Recenze: Singularity (2010)

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Singularity (2010)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 12. lis 2020 13:44:04

It's time, to get back in time. Jedna z jednohubek z řady stříleček od Ravenů, na mě onehdy vykoukla z nějaké žebříčku o cestování časem ve hrách. Tím se mi vynořily vzpomínky na zajímavý příběh ne až tak dodělané hry, která na konci i slibovala pokračování. Jenže Raveni se k tomu již nedostali. Activision je degradoval na tovární fabriku Call of Duty a od té doby jsou Raveni spíše otroci her o ničem.

Pojdmě se ale podívat na jeden z jejich zajímavých kousků. Vzhledem k tomu, že hra funguje na principu vracení se v čase (příběhově), tak toho o příběhu radši moc neřeknu, abych nespoiloval. Základem je, že jste americký voják vyslaný na obhlídku ruského ostrova, kde se možná děje něco podezřelého. Poté co váš vrtulní sejme modrá exploze vycházející z ostrova, uděláte jednu věc, která změní chod dějin a tím přichází problémy, které ve hře řešíte. Problémem není jenom vítězství ruska ve studené válce, ale i fakt, že se po ostrově pohybují zmutovaní lidé, připomínající potvory z Dooma. Hra je klasická first person shooter, a ze zbraní máte na výběr standarty typu pistole, brokovnice, ruský samopal a odstřelovačku. Dále tu najdete railgun, který bohužel není zrovna účinný a minigun, který je naopak asi nejlepším minigunem v historii všech her (ćo do efektivnosti se týče). Specialitou je tu seeker, což je odstřelovačka, jejiž vystřelené náboje ovládáte za letu. Mňamka. Zbraně se dají i trochu vylepšovat na speciálních místech, ve kterých si můžete kdykoliv změnit zbraně na kterékoliv, které jste již někdy našli. To proto, protože můžete mít u sebe pouze dvě zbraně.

Hra je zaměřená na příběhové cestování časem, které neovlivníte, ale má i něco, kde jste řidičem vy. Jakýsi nástroj na ruce vám umožňuje nechat určité věci zestárnout (neboli urychlit na nich tok času) nebo omladit (vrátit z historie, kdy ještě byli "čerstvé"). Jak to funguje... Pokud je před vámi zničený most, vráti te ho zpátky v čase do doby, kdy byl ještě vcelku. Naopak chcete-li se rychle postarat o vojáka, není nic snažšího než ho nechat během dvou sekund zestárnout o 300 let. Hrátky s časem jsou vždycky něco, aspoň takovou mám zkušenost napříč hrami.

I když je hra docela krátká (pokud si dobře pamatuji, šlo to dohrát do šesti hodin), všechno dobře odsýpá a můžete to tedy brát jako tří dílný film, který je zase o tom, že vracet se zpět v čase není dobré a bolí z toho hlava. Hlava bolí hlavně z toho, jakou logikou autoři vysvětlují konec hry, ale co už, já jsem ze sci-fi materiálu už dost vytrénovaný. Nevěřili byste, co si kolikrát autoři vymyslí za xindloviny. Zpátky ke hře. Graficky to není špatná hra, hlavně netrpí syndromem černé stěny, to znamená, že když má být tma nebo jdete tmavými prostory, je pořád aspoň vidět, kde se co nachází. Vaše postava moc nemluví a mluvení obstarají NPC se známými hlasy v pozadí (co do dabingu her). Hudbu si moc nepamatuji, takže zde neposloužím.
Syndromem, kterým však hra trpí je nedodělanost. To sami říkali i vývojáři v rozhovorech. Prostě byli hnání do rychlého dokončení hry a tak hru "lepili" pasážemi, které jsou trapné, a stříhali ven hordy nápadů, jenž bezpochyby měli. Na to, kolik je tu krásných inovací/novinek vás nenechají nic moc vyzkoušet (protože nebyl čas) a hned vás tahají zpět do příběhu, ať už je rychle konec. Zmatky ze stříhání jsou lehce poznat i v dialozích, kdy postavy docházejí k závěrům, které potřebují, nečekaně rychle. Taky jsou tu audiology, které se vám snaží hodně vysvětlit a taky rychle naservírovat něco z podkresu příběhu. Tím je znovu okaté ono urychlené zpracování hry.
Hra je však i přesto dobrá a člověk by si ji měl zahrát, už jen pro ten základní kámen příběhu.


Cestování časem má očividně docela blbé vedlejší účinky na populaci v okolí.
sing1.jpg


Z prachu jsme vzešli a na prach se vrátíme.
sing2.jpg


Zombie? Ok. Ale co je krucinál tohle...
sing3.jpg



Hodnocení:
+ hrátky s časem vždycky očekávám s nadšením; dobré nápady a inovace; minigun je boží; obtížnost je relativně odpouštějící
- hra je místy okatě slepená; nedostatek času, jenž měli vývojáři, má za následek sprint k dokončení hry; ty malé pavoučí potvůrky, které vybuchují
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"What's the first thing taxi driver asks the wolf? Where wolf?"

"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"I never remembered his name. Everytime i met him he's like hello captain and i'm like hey... you."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3640
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 46,861.50
Bank: 2,795,479.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník