Recenze: Dungeons & Dragons: Dragonshard

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Dungeons & Dragons: Dragonshard

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » stř 19. úno 2020 10:16:07

Dragonshard je trochu vlkem mezi kočkami. Spojení se super značkou D&D není úplně mimo mísu, ale rozhodně to není to, co si lidé pod tou zkratkou představí. V této hře nejde o vaši fantazii, vaši schopnost vést si příběh nebo vaše schopnosti improvizovat. Tady se tvůrci inspirovali jinými částmi této hry, těmi tzv. za oponou. Systém evaluace zkušeností, jeskyně plné zlata a hrdinové se schopnostmi sem tam užitečných v boji. Dragonshard je strategií a to zajímavě vyčnívající z tohoto sektoru. Zejména díky novátorským myšlenkám, které tvůrci zakomponovali a postavily na tom celou hru.
V této strategii začínáte s kruhovými hradbami. Uprostřed je věž, která umí vytrénovat jednoho hrdinu. Kolem té věže je 16 míst na budovy. Většina budov dělá jen jedno, otvírá vám možnost trénovat jednu konkrétní jednotku. Pokud tedy máte 12 různých budov, smíte trénovat 12 různých jednotek (a s populačním limitem 12 budov - čím více tím lépe).
Jenže nejenom hrdinové, i jednotky získávají zkušenosti a chovají se jako mini-hrdinové. Úrovní je pět a s každou získanou úrovní doprovází jednotku její "baby" verze se slabším útokem). Armáda 12 jednotek s 48 mini jednotkami už vypadá velmi slušně. V boji navíc při ztrátách životů umírají napřed ony baby verze, a pokud necháte jednotku doma odpočinout, znovu si vybuduje svou mini armádu / zregeneruje životy. Ale to jsem trochu odbočil, protože to bylo potřeba vysvětlit. Aby jednotka byla vůbec schopná dosáhnout další úrovně, musíte mít postavený určitý počet budov jeho typu. Normálně se jednotky trénují na první úrovni a onou budovou je možné je dostat na druhou úroveň. Maximální (a maximální užitečný) počet budov pro zvyšování úrovně jsou čtyři (a tedy úroveň pět).
Tím se dostáváme k další věci, která potřebuje osvětlení... jednotky nepostupují na vyšší úroveň sami. Vy si nabíjíte jakýsi ukazatel zkušeností (zabíjením nepřátel) a tyto zkušenosti můžete v oněch budovách utratit za vylepšení daného typu jednotek jak uznáte za vhodné. Klidně můžete začátek hry bojovat s ještěry, ale zkušenosti proměnit ve vylepšení pterodactylů. Ti se poté již budou tvořit lepší a s jejich "baby" verzemi. Každá jednotka na první úrovní má jednu schopnost. Druhou úrovní získá další schopnost. Třetí úrovní si vylepší první schopnost, čtvrtou úrovní si vylepší druhou schopnost a pátou úrovní se naučí třetí schopnost - takovou, která už hodně pomáhá armádě. Cílem hry určitě je, dostat aspoň jeden/dva druhy jednotek na poslední úroveň. Nemusí to být nutně vašim cílem, ne že by se nedalo vyhrát s jednotkami na max. třetí úrovní.
Jenže to pořád není všechno. Hra pracuje se dvěma surovinami. Krystaly (Dragonshardy) a zlatem. Napřed přejdeme ke zlatu. Každá mapa má svou přidruženou mapu podzemí. V podzemí se nachází místa, kde lze najít truhly se zlatem, které ovšem hlídají monstra. Je to však jediný zdroj zlata ve hře, krom lehkého "samoseto" - tedy daní z budov a toho, co spadne z mrtvých nepřátel. Takže hra vypadá tak, že vybuduje te menší armádu (řekněme hrdina a 3 jednotky - jedna z těchto jednotek by určitě měla být rogue, který odemyká zamčené truhly - závisí na jeho úrovni a úrovni truhel) a ihned vyrážíte do podzemí vyžrat co nejvíce zlata, než vám ho vyžere soupeř. Mezitím se tam i párkrát potkáte a vydrtíte navzájem. V podzemí lze nalézt i předměty a kouzla, která se sem tam mohou hodit.
Zatímco operujete v podzemí a hledáte zlato, na povrchu musíte zároveň hledat Dragonshardy. Ty mají ze začátku určená místa, ty však dojdou velice rychle. Jakmile se ale počet dragonshardů na mapě dostane pod určitou úroveň, z nebe začnou padat metority a vytvoří nová naleziště, tentokrát však na zcela náhodných místech (třeba ve hře osmi hráčů -> se objeví všechna náleziště u jednoho hráče; a teď co, buď ho všichni rozsekáme zaráz, nebo ho to necháme vyžrat a budeme doufat v milosrdnější lokace příští meteorpád).
Jo a mimochodem, v této hře nejsou žádné stavěcí nebo čistě sbírací jednotky. Všechno co se hýbe po zemi (hrdina, jakákoliv pěší jednotka) se může zapojit do sbírání dragonshardů i zlata (opět, čím více tím lépe).
Říkal jsem, že každý hráč smí vytrénovat jednoho hrdinu. Ti jsou čtyři pro každou rasu. A točí se kolem známé rovnice válečník-střelec-kouzelník-zloděj. Každý má jednu pasivní schopnost, jednu tradiční bojovou schopnost a jednu nabíjecí schopnost (nabíjení nezáleží na čase, ale na určité podmínce). Zemře-li hrdina, není problém si příště rekrutovat jiného. Vy určujete jaký hrdina se vám hodí k vaší kompozici armády. Rasy ve hře jsou mimochodem taky tři - lidé (a elfové a trpaslíci a.... atd :D ), pak ještěři (a dinosauři a podobný bestiář) a nakonec temní (čarodejnice, stíny, přízraky, UMBRA). Každá rasa má i jednu svou "super" jednotku.
Tak jsem vyjmenoval všechny speciality oproti běžným principům strategických her a ono ejhle, v podstatě jsem řekl úplně všechno z této hry. Dragonshard je prostě unikátní kousek, který se díky svým nápadům ani po letech neztrácí.
(Vyhrazuji si právo recenzi doplnit, vzpomenu-li si na něco, co považuji za důležité, momentálně jsem už na suchu :D )


Základna ještěrů. Stavění na určeném podkladu sice není žádnou novinkou ani ojedinělostí, ale budovy počítající se ke zkušenostním levelům už ano.
ddd1.jpg



Hodnocení:
+ systém surovin; dungeony plné zlata a souboje o ně; systém zkušeností; armády rostoucí i o mini bojovníky; zdroje sbírají sami vojáci; krásně odlišné rasy; nutnost člověka bojovat jak v podzemí tak na povrchu zaráz a ukočírovat to
- málo oficiálních map; chtelo by to i přidat nějakou další rasu; někdy nepřející meteorpád dragonshardů; vícež hrdinů?; možná i více předmětů

Jednoduše: Ta hra nemá moc slabých míst a tak jediné, co ji stahuje dolů je znovuhratelnost, respektive těch pár věcí, co zde najdete se začne rychle okoukávat. Chtělo by to více všeho. A v dnešní době i kapánek vylepšit grafiku. Jinak salut této hře.
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"

"Do me a favor and lose that sense of humor." "Do favor to us both and buy one."
"I miss those good villains." "Clark, what the hell is good villain."

"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia

"Nevermind, let's flip the table." *Třísk* *Prásk* "I didnť mean literally!"

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 3248
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 443.65
Bank: 2,411,435.25
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 28

Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník