Stránka 1 z 1

Recenze: Prince Of Persia (1989)

PříspěvekNapsal: pon 01. črc 2019 10:30:27
od SteGo_Saur_CZ
Prince Of Persia vyšel již v roce 1989 (to už je doba) a převedl mnoho lidí mezi hráčskou komunitu. Své doby asi nejlepší arkáda k dostání, měla takový úspěch, že se vydávala na co se jen dalo. Co nejvíce překvapilo hráče, byly zajímavé hádanky, spojené s pěknou animací a přesným ovládáním, a mimo jiné také nevšední prostředí. Příběh byl jednoduchý, ale dostatečně pokrýval hru kabátem věrnosti. Zlý vezír Jaffar unese sultánovu dceru a zabere si trůn sultána pro sebe. Po princezně chce svatbu a protože ho odmítá (neboť miluje hlavního hrdiny), dostává poslední hodinu života, aby se rozhodla pro svatbu, jinak bude popravena. Onu hodinu máte ve hře na to, aby jste s hlavním hrdinem unikly z labyrintu v podzemí paláce, porazili Jaffara a zachránili princeznu. Hra má celkem 12 úrovní, v každé z nich se nachází nějaká oblast důmyslných pastí či těžkého soupeře k poražení. Ve hře, kromě pastí, různých překážek a nepřátel, lze nalézt také lektvary. Malý červený vám doplní jeden život, velký červený vám doplní všechny životy a přidá jeden nový navíc, modrý vám jeden život ubere a zelený vám buď otočí obrazovku o 180°, nebo sníží gravitaci, takže se mírně vznášíte, místo přímého dopadu na zem. Hra byla velmi svěží, pěkně odsýpala - až k pasážím, kdy bylo potřeba trochu přemýšlet, měla dobře řešené souboje a vypadala pěkně. Od tvůrce hry se lidé později dozvěděli, že hře byly inspirací Indiana Jones, pro šermířské souboje se inspiroval ve filmu Dobrodružství Robina Hooda a pohyby postav vznikly překreslením videozáznamu pohybů tvůrce a jeho bratra. I přesto, že hra byla velmi silně "pirátěna", prodalo se naskrz všechny platformy asi 2 milióny kopií.


Pozdější souboje byly sestrojeny tak, že když vás protivník nemohl porazit v šermířském souboji, tak se vás aspoň snažil vytlačit do pasti. To samé jste ale mohli udělat vy jemu.
pop1.jpg



Retro hodnocení:
+ ovládání; animace; překážky a pasti; kobka byla vzrůšo; mirror guy
- některé těžké pasáže; existence modré lahvičky; pro pečlivého hráče málo času na dohrání;

Re: Recenze: Prince Of Persia

PříspěvekNapsal: pon 01. črc 2019 19:29:23
od Liger
Jó, to si vzpomínám, jak se na prvním stupni základky kreslily na čtverečkovaný papír plánky jednotlivých levelů s tím, kde co je, aby se člověk v těch bludištích vyznal.