A pokračujeme v krasojízdě....
Druhý díl humorné akční plošinovky s tučňáky se objevil po menší, avšak hutné, reklamní kampani, kterou šířili dál zejména nadšení fanoušci prvního dílu. Na první pohled je hned vidět výrazné vylepšení po grafické stránce. Hra je více vyhlazená a jede krásně plynule. S větší zátěží sice v začátcích přišel sem tam problém s bugy, ale o většinu se už autor dávno postaral. Aby to nebylo jen o grafice, vylepšovalo se i po stránce funkčnosti hry.
První, co poznáte, je přehlednější přepínání dostupných zbraní. K životům se přidala pozice na věci v inventáři, kam se nyní ukládá vždy přesně jedna věc. Tou může být přenosná lékárnička, nebo předávkování TAGAPem na "zavolání". Do inventáře se dostali i nové zbraně. Kromě bonusové zbraně na konci prvního dílu, se vrátili všechny zbraně z jedničky, plus tu nyní najdete... ehm... vystřelovač hřebíků nebo jak to nazvat. Ono to ani nevypadá jako hřebíky, ale je to tomu to nejbližší, co mě napadá. "Kulky" z oné zbraně mají velice krátký dolet (resp. mají velmi silnou balistickou křivku), jejich silnou stránkou je jakási větší efektivnost proti strojům. Jako alternativní mód střelby vypustí chodícího drona, který po kontaktu s nepřítelem vybuchne ve spršku těchto "hřebíků". To mi moc efektivní nebo užitečné nepříšlo. Munice v celé hře je však o dost méně a tak si zastřílíte v podstatě se vším, protože kolikrát střídáte zbraně právě kvůli vyplítvání munice. Granáty dostaly vlastní pod-slot a můžete je házet samostatnou klávesou. Nejsou tak super užitečné jak bych si přál, ale sem tam se naskytla dobrá příležitost jeden či dva použít. K novým zbraním se řadí taková variace plazma pušky. Asi bych to přirovnal k railgunu. Má super vlastnost, že na krátkou dobu vyřadí z provozu jakoukoliv techniku/stroj, který zasáhnete. Nevýhodou je pak to, že živým cílům nedělá téměř žádné poškození. V podstatě funguje jen pro to, abyste třeba rychle sestřelili helikoptéru ze vzduchu na zem a dodělali ji brokovnicí nebo se s ní bezvadně ničí střílny, či úplně ideálně, vyřadit z provozu loď, která střílny vyrábí. Paprsek navíc projde i štítovým polem, což vás hra naučí. Jako alternativní mód zbraň tvoří silné magnetické pole, které všechno přitahuje k vám. Kromě sem tam posbírání munice a sbíracích věciček na achievement je to jinak na nic. Poslední úplnou novinkou je, že v úrovních, kdy jste venku, si můžete zavolat takové "kobercové bombardování". To funguje na principu časového limitu do dalšího použití.
Příběhově pokračujete tam, kde jste skončili s prvním dílem. Pedro a Pablo jsou nyní přátelé. Po oslavách vítězství si na počítači všimnete, že Glowenko ve skutečnosti pracoval pro firmu a tajná skladiště se vzorky tučňáků znovu z nějakého důvodu ožívá. Po pár misích zjistíte, že z jedné kádě se probudil Primo. Jeden z prvních "inteligentních" tučňáků jako vy. Primo si uvědomil, že vzhledem k tomu, že Glowenko už nestojí v cestě a apokalypsa tučňáků je stále možná, může převzít globální okupaci a vládu nad světem on. Celou hru se tak snažíte dostat k Primovi a překazit mu jeho plány.
Co do herně-příběhových vylepšení, největšího vývoje dosáhly boss fighty. Primo na vás posílá své poručíky, kteří jsou zkušení v používání zbraní a techniky. Podobně jako v jedničce Pedro, používají na vás různé stroje jako např. helikoptéru, stíhačku nebo třeba buldozer. Co je ale hlavní je že s každým bojujete dvakrát. On totiž Primo a jeho poručíci mají na hrudi nádržu s tekutým TAGAPem. Pokud poručíká porazíte např. v buldozeru, nádržka se rozbije a čístý TAGAP začne mutovat s tím, s kým a s čím přišel naposled do kontaktu. V tomto konkrétním případě dostanete tlustého tučňáka s rypadlem místo jedné ruky a zbraní v druhé. To samé se ději i s ostatními a dělá to boss fighty hodně zajímavé a zábavné s očekáváním, co vymysleli dál. To byla zatím vždycky výhoda TAGAP her. Vylepšení dostal i systém otevírání dveří a po mapách jsou více rozsety počítače, ve kterých si můžete přečíst něco z loru a zasmát se u toho. Hra opět neopakuje jednu misi dvakrát a dostanete se na zajímavé úrovně a lokace. Jediné opáčko misí má příběhové opodstatnění a slouží hlavně k trvajícímu úsměvu během jeho průchodu, protože víte proč. Jedna mise vás dokonce dostane do stavu LSD kvůli TAGAPu... ale to nechám na vás, ať to objevíte sami.
Na konec bych řekl tohle. Hra je o ždibíček delší než první díl. Ovládání je o ždibíček těžší, ale zvyknete si. A hra je o kus vtipnější ale zároveň i serióznější než první díl. Stále zadarmo a stále plné zábavy. Znovu smekám klobouk.
Plusy: zadarmo; pokračujeme ve skvělém příběhu s tučňáky; stále soundtrack; ještě vtipnější; opět výborné úrovně; celé to voní velkým pokrokem oproti prvnímu dílu; hra lehce dupla na pedál obtížnosti, což jí sluší; nyní lze hrát kooperativně, protože pablo a pedro jsou spolu
Mínusy: hra může sem tam pomalu načítat, ale je to opravdu ojedinělé; na těžší úroveň jsou poručíci dost nekompromisní
Meh: Stále by se dalo snést ještě více, ale znova opakuji, dělal to borec v podstatě sám (teď už asi měl pár lidí na výpomoc, ale i tak), takže dobrá práce každopádně. Intra neboli filmové "mezistřihy" nyní vypadají jakoby se vážně inspirovali holywoodem. Za mě je jich spíše málo, protože jsou většinou vtipné a bavili mě. Hra na vás nyní vrhá sice menší počet protivníků naráz, ale zato se snaží o to víc být efektivnější v tom, co na vás pošle. Tady je vidět, že se nad tím autor zamyslel.
Všechno je takové uhlazenější a... světlejší, či v případě potřeby, temnější.
Stačí jít přímo za nosem. Hra je stále lineární, takže... čas na pár řečnických otázek.
Tučňáci proti vám používají zajímavou variaci různých prostředků. Nyní však na ně máte minimálně jednu jasnou odpověď. Railgun
Hodnocení hráče: 88/100
Stále Obří porce zábavy za málo peněz, tedy vlastně za žádné peníze. Úplně napříč vším mě stále více bavila jednička, i když se mi hodně líbí určitá vylepšení v tomto díle. Tak jako tak je to pořád výborná hra.