Recenze: Age Of Empires II (1999)

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Age Of Empires II (1999)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 04. črc 2019 11:43:33

Tak prvně řeknu, že tato recenze bude delší a konkrétnější. AOE 2 je totiž moje srdcovka, kterou dodnes hraju sporadicky i denně a podle mě jedna z TOP her of all time. Dále je nutno říct, že mluvit budu už o finální verzi. Tedy, takhle: hra vyšla původně jako Age Of Empires 2: The Age Of Kings, pár let poté vyšel datadisk Age Of Conquerors. Za x let poté, kdy Microsoft studios už na tom moc nehodlal po třetím dílu a internetové hře moc dělat, se toho ujala fanouškovská skupina. Ta je zančně veliká a tak od té doby co to převzali, vyšlo Age Of Empires 2 HD - se vším co bylo před tím a k tomu navrch postupně datadisky Forgotten Empires, African Kingdoms a Rise of Rajas.

Ale teď už ke hře. Jedná se v základu o "trojúhelníkovou" strategii ze středověkké doby. Někdy se to označuje taky jako "typ kámen-nůžky-papír", tedy jeden poráží druhého a přitom je poražen od třetího. V tomto případě jsou základními kameny kavalérie, pěchota a střelci. Kavalérie je dobrá na střelce, ti jsou dobří na pěchotu a ti jsou dobří na kaválérii. Na to se samozřejmě nabalují další věci - např. vyjímky z jednotek různých typů a čtvrtý základní kámen - obléhací jednotky, které jsou spravidla dobré proti budovám. Jako hráč stavíte budovy, tvoříte jednotky a na mapě různých velikostí bojujete o suroviny a snažíte se ostatní "vydrtit" svou ofenzivní silou. Vyhrát se dá i jinými způsoby, klasicky na div světa - který po postavení odpočítává čas, do kterýho ho musíte ubránit, abyste vyhráli anebo "Relic" vítězství, kdy Relic jsou cenosti náboženského druhu, které sbíráte, protože vám generují zlato a pokud máte v držení všechny, co byly na mapě, nastává také odpočet do vítězství. To se ale pořád bavím o normální hře, kde buď tedy použijete jednu z těchto posledních dvou jmenovaných podmínek, nebo někoho donutíte se vzdát silou. Můžete hrát i "Wonder Race", kdy se nestaví žádné jednotky, ale jen závodíte s ostatními, kdo dřív postaví div světa. Dále je možné hrát "Regicide", což znamená, že každý má speciální jednotku - krále, o kterého když přijdete, tak jste okamžitě eliminováni. Pak se tu nachází "King Of The Hill", která obsahuje mapy, v nichž je uprostřed katedrála, kterou obsadíte tím, že k ní přijdete s jednotkou. Od té doby, co je vaše se znovu odpočítává čas do vaší výhry, jenže pokud vás někdo odtama odežene, katedrála připadne jemu a odpočet začíná znovu, ale pro jeho vítězství. Existují i další scénáře, které udělali chytří lidé s různými úkoly a questy, či sebeznámějšími principy jiných her (např. Tower Defence).

Nyní si dáme základní popis. Na začátku hry máte centrum města (pokud nehrajete typ hry - nomádi), tři vesničany (pokud nejste čínani) a scouta (borec na koni). Scouta vyšlete prozkoumávat mapu, nejprve ve svém okolí a pak i do "dálných krajin" černých částí. Centrum města tvoří další vesničany, kteří pro vás sbírají suroviny. Na dalšího je potřeba 50 jídla, takže po postavení pár domů (což zvyšuje populační limit) se ihned pouštíte do sběru jídla. Podle typu mapy se na ní můžou nacházet keře s ovocem, ovečky - lamy - bůvoly - krocany, které můžete i ovládat (přikazovat kam mají jít, pokud jsou pod vaší kontrolou) a divokou zvěř - kance - jeleny - zebry atd. které musíte ulovit. Pokud mapa obsahuje vodní plochy, lze nalézt i ryby. K nejbližší surovině jídla postavíte mlýn - kde se dá shromažďovat, aby nemuseli chodit celou cestu do centra. Postupně začnete težit druhou důležitou surovinu - dřevo. Rúzné stromy - palmy - sekvoje se na mapě nachází, podle jejího druhu, většinou v hojném počtu a nejvíce se spotřebuje na stavbu budov. Po čase vám dojdou přirozené zdroje jídla a tak začnete stavět farmy, kde se vesničani musí angažovat, stojí však jen dřevo a tak dokud máte dřevo, máte i zdroje jídla. Nakonec dojdete do stavu kolem 20 - 25 vesničanů, kdy je dobré přejít do dalšího věku.
Věky jsou celkem 4, začínáte pěkně česky v Době temna, postupujete přes dobu Feudální, Dobu Hradů a zakončujete v Době Imperiální. Každá doba je něčím specifická. V době temna všichni sbírají suroviny a rozšiřují populaci vesničanů. V době feudální už záleží na vaší strategii, ale nejčastěji jde o to, rychle vylepšit těžby surovin, postavit dvě nové budovy (podmínka pro přechod) a případně vytrénovat pár jednotek. Na přechod do doby hradů však potřebuje třetí a tu nejcenější surovinu - zlato. Všechno, co je nějak dobré (rozuměj má výhody oproti standartu) - ať už jednotka či vylepšení, stojí zlato. V Době Hradů začíná pravý boom jednotek. Všichni trénují početné armády a případně staví jmenované hrady. Ten však spolu s věžemi a opevněním stojí poslední čtvrtou surovinu - kamení. Dále je možné konečně staavět i obléhaci jednotky. Když se vám ekonomicky daří, můžete pomýšlet na přechod do poslední Imperiální doby. V této době se v podstatě už jen všechno vylepšuje na silnější a lepší. Postupně časem a po velkých bitvách, které nerozhodli o vítězi začne na mapě docházet hlavně zlato a kamení. Kamení se poté nedá jinak než koupit v obchodě, vlastně všechno se dá koupit v obchodě, problém je jenom to, že kdykoliv kdokoliv něco koupí, tak cena té suroviny letí nahoru. Naopak to platí, když něco prodáváte. Zlato se ještě dá sehnat, ale jsou na to jen dva těžké způsoby. Buď máte "Relici", o kterých jsem mluvil nebo obchodujete s jiným hráčem. Se soupeřem se většinou neobchoduje (online je to možné), takže pokud nemáte spojence v týmu, můžete mít na zlato už smůlu.

Jednotek je dost druhů. Každý národ má všechny jednotky společné, liší se pouze svoji speciální jednotkou (někdy i dvěmi), svými bonusy a omezeními. V kasárnách se dá trénovat pěchota. Existují tři základní druhy pěchoty, které se dají postupně vylepšovat. V herní a komunitní terminologii se tomu říká "line", česky to tu budu nazývat řada. Řada Militia-Man At Arms-Long Swordsman-Dual Long Swordsman-Champion je řadou, která je dobrá proti jiné pěchotě. Své si umí říct i proti budovám a sem tam i obléhacím strojům. Stojí však zlato a tak je kolikrát těžké do nich investovat, protože možností je více a kolikrát i lepších. Řada Spearmen-Pikeman-Halberdier je nejpoužívanější pěchotou. Je výtečná proti kaválerii a nestojí zlato. Poslední řadou je speciální řada pro národy z ameriky či asie a to je řada Eagle Scout-Eagle Warrior-Elite Eagle Warrior. Původně byly dodání v datadisku Age Of Conquerors pro Mezoamerické národy jako náhrada za kavalérii (ti totiž žádnou neměli). Jsou celkem rychlý a odolní vůči střelcům, což z nich dělá lehkou vyjímku z pěchoty. Vykoupeno je to faktem, že stojí hodně zlata. Na cvičišti (teď mě nenapadá jak to říct jinak česky) se dají trénovat střelci. Existují čtyři druhy. Řada Archer-Crossbow-Arbalest je základním střelcem tak na všechno. Nejlíp se vyzná proti pěchotě, ale jako střelec je výhodný do každého boje, jen stojí docela dost zlata. Naproti tomu, žádné zlato nestojí jeho největší nepřítel a to řada anti-lučištníků Skirmisher-Elite Skirmisher. Jejich největší slabinou je fakt, že nemohou střílet na jednotky přímo před sebou. Oproti tomu hodně zlata stojí řada Cavalry Archer-Heavy Cavalry Archer, protože střílet a mít možnost rychle odjet na koni, se cení zlatem. Posledním do skupiny je ani ne tak řada, jakožto jedna jednotka Hand Cannonier. To už je ale luxus jen pro některé národy - a to ty, které znají střelný prach. Sám o sobě je vynikající proti pěchotě, ale zlato je zlato. Ve stájích se trénuje kavalérie. Momentálně existují čtyři druhy. Řada Scout-Light Cavalry-Hussar je nejběžnější řadou, protože nestojí zlato. Nejoblíbenější řadou všech jednotek celé komunity hráčů AOE 2 je řada Knight-Cavalier-Paladin. Stojící celkem dost zlata, ale přinášející mobilitu s velkou silou. Třetí řadou je Camel-Heavy Camel, dostupná jen národům, kterém mají blízko, či měli blízko k pouštním oblastem. Je to v podstatě specialista proti jiné kavalérii, jenže stojí zlato. Posledním přídavkem díky poslednímu DLC je řada Battle Elephant-Elite Battle Elephant dostupná pro asijské národy. V podstatě se jedná o tanky mezi živými jednotkami. Obléhací jednotky jsou zvláštní v tom, že se všechny nevyrábí na jednom místě. V dílně se nachází 4 druhy. Řada Battering Ram-Capped Ram-Siege Ram je jednoduchou beranidlovou řadou proti budovám. může také převážet jednotky a není úplně k zahození i proti jiným obléhacím jednotkám. Řada Mangonel-Onager-Siege Onager je hezky česky překládána jako katapult. Ten funguje na naprosto cokoliv, což znamená že v něčem musí být háček. Ano, jsou přesně dva - nemůže střílet přímo před sebe a zraňuje i vaše jednotky. Řadu Scorpion-Heavy Scorpion je těžké vidět online. Neumí si dobře poradit s budovami, jejich jediná specialita je proti pěchotě, ale jejich pomalý pohyb a nemožnost střílet před sebe z nich dělá snadný terč. Z datadiskem přišla do hry Obláhací věž, která nemá žádnou jinou funkci než přemístit jednotky zpoza opevnění za něj. Ještě jsem ji nikdy neviděl nikoho použít. Mezi specialitku národů se znalostí střelného prachu je Bombard Cannon. Jeho pomalý pohyb je vyrovnán velmi obstojnou silou proti budovám a sem tam i jiným obléhacím strojům. V hradu se dají vytrénovat další dvě obléhací jednotky. Saboteur je v podstatě sebevražedná explodující jednotka, která se však kvůli své ceně moc nevyplatí. Za to Trebuchet, to je jiná písnička. Nejsilnější jednotka vůbec a navíc s dosahem přesahujícím všechno. Celé je to vykoupné tím, že před střelbou se tento obří katapult musí sám postavit a před přesunem po střelbě se musí zase sám zabalit. Všechny obléhací jednotky stojí zlato, což je nutné si pamatovat. Kruh nám uzavírá klášter, kde se trénují mnichové. Mnichové slouží ke konvertování cizích jednotek na vaše, cizích budov na vaše, sbírání reliců a léčení jednotek - kromě léčení záleží na technologiích. Stojí zlato. Na vodních mapách se dá stavět přístav a v něm trénovat lodě. Rýbářská loď sbírá jídlo, ať už z dostupného zdroje nebo, podobnému farem, zdroje za dřevo. Transportní loď slouží přesně k tomu, k čemu navádí její název. Řada Galley-War Galley-Galleon je nejběžnější útočnou lodí. Střílí něco na způsob balist a jejich dosah je vcelku ucházející. Řada Fire Ship-Fast Fire Ship má zato malý dosah, avšak vyrovnáváto velkou účinností proti jiným lodím. Řada Demolition Ship-Heavy Demolition Ship je typu sebevražedné jednotky, takže je potřeba za tu cenu ve zlatě, vyhledávat výhodné boje. Pro národy se střelným prachem je možnost mít Cannon Galleon-Elite Cannon Galleon, vynikající experty na budovy s velkým dosahem. Není nad to vládnout vodám a ještě pěkně odstřelovat pobřeží.

Už teď jsem toho napsal dost, ale pokud bych aspoň poslední část nevěnoval tommu, proč má hra nekonečnou variabilitu - národům, tak bych si to neodpustil. Národů je x (nechce se mě to počítat a možná si momentálně na některý nevzpomenu) a jak již bylo řečeno, každý má: - vlastní set bonusů, vlastní speciální jednotku/y, omezení (např nemají Bombard Cannon či jenom část řetězce např. Champion).
Jen tak zrychleně co tam je a čím jsou známí:
Angličani - mají lukostřelce s dlouhým lukem - opravdu velký dosah střelby
Byzantinci - mají Cataphrace - rytíře na koni s odolností proti bonusům, celý národ pak těží z levných jednotek a spousty technologií
Čínani - mají Chu-Ko-Nu - střelec co střílí tři šípky po sobě, jako národ jsou známější spíše tím, že mají většinu technologií dostupných a k tomu ještě levnější
Francouzi - mají vrhače seker - střelec na krátkou vzdálenost s útokem pěchoty, díky bonusu mají navíc výborné paladiny
Gótové - mají Huskarly - tank pokud jde o přežití v lavině šípů, navíc je národ znám, že jim kasárny trénují jednotky neskutečně rychle
Hunové - mají Tarkany - jezdce s pochodněmi a bonusem na ničení budov, národ je speciálně známý, že jako kočovníci nemají a nestavějí žádné domy - maximální populaci mají tím napořád plnou
Japonci - mají samuraje - experty proti jiným speciálním jednotkám národů, mají i výborný bonus pro rychlejší útoky pěchoty
Keltové - mají Woad Warriory - speciálně rychlou pěchotu, celý národ pak má na rychlost pěchoty i bonus
Korejci - mají dvě speciální jednotky - Valečný vůz je obrněná verze lučištníka na koni a Želví loď je mega účinná, ale pomalá loď, národ je také znám svou perfekcí strategií stavění věží a hradeb
Mongolové - mají Mangudaje - lukostřelce na koni se specializací na obléhací stroje, a k tomu super bonus pro rychlejší obléhací jednotky
Peršané - mají válečného slona - nejsilnějšího slona, který jeden na jednoho porazí kohokoliv, ale tomu také odpovídá jeho cena
Saracéni - mají Mameluky - borce na velbloudech se zahlými dýkami proti kavalérii, jako národ jsou spíše známí slevami v obchodu
Teutoni - mají Teutonické rytíře - mající tak velkou zbroj, že pěchota a kavalérie má co dělat, jejich nevýhodou je však velmi pomalý pohyb
Turkové - mají Jannisarry - lepší verzi Hand Cannonier střelce, známí jsou hlavně odborností na jednotky se střelným prachem
Vikingové - mají Hrdlořezy - kteří sami regenerují životy a k tomu ještě speciální loď Longboat, která je rychlejší, ale podobně účinná Galley řadě
Aztékové - mají Jaguáří bojovníky - se skvělým útokem, známí jsou spíše bonusem pro větší zdroje zlata z reliců a obstojným použitím řady Eagle Warrior
Mayové - mají Plummed archery - rychlé střelce proti jiným střelcům, a k tomu vynikající bonus pro větší počet surovin ze všech zdrojů
Inkové - mají dvě speciální jednotky; Kamayuk je pěchota na kavalérii s tím bonusem, že útočí jakože na dálku (mají fááákt dlouhý kopí); Slinger je v podstatě vrhač šutrů, dobrý proti pěchotě
Španělé - mají Conquistadori - střelce s puškou na koni a k tomu ještě speciální typ mnicha - Misionáře, který je rychlejší
Portugalci - mají dvě speciální jednotky a ktomu ještě navrch jednu speciální budovu; Organ Gun je obléhací jednotka, avšak nevalné účinnosti na cokoliv (má být proti pěchotě), Caravel Ship je loď, jejíž projektil letí i po zásahu dál, a Fetoria je budova, jenž vám zadarmo dodává suroviny
Italové - mají Geonese kušníky - se specializací na kavalérii, jako bonus dávají přístup sobě a všem spojencům druhé speciální jednotce Condottiero, což je šermíř odolný proti střelbě z pušek
Maďaři - mají Huszary (neplést s Hussary) - kaválerie dobrá na obléhací stroje - a která po vylepšení nestojí zlato, což z ní dělá asi nejlepší jednotku z ekonomického pohledu
Slované - mají Boyary - v podstatě teutonické rytíře na koni - velká zbroj proti útokům na blízko
Berbeři - mají Camel archery - celkem účinné lučištníky na velbloudech, což jim dává i určitou výhodu nad kavalérií
Bhurmesové - mají Armabaye - oštěpaře na koni, ale s velkým útokem, avšak s malou přesností
Indové - mají Sloní lučištníky - a k tomu dávají sobě a spojencům přístup ke třetímu stupni velbloudů - Imperial Camel, navíc mají super bonus, který jim zlevňuje vesničany
Khmerové - mají Slony s balistou na zádech !! - projektil navíc zasahuje všechno v cestě
Maliáni - mají Gbetto - velmi rychlé vrhače nožů
Etiopijci - mají Shottely - jednotky s málo životy, avšak velkou silou a nekompromisně nejrychlejší dobou trénování
Malayové - mají Karambity - docela slabí, ale jsou jako somálci - dva zabírají populační místo jednoho
Vietnamci - mají Rattany - docela dobré lučistníky proti jiným lučištníkům, známý jsou spíše tím, že řadě Skirmisher-Elite Skirmisher dávají sobě a spojencům přístup ke třetímu stupni Imperial Skirmisher

Určitě jsem ještě na někhoo zapomněl, ale už tak je to dlouhý, jako počet vyprávění o kampani Williama Wallace. Jo počkat, ještě jsou tam kampaně. A Editor map. A.... *Upozornění:* Recenze se právě stala zbraní hromadného ničení kvůli počtu přerušení znakového limitu *Konec Upozornění*


Ale ne, já zapomněl na Kobra káry. Tolik k tomu, že je to hra ze středověku :)
aoe1.jpg



Hodnocení:
+ strategické možnosti; variabilita map, národů, typů hry....; nestárnoucí grafika; vylepšená AI; instant kill button; hlášky namluvené v původních jazicích daných národů; kampaně jsou relativně historicky přesné, určitě ale naučné; dokonalý editor map; možnost přenastavit téměř cokoliv před začátkem hry; "Tech Tree" button; neskutečná zábava
- drobné chybičky v AI rozhodování; online příliš časté nadržování určitým národům
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"When he said he's a positive person, he ment HIV."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 4115
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 186,383.35
Bank: 3,985,590.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Re: Recenze: Age Of Empires II

Příspěvekod JarynekZ » čtv 04. črc 2019 12:02:49

Pri pohledu na velikosti tech obrazku jsem chtel jenom poznamenat, ze tu mame 2,5 GB na hostingu pro ftp a db dohromady. Ale divam se, ze mame vyzrano slabe 1 GB, takze to jeste chvilku vydrzi. Ale stejne, s citem prosim.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
No. No, he's not a lion. Yeesh, definitely not a lion... and uh... uh, his daughter, um, say... vanished?
Are you Valsymised enough? Sure?
Znáš pravidla? Ne? Přečti si je zde!
Pokud hraješ Hru, tak jsi právě prohrál(a). Gratuluji.
Uživatelský avatar
JarynekZ
Administrátor
 
Příspěvky: 11093
Registrován: pát 16. črc 2010 21:15:53
Cash on hand: 29,937.90
Bank: 6,179,707.67
Bydliště: sever Jihomoravského kraje
Aura: 166

Re: Recenze: Age Of Empires II

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 04. črc 2019 12:24:54

Časem ty recenze projdu a obrázky budu postupně od nejstarších vyhazovat.
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"When he said he's a positive person, he ment HIV."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 4115
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 186,383.35
Bank: 3,985,590.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Re: Recenze: Age Of Empires II (1999)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » čtv 17. pro 2020 11:56:56

UPDATE RECENZE: Age Of Empires II Definite Edition (2020)

V poslední době jsem již ve velkém rozjel nejnovější pojetí AOE 2. Prvně musím říct, že v základu je to pořád staré dobré AOE 2. I tak se změnilo dost věcí. První mega vylepšení je novější grafika a animace. Všechno je mnohem hezčí a nejvíce se mi líbí budovy, které nyní mají krásné bortící se animace. V ruku v ruce se také vylepšila zvuková stránka. Od hudby po zvukové efekty, vše je úplně nové, ale přitom silně inspirované původními zvuky a hudbou. Hlavní obrazovka dostála také velké změny, nyní je více vidět, jaké novinky se okolo hry dělají.

A to si pište, že se nekončí. V lednu vyjde další update s dvěma novými národy. Když už se bavím o národech, s vydáním definitivní edice přibyli čtyři nové z fleku. Tataři jsou národ jezdců na koni, kteří excelují v rychlých útocích. Cumani jsou národ rychlého technologického pokroku. (Jak to nyní říct správně česky...) Národ z Litvy je zaměřen na relikvie, a má boží bonus k útoku rytířů za každou drženou relikvii. A v neposlední řadě tu máme ještě Bulhary, kteří přišli s dvěma novinkami. První je budova, něco mezi věží a hradem. V podstatě mini-hrad. A k tomu mají ještě jezdeckou jednotku, která po své smrti ještě bojuje jako pěší jednotka. Celkově jsou nové národy parádní a těším se na již zmiňované další dva, jež přijdou v lednu. Podle prvotních popisů by Sicilané měli mít poprvé v historii útočnou pěchotu, která zároveň umí i postavit budovu, konkrétně svou vlastní speciální verzi mini-hradu. Burgunďané jsou takovou enigmou. Svým způsobem byly v AOE 2 již od prvopočátku, neboť jste proti nim hráli v historické kampani Johanky z Arku. Tehdy vzhledem k možnostem hry měli národ franků. To by se nyní mohlo změnit (což už se několikrát měnilo; s definitivní edicí například změnili národy ve španělské kampani El Cid, aby to více odpovídalo reáliím - konkrétně vyměnili saracény (prototyp arabů v původní hře) za nájezdní sílu berberů). Největší silou burgunďanů by však prý měla být schopnost jednou za hru jednorázově proměnit všechno jídlo na zlato v poměru 2:1. Overpower? Možná. Co však tvůrci umí, je naslouchat fanouškům a sledovat online dění, takže se nebojím, že by něco zůstalo nevyvážené. Však postupně se v updatech pořád něco "tweakuje".

S dalších novinek, co mi teďka přistává na mysli, je například lehce nový HUD. Prim tu však nyní hraje absolutní volnost na klávesové zkratky. Nyní si můžete 'oklávesovat' téměř všechno, například jestli chcete vybrat jen ženy z vesničanů (herně neefektivní, ale možnost máte). Plus další různé prkotiny, které vás vždycky otravovali jsou nyní spraveny. Pokud zadáte trebuchetu rozkaz zaútočit na budovu, jenž je moc daleko, trebuchet se sám zabalí a popojede na dosah. Pokud s vesničanům zadáte postavit více budov naráz, oni si pamatujou v jakém pořadí je mají stavět. Zdi více pasují a generují se chytřeji. Mapy dosáhly většího balancování, a v menu je možné si vybrat konkrétní typy nebo si vyselektovat skupiny, ze kterých má hra vybírat. Kampaní je nyní také o dost více, nyní rozdělené ne podle toho, v jakém rozšíření vyšli, ale podle geografické lokace. Na steamu vám také samozřejmě vydali nové achievementy, které to doprovází, takže máte aspoň motivaci vyzkoušet staré kampaně v novém hábitu. Umělá inteligence je nejchytřejší za všech verzí, nyní umí například i "lurovat" jeleny scoutem. Co jsem hrál random mapy proti středně těžké obtížnosti (třetí nejtěžší), tak jsem byl mile překvapen, jak těžký souboj mě čekal. A.I. konečně staví hrady na správných místech, hojně využívá obchodování a reaguje na vaše kompozice armády. také se umí chytře znova rozestavět, pokud jste mu zničili hlavní základnu. A asi nejinteligentnější věc, co mě napadá, je to, že nyní těží zlato a kameny více směrem od základny, aby si ty doma, hlídané, schovali na horší časy. Jakmile si udělá průzkum celé mapy, dokáže těžit suroviny i vám přímo pod nosem. Jo a ještě jedno boží vylepšení. Mlýn má nyní tlačítkou, jenž vám umožňuje automaticky doplňovat použité farmy. Takže konec nekonečných trápení s přidáváním farem do fronty. A bonus? Funguje to i v přístavu na rybářské sítě.


Hodnocení oproti minulému dílu:
+ nová grafika a animace; nové ozvučení; milion novinek, které vám ulehčují hru nebo dávají více možností; chytřejší A.I.; nové národy; nekonečná zábava
- nic moc mě nenapadá, snad jen drobnost - hra se nyní startuje lehce pomaleji, ale jakmile jede, tak nemá žádný problém ani s velkými počty jednotek;


Kolem a kolem je novinek spoustu a všechny parádní. Stále se nestačím divit, co všechno mě tehdy chybělo a nyní na to spoléhám, nebo co všechno se ještě vůbec dá vylepšit. Jsem rád, že jsem tvůrcům (jenž jsou vlastně tvořeni z fanoušků) mohl přispět a smekám klobouk, co všechno zvládly a ještě mají v plánu. Takhle se má starat o hru. Všichni si berte příklad. A zamyslete se nad tím, že hře už brzo bude 22 let.
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"When he said he's a positive person, he ment HIV."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 4115
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 186,383.35
Bank: 3,985,590.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29

Re: Recenze: Age Of Empires II (1999)

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » úte 15. čer 2021 5:17:51

Dámy a pánové je to tady! V dalším rozšíření národů v AOE 2 DE se k nám podívá plně namluvená kampaň s Žížkou a tím pádem husité jakože český národ. Kromě toho tam bude ještě polský národ a možná ještě jeden jiný, ale nás zajímají husiti! Podle prvních informací bude jejich hlavní devízou dalekonosné houfnice (takže asi po turkách další speciál hand canoneer), ale hlavně "první tanky" ala vozová hradba. Tak to jsem zvědavej, jak se s tím poperou.

I tak bych řekl, že náš národ se bude jmenovat "Bohemians", jakožto trochu obecněji, ale přesněji na tehdejší dobu. Bohemians navíc ve hře byli již od začátku, ale jen v kampani a pod tímto názvem byl "překryt" národ germánů, respektive Teutonů. Vypadá to, že Kingdom Come nakonec trochu rozvířil kruhy zahraničních vývojářů.
"What do you call a marathon for pastors? A REV RUN."
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
"Hmm." "Fuck." - Geralt Of Rivia
"When he said he's a positive person, he ment HIV."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 4115
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 186,383.35
Bank: 3,985,590.75
Bydliště: Všade kde se dají hrát hry
Aura: 29


Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron