Recenze: Underhand

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Underhand

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » pon 09. bře 2020 8:23:29

Je to tu zase. Zase se na chvíli ponoříme do vod mobilních her. K napsání recenze mě donutil fakt, že jsem hru před rokem dohrál a onehdy jsem z nostalgie dohrál znovu. Tato lehká hříčka o správných a špatných rozhodnutí nezabere vyloženě moc času, aspoň se dá hrát na rychlovku. Vaším cílem je, jako vůdce kultistického řádu, vyvolat jednoho ze sedmi temných bohů. To není úplně jednoduchá mise, neboť problémy vám dělá hlavně "běžný" život obyvatel a vaše chamtivost.
Během hry děláte přesně dvě věci. Děláte rozhodnutí, které vám dávají karty, odebírají karty nebo obojí. Karty představují zdroje. Každý zdroj má přesné určení v rozhodnutích, kdy ho lze použít, takže se zdroje liší pouze názvem a obecnou relevantností k textu. Mezi zdroje patří: peníze, kultisti, vězni, jídlo, podezření a artefakty. Peníze a jídlo jsou běžným platidlem vašich rozhodnutí (tzn. často jsou v pohybu), vězni jsou dobří maximálně na obětování nebo nekromancii, kde se z nich stejně stanou kultisti. Kultisty potřebujete na téměř všechny akce, kde je potřeba něco udělat a když nemáte vězně, nějaký ten kultista může být obětován také. Artefakty jsou vlastně žolící, lze je použít místo čehokoliv (a později je dokonce nutné je mít pro vyvolání bohů). Poslední věcí je podezření. To je vám krajně na hovno a dostáváte ho, když děláte ne úplně normální věci, např. unášíte lidi nebo kradete peníze či artefakty. Pokud někdy přesáhnete určitý limit podezření, může přijít policejní razie, kdy vás zbaví tří podezření za cenu peněz nebo kultistů. Nemáte-li však na zaplacení, hra pro vás končí. Podezření se dá zbavit i některými jinými rozhodnutími, ale ty většinou nepříchází, když je zrovna potřebujete. Podezření není to jediné, co vás drží při zemi. Pokud se někdy dostanete na limit 16 karet (nebo ho dokonce přesáhnete), máte velkou šanci, že přijde chamtivost. Jakési potrestání od bohů vám sebere pět náhodných karet (a jako naschvál si často vybírá pečlivě střežené artefakty).
Rozhodnutí vypadají tak, že se otevře příběhová složka s určitým názvem. Uvnitř jsou jedna až tři možnosti. Všechno se točí okolo vašeho příběhu šéfa nějakého kultistického řádu. Např. "Bring your child to work day" má tři možnosti: dítě můžete nechat pracovat (obdržet jeden penízek), indoctrinovat (obdržet jednoho kultistu) nebo rovnou natvrdo zavřít (obdžet jednoho vězně). Během svých rozhodnutí se budete potýkat s mnoha událostmi. Od soubojů s nepřátelským klanem kultistů po charitativní večírky. Finále je však vždy vyvolávání nějakého boha.
To se bude dít několik kol. Každá nová hra, kterou začnete, má X složek rozhodnutí v oběhu. Ty se vždy zamíchají a procházíte je stále dokola. Do toho se jednou zakolo rozhodujete, jak postupovat ve vyvolávání. A že bývají dlouhá. Občas po vás chtějí momentálně nesplnitelné (např. onen artefakt), naštěstí se většinou dá vrátit aspoň na začátek a začít vyvolávat znova v již rozehrané hře. Poté co boha vyvoláte, vítězíte. Za vaši oddanost a odměnu vám bůh do budoucna zpřístupní svá požehnání. Ta vypadají jako dvě složky, které se vám do příběhu zamíchají a většinou vám slušně pomáhají.
Jak jsem říkal na začátku, bohů je sedm. Každý vám dá jiné požehnání, jen před hrou je možné si zvolit pouze určitý počet různých požehnání. Bohové se taky řadí na tři úrovně. Nejspodnější úroveň obsahuje tři bohy, které musíte úspěšně vyvolat, aby jste se poté mohli pokusit vyvolat další dva - a poté obdobně poslední dva (samozřejmě se obtížnost stále zvedá). Popisovat bohy nebudu, protože objevení jejich "choutek" je v podstatě kouzlo hry.

Zadarmo, za 90 mega paměti a pár dnů (pokud nemáte nic jiného na práci) nebo pár týdnů lehké zábavy s občasným taktizováním a přemýšlením... tahle hra podle mě za to stojí.


A takhle to vypadá přímo ve hře. Složka nahoře vám nabízí tři možnosti a je na vás, jak se rozhodnete.
underhand3.png



* Sakra, zapomněl jsem na hodnocení... nu což...
+ tempo hry; vtipnost hry; systém funguje fajn;
- občas smutné překvapení v podobě ceny vyolávání; velmi velmi krátké, pokud se nezdržujete; vize budoucnosti se seknou, pokud se před tím musí zamíchat balíček;
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia

"Nevermind, let's flip the table." *Třísk* *Prásk* "I didnť mean literally!"

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3248
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 443.65
Bank: 2,411,435.25
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 28

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník