Recenze: Fallout 2 (1998)

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Fallout 2 (1998)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 14. kvě 2020 8:24:15

"War. War Never Changes." - motto celé série Fallout, přímo ve hře v podání Rona Perlmana!

Vždycky, když nastane otázka nejoblíbenější hry nebo nejlepší hry, co jsem kdy hrál, Fallout 2 se umisťuje kolem, někdy i na prvním místě. Hru jsem hrál asi dvacetkrát, protože to jde pokaždě jinak, nebo stejně, ale přece jenom více random.
*Stejně jako v recenzi na první díl, příběhové vsuvky a tak budu dávat do spoilerů.*

Začneme jednoduše. Fallout 2 se od jedničky v podstatě nijak neliší. Je to stejná grafika, stejný systém rpg, všechno před tím krásně fungovalo, tak proč to měnit. Fallout 2 je spíše Fallout 1 druhá část. Nový příběh, navazující, na nové mapě.
Spoiler: show
Zatímco první díl se odehrával v jižní kalifornii, druhý díl se přesunuje lehce severněji, s tím, že asi 10 % mapy se překrývá. V kombinaci s faktem, že příběh pokračuje, jestli si dobře pamatuji, okolo 100 let později, můžete nalézt vesnici, která se za tu dobu rozrostla v město. Po konci jedničky se váš hrdina šel usadit dále do pouště s dalšími lidmi, nerušeni lidskými pohnůtkami. Na začátku dvojky však "vaši lidé" mají znovu problém. Pěstovat něco venku je docela náročné a lidé začínají hladovět. Nikdo vám nic zadarmo nedá a tak se nejspíše blíží konec. Leda byste našli G.E.C.K. (Garden of Eden Creation Kit), který podle historek umí znovu rozproudit život i na nehostiném místě. A samozřejmě, G.E.C.K. byl automatickou součástí všech vaultů, takže je na čase znovu hledat vaulty. Jako vyvolený pro tento úkol (od toho označení postavy The Chosen One) získáte kombinézu vaultu 13 svého předka a láhev se stejným označením, kterou přinesl nějaký obchodník. Najděte ho, najděte vault 13 svého předchůdce a zachraňte vesnici. Samozřejmě to znovu není jen tak jednoduché.


Spoiler: show
V prvním díle jsem zmínil FEV a supermutanty. Ti tu jsou stále s námi, ale bez vůdce z jedničky již nejsou organizovaní. Chytřejší z nich se začlenili do určitých společností, ti hloupější prostě začali lovit lidi pro maso. Důležitější však je, že FEV vymyslela armáda, konkrétně pohlaváři USA. Z těch co přežili někde v úkrytu vznikla Enkláva (Enclave), v podstatě pravá armáda USA, včele s prezidentem se vším všudy. Ta však má trochu zlomyslné plány. Když se vrátíte s G.E.C.K.em do vesnice, čeká vás pohled na hořící chatrče, mrtvé vesničany a vašeho šamana s posledními dechy života. Ten vám řekne, že vesničany unesly obří muži v létajících strojích. Enkláva sídlí na ropné plošině, kam se dá dostat jedině nefunkčním ropným tankerem a tak se dáte do opravy. Jak porazit enklávu je poté na vás. Můžete odpálit raketu plošiny a všechny obětovat. Můžete přemluvit/předávkovat prezidenta a osvobodit svoje lidi. Tak jako tak, se na konci setkáte s dalším hrůzným výtvorem armády, v podstatě supermutantem v energo zbroji. Znovu, jestli se ho pokusíte zastřelit nebo přemluvit je na vás a schopnostech vaší postavy.

Mapa je větší, počet zbraní je větší, příběh je větší, no prostě všechno je větší. Časový limit tu stále je, ale hra vám spíše jen připomíná, že váš úkol trvá dlouho, nenutí vás hrát znovu. Díkybohu. Perfektně nostalgické je povídat si s jinými postavami o dění prvního dílu. Tedy spíše slyšet jejich verze toho, co se stalo a jejich historek. Každopádně vás čeká spousta nových úkolů na nových lokacích, morální dilemata a těžká rozhodování. Dokonce vám párkrát spadne na bedra možnost vyřešit jedny z klíčových věcí série, např. zničení produkce nejoblíbenější drogy v post-apokalyptickém světě.

Více už toho snad ani není potřeba říct. Tak, jak se hraje jednička, tak stejně se hraje dvojka. Jsou to vlastně dvojčata, jen to druhé je větší.
Po x letech od vydání hry, se fanoušci rozhodly vydat modifikaci, která přinesla opravení několika málo bugů, dopsání určitých slepých questů a hlavně, přinesení vystřižených materiálů od tvůrce hry.
[InterníReference]"Nejsi vyvolený.""Jsem.""Nejsi.""Jsem."*Po osmi hodinách*"Fajn, přesvědčil jsi mne. Ty *JSI* vyvolený."[/InterníReference]


Fallout díly byly také plné referencí na jiná díla po kultury. Namátko, Monty Python, Star Trek, legendy krále artuše a samozřejmě na svůj vlastní první díl. Zde reference na Stopařův průvodce po galaxii. "Oh no, not again."
fll2.jpg
fll2.jpg (12.36 KiB) Zobrazeno 202 krát



Retro hodnocení:
+ větší; tucty skvělých příběhů; stále stejně dobré ve všem ostatním;
- stále stejně vypadá; pár věcí bylo nakonec ze hry vystřiženo z důvodu doby vývoje (ale vrátilo se to v komunitní modifikaci)
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"When he said he's a positive person, he ment HIV."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 4115
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 186,383.35
Bank: 3,985,590.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron