Zbraní jsou znovu tuny a je radost na to pohledět. Tentokrát vám na zemi krásně svítí, než je seberete a navíc podle jejich rarity vydají při spawnu charakteristický zvuk. Z prvu mě trochu trápilo, že se tu objevuje až moc legendárních kousků (těch nejlepších) skoro za nic. Ale co už, lepší zbraně, více zábavy. Navíc, některé zbraně dostaly legendární status jen proto, že mají nějakou serepetičku, jenž je odlišuje od ostatních souputníků. Náboje, peníze a i eridium se nyní sbírá ze země, a i z kontejnerů, samo, což je nesmírně návykové. Když už jsme u toho eridia, tak znovu hraje důležitou roli v příběhu, ale jako měna byla degradována na kupování skinů atd. Vylepšení postavy nyní stojí "pouze" normální peníze. Humoru je ve hře znovu dost a výborné kvality. Jsem nesmírně rád, že autoři nepolevili v nastavené laťce a znovu přinesli humorný majstrštyk. Co se týče postav, tak tam toho je lepší moc neříct, aby nedošlo k velkým spoilerům. V rychlovce lze říct, že většina postav je zpátky a nějak se příběhu účastní.
Ve hře máte znovu na výběr ze čtyř postav, za které můžete hrát. Jedná se o archetyp vojáka, další sirénu (důležité postavy v sérii), znovu něco jako assassina/špióna a nakonec beast mastera (krotitele zvěře). Zatím jsem to dohrál jen s jednou postavou, konkrétně vojákem, protože mě přišel nejrychlejší na první uchopení konceptu RPG. Postavy mají znovu speciální útok a strom schopností. Tentokrát však strom schopností více ovlivňuje onu speciální schopnost. Pro příklad, jako voják jsem měl schopnost nasednout na určitou dobu do většího mecha. Stromem schopností jsem pak mohl měnit zbraně, jenž mech nosil (od kulometů, přes plamenomety, granátomety, bleskomety až po zbraně na blízko). Plus dobu trvání schopnosti, výdrž během ní a další klasické vylepšováky. Z ostatních postav, co jsem tak pochopil, tak siréna tentokrát "pouze" nabíjí své zbraně elementy, assassin vytváří svoje kopie a beast master přivolává různé živočichy na pomoc. Můžu se však mýlit, tohle jsem pouze odečetl na počátku hry, kde jsem se rozhodoval, koho si vzít. Když už tu zazněli ty elementy, je důležité říct, že jsme přišli o slag. Ohnivý, korozivní, elektrický a výbušný jsou tu. Nově se k nim přidává Cryo element, který dělá přesně to, co od toho čekáte. Zbraň s elementy má každý druhý bídák, takže si užijete i krásně barevných přestřelek. Třetí díl oproti druhému dává větší prostor vozidlům. Ty jsou nyní (zatím) tři druhy, které můžete "tunit", podle toho, kolik součástek jste ukradli. Ano, ukradli. K tomu se dostanu. Vylepšit se dají gumy, zbraně, pancíř, princip pohonu, princip boostu a samozřejmě i barva. Hra si umí zapamatovat vaše oblíbené kombinace, můžete si však před misí, resp. před vyjížďkou, poskládat auto přímo na míru.
Systém challengů se dost změnil. Pořád tu jsou obecné achievementy typu "zabij tolik s tímhle druhem zbraně". Nově se hra však odehrává ve vesmíru - na několika planetách (plus dalších lokací). Každá planeta se dělí na několik území a každé území má k tomu svou zvláštní sadu specifičtějších achievementů. Dá se to pomalu brát jako vedlejší mise. A protože hra byla vždy o prozkoumávání každičké pídě mapy (nyní na mapě i perfektně vidíte, kde jste byli a kde ještě ne), jsou tyto "úkoly" většinou tohoto ražení. Budou po vás chtít najít rádiové stanice, které máte přeladit, cl4p-trap po vás chce součástky z mrtvých robotů (jeho druhu), aby si mohl postavit kamaráda. Budete lovit příšerná zvířata, možná ještě horší zločince a krást banditům jejich vypiplená vozidla (jak bylo řečeno). Za splnění achievementů dostanete email. Ehm. V emailu vám daná postava/firma poděkuje a obdaří další zbraní, či pěněžním obnosem. Paráda.
Jenom tak zlehka se dotknu příběhu, abych tu zase nedělal spoilery. Jak bylo již zmíněno, v tomto díle se dostanete do vesmíru a letíte na různé planety. Odtud ok. Fanoušky velmi potěší větší provázání známých firem do příběhu. Zároveň s tím jsou tu i echo logy (v podstatě nahrávky na určitých místech) prvního vault huntera vůbec, které vypráví svůj vlastní příběh. Tentokrát nemáte jednoho hlavního záporáka, ale hned dva. Dvojnásobná bžunda? V téhle hře rozhodně ano!
Napsat se toho o hře dá ještě spousty. Jenže na to tu není místo. Snad jen, že na vaší lodi visí plakáty s informacemi o DLC balíčcích, takže i když některé nejsou ani na světě, víte, že se na nich pilně pracuje (odvážný tah tvůrců). Jeden lehčí (nebo to byl takový update?) jsem dostal zadarmo. Byla to spíše rychlokvaška, ale vůbec mi to nevadilo. Těším se samozřejmě dále - na další DLCčka i na druhý průchod hrou, ať už se stejným hrdinou (určité speciální achievementy se vám otevřou až po překonání hry), tak s novým hrdinou. Na střílečku má Borderlands neuvěřitelnou schopnost absolutní replayability. Znovu.
Ještě musím zmínit ten největší prank, jakej jsem snad kdy viděl v jakékoliv hře. Těžko se to popisuje... Pro jistotu ve spoileru.
Spoiler: show
Některé scenérie a herní lokace jsou znovu dechberoucí.
Hodnocení:
+ mega zábava je zpět; humor; zbraně; příběh; svět okolo - a vesmír; vozidla a jejich upgrade; achivementy (resp. challenge); "konce" hry
- je to skoro až smutné, že to říkám, ale mohlo to být delší; u některých lokací byla škoda, že nebyly více využity; jinak mě nic nenapadá