Krvavý Trůn (Oriflamme)

Recenze deskových her, diskuse, rady a tipy. Udržujte schéma 1 hra = 1 vlákno.

Tuto hru

hrál jsem, budu hrát znovu
1
100%
hrál jsem, nebudu hrát znovu
0
Žádná hlasování
nehrál jsem, ale chci hrát
0
Žádná hlasování
nehrál jsem, nemám zájem
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů : 1

Krvavý Trůn (Oriflamme)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » pát 17. zář 2021 11:11:31

Zařazení: konfliktní ameritrash
Kategorie: hand management, action queue, betting & bluffing
Počet hráčů: 3-5
Herní doba: 15-30 minut
Autoři: Adrien Hesling, Axel Hesling
Rok vydání: 2019
Zpracování: kartonové žetony, velké lakované karty
Cena: cca 389,- i v CZ
Vydavatel: Albi, Studio H, Arclight a další
Link na mbg: není


Vcelku jednoduchá párty hra, kdy nevíte s čím budete hrát a s čím a co hrají ostatní, dokud se někdo nerozhodne prolomit ledy. POZOR, u některých jedinců může způsobit projevy cholerické povahy.

Hra začíná tím, že si každý hráč vybere svůj rod. To má význam pouze v tom, aby jste v "bitevní řadě" poznali svoje karty. Každy rod má deset stejných karet jako kterýkoliv jiný rod. Než započnete hrát, přichází na scénu prvek náhody. Z těch deseti karet musíte dvě karty náhodně odložit. Zbylých osm karet je tedy vaše hrací ruka pro celou hru. Tím se hra stává variabilnější a má větší replayabilitu. Každý dostaně jeden startovní vítězný bod a po určení začínajícího hráče se může začít.

Uprostřed stolu budete mít položený žeton směru hry. Ten slouží k tomu, aby obě strany stolu rozumněli, která strana bitevní řady je levá a která pravá. Postupně od začínajícího hráče, každý hráč vybere jednu svoji kartu a položí ji LÍCEM DOLŮ do bitevní řady a to buď nakonec nebo na začátek (ANEBO "přikryje" jednu svoji již zahranou kartu). První hráč logicky teprve začíná řadu, takže zatím nemá na výběr. Druhý hráč může svoji kartu položit před kartu prvního hráče anebo za ni a tak dále i s ostatními.
Poté co všichni položili kartu začíná vyhodnocování ve směru hry, zleva doprava.

Vyhodnocování probíhá následovně. Jako vlastník karty, jež se má vyhodnocovat, máte na výběr dvě možnosti. 1) Nechat ji zakrytou a položit na ni ze zásoby vítězný bod. 2) Vzít si vítězné body na kartě položené (jsou-li tam) a kartu otočit - a tím vyvolat její efekt. Zde je tedy vidět, že hra funguje strategicky ve dvou rovinách. Sbíráte body na kartu, jež je skrytá a tím vyčkáváte (a zároveň riskujete, že se ji někdo pokusí zabít) nebo rovnou vyvoláváte kartu a snažíte se nahromadit co nejvíce bodů, dokud ji někdo nezabije. Karty se dělí na dva druhy - postavy a události. Zatímco události se po odhalení zahrají a ihned odhazují (bitevní řada se pak posouvá k sobě, tzn. mezery se zaplňují), postavy mohou zůstat odhalené na bojišti i několik kol a jejich vlastník tak z nich může těžit vícekrát. Tím tedy vzniká právě ten konflikt, kdy kartu otočit a kdy ne - resp. chci být cílem hned nebo až potom. (ohledně přikryté karty... karta na vrchu se vyhodnocuje podle normálních pravidel, karta ve spod se vůbec nevyhodnocuje, ať už je otočená nebo ne)

Takhle se hraje dokud se nedojde k poslednímu kolu. Poslední kolo funguje stejně, na výber vám však k zahrání z ruky zbyly jen dvě karty, tzn. že od startovní ruky víte, že dvě karty jste si náhodně odložili a jednu, kterou vidíte, ještě k tomu také nezahrajete, ale tam už je volba plně ve vaší moci. Zahrané a mrtvé karty by se také měli odkládat viditelně před vlastníka rodu, aby bylo jaksitaksi možno se dopočítat, co by ještě mohl mít za karty (nebojte se, lama karta se všemi možnostmi je k dispozici, takže ani nemusíte mít pamatováka). Po vyhodnocení posledního kola hra končí a vítěz je jednoduše ten, kdo měl nejvíce bodů. Tie breakery už si nepamatuji, ale něco tam určitě bylo.

Jako poslední věc si řekneme, jaké karty tu můžete najít, vždyť je jich jen deset druhů.
Za postavy je tu:
Lučistnice - při aktivaci musí vlastník lučištnice zabít první nebo poslední kartu bitevní řady (klidně i svou, když musí nebo chce), poté za zabití dostane jeden vítězný bod
Šermíř - při aktivaci musí vlastník zabít jednu z vedlejších karet od šermíře (znovu, klidně i svou) a opět, po zabití dostane jeden vítezný bod
Lord - při aktivaci dostanete jeden vítězný bod a jeden další vítězný bod za každou další kartu vašeho rodu, jenž s ním sousedí (takže možné jsou max 3 body)
Následník - pokud je při aktivaci jediným otočeným následníkem v bitevní řadě, dostane jeho vlastník dva vítězné body
Imitátor - imitátor při aktivaci zkopíruje schopnost jedné otočené sousední karty, kopíruje jen schopnost, ne jméno (takže např. zkopíruje-li následníka, tak vlastník dostane 2 body, pokud není v bitevní řadě další odhalený imitátor)
Špeh - při aktivaci vlastník ukradne jeden vítězný bod majiteli jedné ze sousedních karet (pokud samozřejmě nějaký má)
Kromě postav můžete pokládat i události:
Vražda - po odhalení této karty zabijete jakoukoliv jednu kartu v bitevní řadě a dostanete vítězný bod
Léčka - při aktivaci této karty dostanete jeden vítězný bod; důležité však je, že pokud někdo (kromě vlastníka léčky) zabil tuto kartu, tak útočníkova karta umírá také a vlastník léčky dostane 4 vítězné body
Královský výnos - po odhalení této karty smíte přesunout jakoukoliv jednu kartu na jakékoliv místo v bitevní řadě a to i mezi další karty (velmi takticky výhodné je například posunout již vyhodnocenou kartu na konec bitevní řady a pak ji vyhodnotit znovu)
Spiknutí - po aktivaci této karty dostanete dvojnásobek vítězných bodů, jež se na kartě nacházel v momentu její aktivace

No a to je všechno. Hra je opravdu vcelku rychlá a umí být nekompromisní, nebo spíše ostatní hráči k vám mohou být nekompromisní. Je nutné sledovat, kdo má kolik bodů. To naštěstí není skryto, pak už jen nastává otázka, zda-li s jeho počtem vítězných bodů něco zmůžete, resp. můžete-li ho dohnat/předehnat. Jakmile se na vás někdo spikne, tak nemusíte být schopni některé kola udělat nic, ale tak už to bývá (a pak přichází ta cholerická reakce). Je to však stále zábava a protože na začátku víte, že vám dvě karty budou chybět, je hra i taktická z pohledu toho, jak využijete vaše možnosti. Za třista-něco je to hra skoro zadarmo, hrát může v podstatě každý (píšou věk od 10+, ale to spíše kvůli tématikám vražd apod.).


+ rychlý setup, rychlé naučení, rychlé hraní
+ víceúrovňová taktika a to máte jen karty
+ prvek náhody je tu minimální
+ vyhodnocování a prvek bitevní řady je perfektní
+ krabička je něco mezi střední až malou velikostí, ale dá se nosit i ve vlastním menším podání


- některé hry můžete hrát páte kolo u vozu a je to poznat
- řekl bych, že tu chybý něco jako menší schopnost odlišná pro každý rod
- pro někoho možná ne nevýhoda, ale karty jsou nezvykle obrovské, spíše na výšku než na šířku, z toho plyne mimojiné problém pro ty, kteří si rádi schovávají karty do obalů


Subjektivně 8/10
[i]Ta rychlost od otevření krabičky po hraní hry je bezva, hra se hodí pro kohokoliv, kdo má aspoň trochu fištrónu. Ano, pokud někdo velmi rád dlouze takticky přemýšlí, může se hra protáhnout, ale takové lidi je dobré při kterékoliv hře popohánět, třebas i proplesknutím pivním podtáckem. No a protože prvek náhody na začátku lehce zachraňuje znovuhratelnost hry, dávám hře hodnocení vcelku vysoko. Za ty prachy je to krásné. Stát to o kilo více, tak už přemýšlím, jestli to neutratím na jiné hře.[i]
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"When he said he's a positive person, he ment HIV."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 4115
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 186,383.35
Bank: 3,985,590.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Zpět na Deskové hry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron