25

Re: Recenze: 12 Labours of Hercules

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » stř 16. říj 2019 8:31:16

UPDATE RECENZE: 12 Labours Of Hercules II - The Cretan Bull

Po nějaké době jsem se odhodlal, koupil a dohrál druhý díl této oddechové strategie. Co se změnilo oproti prvnímu dílu? Mnoho ne, zaco jsem ale spíše rád, neboť všechno fungovalo tak, jak má, tak proč to měnit. Map je nyní 44, z toho 4 bonusové, které se vám odemknou sbíráním skytých kamenů "puzzle" v každé misi. Po deseti kolech jednotlivé puzzle složíte dohromady a bonusová úroveň je zpřístupněna. Pro "lovce" je fajn i nová (i když skoro na chlup stejná) sada achievementů, s konečně trochu těžším v hlavní roli - konkrétně překonat rekord vývojáře na pěti mapách. Pár nových překážek a speciálních akčních míst už je jenom drobnost. Na mapách se však nově objevují také zloději, kteří vám kradou suroviny z míst stálého příjmu, když se o ně dlouho nestaráte. Docela prudérní cháska, když jedete na rekord a potřebovali jste si nějakou surovinu schovat na potom. Ke kerberovi, Medůze a Pegasovi přibyl na pár misí kamarád Cháron (ano, přesně ten). Ten vám na některých mapách za zlato umí přivézt suroviny přes vodu. Na výběr nemáte, protože jestli na té mapě je, na sto procent ho budete potřebovat. Finální mise (v podstatě boss fighty - každé desáté kolo) jsou samozřejmě nové, ale nikterak namáhavé a víceméně podtrhují celkový relax dojem, který hra vyzařuje a dělala tak i v prvním díle. Poslední novinkou, na kterou jsem si vzpomněl, je přítomnost obelisků v některých misích. V prvním díle se pár obelisků našlo, ale v druhém díle jejich nespočetně více a mají schopnosti aktivovatelných bonusů, které občas během mise máte k dispozici. Příběh tentokrát vypráví o herkulovi, snažícího se chytit býka, který ničí všechno co má v cestě, takže nic moc. Každopádně já si to zase celkem užil a už rovnou pokračuji ve hraní třetího dílu. Až budu mít hotovo, zase se ozvu.

Hodnocení oproti minulé recenzi:
+ hratelnost se zásadně nezměnila; obelisky; zloději
- příběh; mapy jsou více "lineární";

Nakonec musím říct, že si nevím rady kam zařidit nový systém puzzle. Na jednu stranu člověk musí chvíli čumět do mapy a hledat barevný šutr s písmenem H a pak složit primitivní obrázek, na druhou stranu pak ale dostane bonusovou úroveň, která se většinou nějak liší od běžných map. Stejně tak jsem na vážkách ohledně Chárona. Asi chápu, co tím autoři mysleli (ohledně převozu přes vodu, což mohl být super princip), ale přišlo mi to celkem kostrbaté.
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3055
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 166,829.75
Bank: 2,651,327.90
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 25


Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron