Recenze: Left 4 Dead 2 (2008/2009)

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Left 4 Dead 2 (2008/2009)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 14. led 2021 10:14:52

Tohle bude chvíli trvat a možná se bude jednat o moji dosud nejdelší recenzi. Mějte se mnou strpení.

Pokud hledáme zombie ve hrách, najdeme tisíce her. Stejně jako ve filmovém a obecně kinematografickém průmyslu, od určité doby se se zombie tématikou roztrhl pytel. Pár let zpátky už byli lidé hodně přejezení a tak se zombie zase pomalu klidí stranou. Na pár titulů (jak z kinematografie, tak z gamingu) se bude krásně zapomínat. Na pár se však zapomenout nedá a to pro to, jak posunuli žánr jako takový, i inspiroval jiné žánry k další cestě. Dle mého nejlepší hrou se zombie tématikou a dodnes hranou online a velmi oblíbenou je Left 4 Dead 2 od mistrů z Valve.

Tak, prvně proč díl dva a ne jedna. Dvojka je větší a novější jednička s tím, že jedničku obsahuje také. Takže koupením dvojky, máte hru, ve které jsou dvě. Tím pádem a protože je i obsáhlejší celkově, se dívat pouze po prvním dílu již ani nevyplatí. To máme první číslo z krku. Nyní pro ty, kteří hru neznají - proč 4? Název hry je klasická hrátka se slovy. Zároveň je hra o týmu 4 lidí, kteří bojují spolu. Cílem hry je v každé misi dojít z místa A do místa B a pokud možno nenechat ani jednoho kolegy umřít (v podstatě nenechat se sežrat). Mise se skládají do kampaní, která na sebe navazují a končí finálem, kde musíte chvíli držet pozici, než máte možnost odejít. V normálních misích chodíte z tzv. 'Safehousů', neboli úkrytů, které jsou bezpečné, do dalších, které jsou blíže vašemu cíli. Ve finále to závisí na tom, kterou kampaň hrajete. V jedné musíte naplnit auto v obchoďáku benzínem, abyste mohli ujet. Jindy musíte zapnout koncertní představení, aby jste signalizovali vrtulníku, kde se nacházíte. Jindy zase použijete vysílačky a zavoláte si na svoji pozici vrtulník nebo loď. Jisté jsou však dvě věci. Nějakou dobu to trvá a hluk se světly vždycky přitahují zombíky.

Vaše postavy jsou příběhově popsány jako imunní. Několikrát to zazní z herních rozhovorů. V prvním díle jste mohli ovládat jednoho ze čtveřice: Bill, Francis, Louis a Zoey. V druhém díle nám vývojáři představili novou čtveřici ve znění: Coach, Nick, Ellis a Rochelle. Každá postava je plně namluvená do posledních detailů. Zároveň má samozřejmě každá vlastní charakter, který je sranda postupně poznávat během hry. Ve hře je i zabudovaný systém hlášek (něco jako v Counter Striku), kdy můžete během hry rychle o něčem informovat kolegy. Systém nabízí odpovědi ano, ne, otázku, zda jsou všichni připraveni, řekněme vítězoslavné zvolání (např. Nick říká "Začínám vás mít rád lidi"), pak zvolání opačného typu - někdy až nadávky, omluvu (např. střelíte-li někoho), poděkování, smích (ten se používá nejčastěji :D ) a další, které si můžete i nastavit na klávesové zkratky, včetně jména všech postav. Většinu věcí si postavy říkají sami mezi sebou, zatímco vy hrajete. Jediné cutscény jsou na začátku kampaní a na konci kampaní. Zbytek máte zcela pod kontrolou. Heh, tedy vlastně ani ne...

Čímž se dostáváme k super-infikovaným a principu smrti. Prvně princip smrti. Pokud vám zdraví klesne na nulu, svalíte se jakoby k zemi, kde máte novou sadu životů (dokonce i větších než obyčejně). V této pozici však toho moc neuděláte, například se nemůžete ani hýbat. Někdo pro vás musí přijít a pomoci vám se zvednout. Životy se dělí na dva typy. Plné a dočasné. Zvedne-li vás někdo ze země, dostanete dočasných 30 životů (maximum životů je vždy 100). Padnete-li ještě jednou, tak poté, co vás někdo zvedne, vidíte černobíle, což vás informuje o tom, že ještě jedno padnutí a je po vás. Stejně tak, nezáchrání-li vás někdo ze země dostatečně rychle, můžete umřít taky. Poslední možností jak zemřít, je dostat se mimo zónu hry, což se dá většinou pouze za pomocí super-infikovaných a zahrnujete pád z velké výšky nebo "let" do vody.

Ještě než se dostanu k těm super-infikovaným, tak musím napřed rychle navázat arzenálem atd. Postavy mají 5 slotů pro "vybavení". Abyste měli nějakou šanci a zároveň v tom je ta sranda, na jednu misi dostanete většinou standartně 4 lékárničky. Každá postava unese jen jednu a to ve slotu tři. Vy však můžete léčit sebe nebo i někoho jiného. Zde se znovu ukazuje fakt, že hra je silně zaměřená na kooperaci. Kromě lékárničky může být ve slotu tři i přenosný defibrilátor (kdyby někdo fakt umřel), nebo krabička se zápalnou či explozivní municí (kterou si mohou vzít vždy všichni přesně jeden zásobník). Ve slotu jedna je primární zbraň. Hra obsahuje standartní plejádu začínající m4kou, kalašnikovem, brokovnicemi pumpovacími, automatickými a bojovými až po třeba smgčka, gska, mp4ky, nebo vyjímečně i granátomet. Druhý slot je pro vedlejší zbraně nebo zbraně nablízko. Z vedlejších zbraní je možnost mít pouze jednu pistoli, dvě tyto pistole nebo jeden desert eagle. Ze zbraní na blízko si však můžete vybrat z hodně velkého balení. Nechybí tu baseballky, golfové hole, katany, mačety, nožíky, vidle, lopaty, sekery, páčidla ale i nejlepší motorová pila (která však vydrží jen s benzínem, co zůstal uvnitř). Většinou se vyplatí vzít si zbraň na blízko, protože tím se dokážete rychle ohnat proti hordě zombií, co se po vás sápou. Brilantní je i fakt, že ať už držíte cokoliv, pravým tlačítkem myši provdedete něco jako "hypnutí" toho před vámi, což se dá využít pro odrážení zombie v nutnosti, nemáte-li náboje nebo tak. Ve třetím slotu jsou granáty. Respektive, zde nejsou ani tak granáty. Najdete tu molotov (zombie krásně hoří), pipe bomb (vydává silné pípání, což přitahuje zombie k bombě než vybuchne) nebo puke (což je v podstatě velmi koncentrovaná dávka zombie viru, který zase po hození na zem přitahuje zombie - nebo to hodíte po jiném zombíkovi a ostatní se sápou na něj). V posledním pátem slotu máte zdravotní výpomoc. Lékárniček prostě nikdy není dost a nebo není čas se omotávat (animace prostě trvá určitou dobu). Pilulky vám přidají asi 70 životů (dočasných) a adrenalin vám dá sice jen asi 20 dočasných, ale za to jste na chvíli rychlejší.

Teď však už rychle na ty super-infikované, kteří jsou devízou této hry a hlavním faktorem nutné kooperace. Super-infikovaných je několik typů, každý dělá jednu konkrétní věc, která většinou umí zneschopnit jednoho člověka, takže mu musí někdo druhý pomoct se ho zbavit. Začneme nejjednoduším.
Boomer je velmi tlustý (pardon, nafouklý) zombík, který se umí "vyblít" na kratší vzdálenost. Pokud ho zabijete, tak i vybouchne. Cokoliv, co poblije nebo je v blízkosti jeho výbuchu je označkováno silnou koncetrací zombie viru, což samozřejmě přitahuje zombie až bůhví odkud. Navíc označkovaný člověk má na čas dosti špatné vidění (v podstatě vidíte velmi matně, jestli se něco před vámi hýbe, ale poznat co už bývá problém). Jste však ale jinak pořád v kontrole toho, co děláte. Na dálku je boomer poznat neustálým krkáním.
Smoker má velmi dlouhý jazyk. Tento jazyk umí vystřelit do slušné vzdálenosti a omotat jinou postavu. Tato akce ji znehybní a někdo ji musí zachránit buď zabitím smokera, nebo přeseknutím jazyka. Smoker se jmenuje proto, protože po zabití vypustí velký oblak kouře (ten vám nic nedělá, kromě toho, že postavy začnou taky kašlat) a na dálku o něm víte, protože pořád kašle.
Jockey má schopnost skočit vám za krk a trochu ovládat váš pohyb. Vy s tím sami neuděláte nic a musí vám někdo pomoci. Jediné co můžete dělat, je snažit se držet pohybové šipky, které odpovídají opaku toho, kam vás vede Jockey. Tím ho úspěšně aspoň trochu brzdíte. Na dálku je Jockey poznat určitým hihňáním.
Charger je v podstatě zmutovaný vesničan, jehož jedna ruka narostla do obřích rozměrů, na úkor druhé ruky. Výsledek je takový, že charger se na vás rozběhne a bere vás sebou, dokud nedojde ke zdi či jiné překážce. Tam vás položí na zem a začne s vámi o ni mlátit. Znovu, jste sami zcela bezbraní a vyžadujete pomoc od ostatních. Charger je speciálně efektivní na určitých mapách, v souvislosti s již zmiňovanou možnou smrtí mimo zónu hry. Například hrajete-li mapu na střeše mrakodrapu, pokud vás někdo "shodí" za okraj, tak se vaše postava chytne hrany a v podstatě se chová, jako byste padli = někdo pro vás může přijít a vytáhnout vás. Vezme vás-li však charger, tak jeho útok zastavuje až zeď neboli překážka v cestě, což zde není a tak oba sletíte dolů, což znamená automatickou smrt bez možnosti návratu. Toto je velmi důležitý poznatek, který musíte co nejvíce uplatňovat v online utkáních, kde s tím kolikrát ostatní počítají dopředu (a někdy to prostě od všech nepsaně očekávají).
Hunter je asi nejnebezpečnější zabiják. Jeho schopností jsou skoky na velké vzdálenosti. Dopadne-li na člověka, přilepí ho k zemi a začne ho pomocí drápů a zubů cupovat na kousky. Tento člověk znovu potřebuje pomoc ostatních. V cupování masa je také velmi rychlý a tak bývá pomoc obětem Huntera nejvyšší prioritou. Jeho slabinou je jen to, že pro skok se musí napřed skrčit a on při skrčení a skocích vydává velmi hlasité vrčení a řev. Hunter je ze všech asi nejvíce slyšet na dálku.
Spitter je zmutovaná žena, jež plive kyselinu. To se projevuje tak, že na místě kam plive se vytvoří slušně velká kaluž kyseliny, která zraňuje všechny lidi, co v ní stojí/leží. A to tím víc, čím déle v ní jste. Je tedy nejefektivnější jako podpora ostatním infikovaným. Bonusem je také fakt, že její kyselina umí zničit i kanystry s benzínem, ale o tom později. Při smrti se pod ní objeví o dost menší kaluž kyseliny.

To je k těm běžným super-infikovaným všechno, ale ještě tu máme dva speciály. Zatímco všichni ostatní mají určitou volnost (jejich přímé chování se pořád mění s časem a mapou), witch má silně naskriptované chování. Jedná se o zmutované holky, které většinou jenom sedí na jednom místě a pořád brečí. Slyšíte je hodně na dálku a faktem je, že s nimi nemusíte bojovat. Jde je jen obejít. Nemají však moc v lásce pohyb v jejich okolí a hlavně světlo z baterek. Že se jí něco nelíbí poznáte podle toho, že místo brečení začne pomalu vrčet, až skoro začne vaším směrem hulákat. Až dojde do kritikého stavu, nebo ji někdo nějak zraní, vyběhne na svůj cíl (člověk, který ji naštval) s charakteristickým ženským pištěním po cestě. Nasraná vydrží docela dost rán a opravdu letí vyloženě za tím, kdo ji nasral a ignoruje ostatní, takže se dá vyřídit i tím, že ji jeden člověk láká jako kořist. Ale opakuji není nutné s ní bojovat, většinou se dá obejít. Rána ze zadu do hlavy brokovnicí ji však ve správných rukou může usmrtit okamžitě.
Druhou a poslední specialitou je Tank. Tank je přesně to, co říká jeho název. Téměř nezastavitelná horda masa, která vás umí jednou ranou odhodit deset metrů. Zároveň umí vyrvat kus betonu ze země a hodit ho vaším směrem. Že je ve hře tank také hned poznáte podle muziky, která se při tom spustí (sám se totiž aktivuje až když k němu přijdete na nějakou vzdálenost, nebo on k vám - je-li to poslední mise kampaně). Tank všude funguje jako takový boss. Ve finálových misích kampaní ho vidíte minimálně dvakrát a pokud hrajete obecně kampaň na obtížnost pro pokročilé nebo experty, vidíte ho minimálně jednou na všech mapách. V podstatě vždy, kdy na něco čekáte (například na přílet helikoptéry), probíhá situace stále obdobně. Napřed přijde vlna zombíků, po které přijde tank. Po něm přijde další vlna zombíků a po nich následně zase tank. Poté přiletí například ta zmiňovaná helikoptéra, do které se musíte rychle dostat, protože zároveň s jejím příletem se vypustí další vlna zombíků a k tomu i jeden či dva tanci naráz. Před tankem prostě utíkáte a nutně spolupracujete s ostatními, leda byste ho dokázali nějak "zaseknout" na jednom místě, ale to se bavím víceméně o online hraní, o tom až za chvíli.

A vlastně proč ne hned, neboť online hraní je základním kamenem hry. Ano, kampaň můžete hrát sami s boty (tedy počítačově řízenými společníky). Ti se drží vždy poblíž vás, takže je musíte pořád vést. Ale umějí vám pomoci, když to potřebujete a i sobě navzájem. Nejsou úplně tupí a nejsou ani úplně nesmrtelní. Sem tam střílí zombie pěkně dopředu, ale také umí být zahlceni velkou vlnou zombie. Mají jenom dvě nevýhody - první je, že neumí používat zbraně na blízko a druhou je fakt, že neumí používat granáty. Ale s tím si člověk většinou nějak poradí. Online kooperativní kampaň je však větší sranda, jak si asi dovedete představit. To však ale zdaleka není všechna a ani ta největší zábava. L4D totiž nabízí několik režimů, které můžete hrát online. Začneme od toho nejjednodušího - mutací - protože byli nejméně používané a dnes už si je nejspíše ani s lidma nezahrajete (nemáte-li vlastní domluvené kamarády).

Mutace se dělí dále na x dalších podskupin a v podstatě se jedná vždy o řekněme nějakou speciální výzvu, neboli úpravu pravidlům. Například můžete používat jenom zbraně nablízko, nebo na vás číhá dvakrát tolik super-infikovaných atd. Jsou to zajímavá vylepšení, ale protože se v nich nedá hledat souhrně, ale musíte v nich hledat online hru jednotlivě, rychle se od nich upustilo, což může být i škoda.
Co se hodně hraje je režim Versus. Zde jeden tým čtyř lidí hraje za ... lidi a jeded tým čtyř lidí hraje za super-infikované. Poté, co všichni lidi dojdou do úkrytu, nebo zemřou, se týmu lidí započítá skóre a týmy si vymění pozice. A takhle se tedy vlastně hraje celá kampaň, každá mapa dvakrát, kdy na koncu dostanete bodový report, který vlastně indikuje, kdo se dokázal celkově dostat nejdále. Hrát za infikované je strašně osvobozující pocit. Můžete se dostat na místa, kam by to jinak nešlo. Navíc se nejprve rodíte v "ghost režimu", což znamená, že se volně pohybujete po mapě a lidé vám svítí skrz zdi - to abyste se rychle zorientovali a vymysleli plán, jak je přepadnout. Aby jste se narodili přímo do hry, musíte stát někde, kam nevidí ani jeden člověk, tedy prostě např. za zdí nebo jakoukoliv překážkou. Od té doby můžete buď aktivovat svoji schopnost (podle toho, jakou super-infikovanou postavu jste náhodně dostali; tu vidíte už v ghost režimu, abyste s tím mohli počítat) nebo jednoduše zaútočit "škrabáním". Hrát v tomto režimu za lidi je naopak velmi strašidelné, protože víme, že lidská mysl je pěkná svině a tak se pořád ohlížíte, díváte za roh a jen čekáte kdy na vás co odkud vyskočí.
Pokud chcete vědět, jak dlouho to takhle tým lidí vydrží proti nekonečnému náporu zombie vydrží, je přesně pro vás, relativně stále hraný, režim Survival. Zde se na lehce upravených mapách kampaně (většinou se jedná o useknutý kousek) nejprve připravíte (nachystáte kanystry s benzínem, vyzbrojíte se), poté se domluvíte, kde budete hordá čelit a následně to někdo započne vysílačkou, která se někde v blízkosti nachází. Hordy nekončí, dokud všichni neumřou. S týmem, který moc nespolupracuje, standartně vydržíte tak 8 minut. Pokud jste hodně dobří a ostatní jsou taky, vydržíte na jedné mapě třeba i hodinu. A to pamatujte i na to, že kromě zombíků tu stále jsou i super-infikovaní a i tanci (kolem 30 minuty třeba i 4 zaráz!). Cílem tohoto režimu je samozřejmě vydržet co nejdéle, faktem je, že survival po vás požaduje jednu ze dvou věcí. Buď neustálý pohyb po mapě (tzv. not stop and run - prostě se nesmíte zastavit a tanky většinou nestřílíte, jen je necháte ať se za vámi honí) nebo si najdete velmi dobré místo, kde se dá všechno vykrýt. Těch je ale málo a na některých mapách není vůbec. Testem dobrého místa je doba, kdy přijdou dva tanci naráz.
Nejoblíbenějším režimem, u kterého dodnes není problém najít jiné hráče, je režim Scavenger, který od vás však zároveň nejvíc požaduje, resp. lidé tu od vás očekávají určitou kvalitu hry a taktické chování. Zde se znovu shromáždí čtyřčlenný tým lidí proti čtyřčlennému týmu super-infikovaných. Cílem lidí je na dané mapě posbírat co nejvíce kanystrů benzínu. Těch je určitý počet (někdy 16, někdy 21 - podle mapy) a tyto kanystry musíte nalít do generátoru, u kterého začínáte. Hra končí, nalije-li tým lidí všechny kanystry, nebo umřou-li všichni lidé, nebo dojde-li čas, protože vám během hry pořád utíká čas a právě doplňováním benzínu do generátoru ho navyšujete. Na konci se tedy hraje o čas, mají-li na konci oba týmy perfektní skóre. Fór je v tom, že držíte-li kanystr, nemůžete střílet, takže ho spíše házíte pořád před sebe a směrem ke generátoru. Kanystry jsou vidět i přes zdi (to abyste věděli kam máte jít), a jsou rozprostřeny od nejbližších přímo za rohem, po nejvzdálenější až kdesi v "prdeli". Nalévání kanystrů do generátoru taky chvíli trvá (animace) a to se navíc dá zrušit jakýmkoliv útokem na daného člověka. V tomhle režimu se prostě nevyplácí chodit sami a přehnaně riskovat. Kanystry, které sedí na své startovní pozici, na vás svítí přes zeď bíle. Jakmile je zvednete, svítí na vás žlutě. Tyto 'žlutě' označené kanystry může zničit spitter svým kyselinovým plivnutím, což je efektní, protože kanystr vybouchne (a začne hořet na velké ploše) a chvíli mu trvá, než se resetuje do sve startovní pozice, což protivníka stojí to nejhlavnější - drahocenný čas (I když dost často to spíše končí smrtí lidí a druhý tým hraje na to, že doplní generátor počtem kanystrů o jedna vyšší). Pokud držíte kanystr, zatímco je časomíra kola na nule, nachází se váš tým v "prodloužení". Dokud ho držíte, hra pokračuje dál. Pustíte-li ho, končíte. Říkám to proto, protože se to občas stává.

Ve všech těchto režimech a i v normální kampani vidíte společníky i přes zdi (svítí vám buď zeleně (životy nad 50%), žlutě (životy mezi 25-50%), oranžově (životy 25% a méně), červeně (životy klesly pod nulu, člověk leží na zemi nebo je stále v držení infikovaného) nebo modře (pouze info pro ostatní lidi - hrajete-li v normálních obtížnostech). Je tedy pro vás jednoduší kooperovat, neboť vidíte jak na tom kdo je. Stejně tak máte status bar na pravé straně obrazovky, který říká, jak se vaši společníci mají a co konkrétně mají u sebe (pouze sloty 3, 4 a 5 - tedy vše kromě zbraní).
Pro extrémisty a fajnšmekry l4D obsahuje i Kampaň Realism, Versus Realism a Survival Realism. Tyto módy se hrají stejně jak ty předchozí s podobným názvem, jen ten realism znamená, že nemáte k dispozici ony nereálné serepetičky hudu apod. Prostě se cítíte více osamocení a vyděšení. Obvzláště pokud se někde zapomenete a nevidíte ostatní.
Posledním módem k připomenutí je expertní realismus, který notně zvyšuje sílu zranění, který obdržíte a stává se tak hardcore verzí hry.

Multiplayer je tu tedy velkou skoro až nutností, aby si člověk hru pořádně užil. Naštěstí, jak jsem už říkal, v některých módech hrají lidé hru do teď (i obyč. kampaně). Připojení do online her funguje naprosto parádně. Můžete si vytvořit vlastní lobby, připojit se do již zaplé volné lobby nebo dokonce i do již rozehráté hry. Hra vás i perfektně nepustí hned ke kormidlu, ale napíše ostatním, že jste nečinný a bot hraje za vás, dokud nezmáčknete nějakou klávesu. To se stává i když si například skočíte na záchod a trvá to déle než pár minut. Hra za vás nasadí bota, dokud se nevrátíte, ale místo vám drží. Teda nevykopnou vás li ostatní hráči. V menu každého módu je také možnost rychlého připojení, což vás automaticky hodí do nejbližší rozehráté hry, takže neztrácíte čas (kromě loadingu mapy), což je perfektní. Pokud odtud z jakéhokoliv důvodu odejdete a dáte rychlou hru znovu, hra vynechá tento server a jede na další volný. Až když vypotřebujete všechny možnosti, tak vám buď vytvoří nové lobby nebo vás vrátí do prvního serveru. V lobby si mimochodem můžete nastavit kterou kampaň chcete hrát a/anebo kterou misi kampaně, obtížnost hry a další věcičky podle toho, v jakém jste módu.
Protože je to od Valve - a hra tak běží na Source enginu, najdete tu i pár serverů se specialitkami. Jeden jenom tak pro příklad: asi nejznámější server, který se stále plní lidmi, hraje upravenou verzi módu versus, kde se hraje až pro 32 hráčů. Jeden člověk vede skupinku 15 botů hrajících za lidi proti 16 super-infikovaným. Je to neskutečný masakr a spíše se jedná o relax, než kompetetivnost. Mezi super-infikovanými si dokonce můžete i přepínat, aby jste vždycky měli toho, koho chcete.

Ale dost už žvanění, nějak se mi tu ztrácí scroll bar :)


To je jak u kauflandu, když je sleva na máslo.
lfd1.jpg


Charger drží Nicka. Vyjímečně se stává, že bot chvíli stojí vedle, než vám pomůže, přitom se tu hraje o čas.
l4d2.png


Kyselinová koupel a tři lidi jsou na zemi. A ten ksicht Louise říká všechno :D
l4d3.png



Plusy: nejlepší zombie hra co existuje; kooperace lidí; různé módy hry; krvavý masakr zombíků; rychlé načítání a připojení; výborná hra s přáteli; princip léčení a smrti; rozmanité mapy; plně a perfektně nadabované postavy; s tím související volnost v hláškování a vydávání rozkazů; super-infikovaní; skvěle integrovaný časový pressing v některých mapách; postavy sami od sebe hlásí, jestli našli zbraně, munici nebo lékařské vybavení; možnost léčit jak sebe, tak druhé - plus možnost darovat pomocné předměty druhým

Mínusy: je to source engine, takže se může stát, že se občas někde na chvíli zaseknete; tým lidí, který nechce kooperovat; machírci jsou i sem tam zde; boti spíše vyjímečně mají slabší chvilky; a neumí používat granáty

Meh: Sem tam tu narazíte na dobrý humor. Postavy mezi sebou mluví, hlavně na začátku a občas z toho vypadne celkem vtipná prupovídka. Je to však jen občasné zpestření. Ať už držíte cokoliv, tak máte i baterku, což je kolikrát i záhada jak. Ale proč to zmiňuji - baterka má velmi malý rádius a kromě zvuku, který vydává je téměř absolutně neužitečná. Tím zvukem můžete aspoň někoho nějak na něco upozornit. U boomera si člověk není ani s roky zkušeností občas jistej, na jak velkou vzdálenost může zasáhnout lidi. Občas se divíte, proč je to netrefilo a jindy zase čumíte, že jste osprejovali borce na druhé straně zdi. Což normálně jen tak nejde samozřejmě. Je tu sice spousta achievementů, což je super, ale některé už jsou téměř nezískatelné, což je strašně prudérní pro kompletionisty.


Kolem a kolem je to prostě jedna z nejlepších her co existuje, pokud tedy máte rádi střílečky, kooperaci s lidmi a zombie tématiku.

Hodnocení hráče: 97/100
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"What's the first thing taxi driver asks the wolf? Where wolf?"

"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"I never remembered his name. Everytime i met him he's like hello captain and i'm like hey... you."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3640
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 46,861.50
Bank: 2,795,479.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Re: Recenze: Left 4 Dead 2 (2008/2009)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » pon 01. úno 2021 10:58:22

Poslední dobou jsem se více vrátil k l4d 2 a tak zde rychle prometu pár poznámek. Serverů s lidmi je opravdu dost a dost. Ke každému módu (kromě mutací) se vždycky hra najde a nikdy přehnaně nečekáte na lidi. Jak jsem se tak vždycky "naslepo" připojoval na servery, narazil jsem na jeden, který jsem dřív hodně používal a tím jsem si vzpomněl, že jich bylo více, kam jsem často chodil, kvůli specialitám, co tam lze nalézt.

Kolem pěti serverů vlastní určitá fanouškovská skupina, kde se dá projíždět kampaně na jakoukoliv obtížnost až v 12 hráčích, což je samozřejmě flus oproti původním možným čtyřem. Samo sebou se to nese s větším počtem super-infikovaných a mega životy tankům. Ale víc lidí = větší zábava. Zde také zřejmě hrají spíše ti lidé, jež trápí, když někomu nepomůžou, protože se mi nestalo, že by pro mě někdo někdy nepřišel. Ono ve více lidech je také větší šance, že se někdo otočí že jo. Na jednom z jejich serverů se dá hrát také survival se stavěním, i když to stavění berte silně s rezervou. V podstatě jste schopni za body, jenž sbíráte zabíjením super-infikovaných, postavit například kulometnou věž, nebo helikoptéru, co umí shazovat bomby. Jo, je to sranda, ale komicky vás smoker stejně vždycky dostane, protože vás jazykem jakoby vytáhne z té helikoptéry.

Přes 30 serverů vlastní skupina "Lewd 4 Dead", sídlící na stejných stránkách. Tihle borci jedou všechny servery na stejném principu. Je jich tolik, protože mají jeden v paříži, jeden v madridu, jeden v mexicu atd. Zde se hraje obří verze módu versus, kde však za lidi hrají boti a všichni živý hráči jsou super-infikovaní. Takže se jedná v podstatě o mega jatka, kde si i vybíráte, čím se chcete narodit (super infikovaný) a máte tu a tam vylepšené schopnosti (například u chargera smíte ovládat směr charge za běhu, což je bomba). Takhle kolem 10 hráčů masakruje asi 22 botů. To ale není všechno. Za body, které získáváte ničením lidí, si můžete koupit ovládání tanka, přidat na mapu witch nebo zavolat další hordu zombie. To však stále není všechno! (Sakra to je skoro jak s Horstem Fuchsem!) Hráči se mohou také pomocí příkazu god převtělit do jendoho z těchto botů (takže vlastně se vrátit do původního nastavení - člověk=člověk) a pokusit se odvést boty do bezpečí. Toto je však úkol téměř nemožný a tak to končí spíše tak, že uteče jen on, jestli vůbec. Může si však také kupovat x věcí za ničení, konkrétně třeba granátomet, granáty nebo kanystry.

Kolem a kolem, zábava prostě nikdy nekončí a konkrétně lewd 4 dead je vyloženě dělaný jako relax, kde se jen tak bavíte utrpením lidí v podání botů. Co víc si přát, že?
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"What's the first thing taxi driver asks the wolf? Where wolf?"

"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"I never remembered his name. Everytime i met him he's like hello captain and i'm like hey... you."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3640
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 46,861.50
Bank: 2,795,479.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29


Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron