Když jsem doma, můžu odpovědět trochu lépe...
nVidia Shield GameStream je lokální streamování hry, kdy mám hostitelský stroj přímo ve vlastní LANce. Latence je tam znát, když to vidíš vedle sebe, ale zrovna tohle jsem zkoušel, a prakticky to není cítit, pokud se na to vyloženě nesoustředíš, nebo nehraješ něco jako CS:GO, kde je rozhodující každý pixel a frame.
Tohle je GeForce Now, je vidět, že je to při hraní trochu rozbité, ale jak tam kořeň říká, jede na wifině a ještě to v podstatě podruhé streamuje na youtube, takže je to rozbití docela pochopitelné. Tohle už je ale cloud gaming.
Google Stadia představené a ukázané na konferenci. Za mě myšlenka dobrá.
Tuná o tom docela dobře kecá kořeň přímo na místě, z ruky, opět, je to konference, kde tam na jedné síti valí několik takových streamů vedle sebe. Opět popisuje, že se při rychlejších pohybech obraz trochu rozbíjí.
Xboxí verzi jsem zatím nikde neviděl, ale počítám, že klady a zápory budou stejné. Nutno dodat, že všechno je ve vývojových až beta verzích, v plném nasazení to bude taky o něčem jiném. Jestli to dnes považuješ za nepoužitelné, počkej dva roky, než se ta technologie trochu srovná. Myslím, že tím borci na všech frontách otevírají trh, který má docela potenciál. Ostatně VR taky pomalu začíná být použitelné (opakuji, začíná být) až v těchto dnech, první Oculus byl hrůza a děs, HTC Vive jakž takž jde, ještě jednu generaci to chce, a zároveň těch her na to zase tolik není, i když se začínají portovat docela aktivně. Cloud gaming má tu výhodu, že tam má do začátku docela solidní knihovnu.
Má to smysl dnes? Souhlas, ne až tolik. Je to trh do budoucna? Rozhodně.