Někdy je potřeba se u toho počítače uklidnit, tedy nehrát hry, které po vás vyžadují trvalé soustředění. Ale nehrát vůbec - to by zase nešlo. A tak si odpočiňme (odpočiňte) u jednoduché logické hry 12 Labours of Hercules. Hra ucházející pro OCD jedince, aspoň z toho pohledu, že cílem hry je v podstatě "uklidit" hrací mapu v každém kole. Samozřejmě to děláte s Herculem (i když vlastně pro něho, on vám je jen schopen pomoci s hodně těžkými věcmi). K dispozici máte hlavní budovu (někdy i více), ve které se shromažďují zásoby a vaši dělníci, houpací lehátko s Herculem a poté podle úrovní i věci navíc. V hlavní budově, podle vylepšení, může být 1-3 dělníků (4 s bonusem), kteří chodí tam, kam je již dopředu posíláte. Můžete si naklikat až tři rozkazy dopředu a dělníci po splnění svého současného, ihned začnou pracovat na těchto dalších pěkně popořadě. Dělníci sbírají z trvalých sběrných míst suroviny, které pak vyměňujete za čištění cest, což může znamenat pokácet strom (a získat dřevo), prokopat se skrz skálu, spravit provazový most, přinést artefakt, otevřít bránu, vytěžit zlato anebo stavění budov. Mezi budovy zde patří: farmy, které vám dávají jidlo, pily, které vám dávají dřevo, skladiště, které zvyšuje hodnotu všech surovin, které si nosíte domů, doupě medůzy, která jediná dokáže porážet minotaury, hnízdo pegase, který jediný umí shodit kámen z útesu a porazit harpyje.
Farmy, pily a skladiště se dají dále až dvakrát vylepšit pro větší výhody ohledně suroviny. Jedná se o takový bonus. Když je řeč o bonusech, po určitých úrovních, kdy poctíte svou oddaností určité titány, získáte něco jako kouzla, která se určitý čas nabíjí a vy je pak během hry můžete podle nabití libovolně používat. Jedná se např. o zrychlení dělníků na cestě, zrychlení práce dělníků, větší přínos surovin po omezenou dobu či zastavení herního času.
Herní čas je to jediné, co vás "může" nutit hrát s určitou strategií. Pokud totiž úrovně stihnete dokončit v určitém limitu, dostanete tři hvězdy a jako bonus na mapě světa začne výstavba divu. Dokončete deset úrovní na tři hvězdičky a div je postaven. A pak jdete na další atd.
Než to ukončím, lehce se zmíním o příběhu, který pouze lehce ovlivňuje hru. V úrovních víte, kam jdete a proč tam jdete. Dává to i smysl. Vše je lehce zabaleno do řeckých mýtů a legend. Hlavním středobodem je vaše unesená manželka, kterou si u sebe schoval hádes (zjevně aby vás naštval). Ale jinak, krom pár obrázkových cutscén, nemusíte mít vůbec potuchy, proč se co děje. Ono to ale vůbec nevadí, protože já si přišel zahrát, abych zrelaxoval. A co vy?
Pravý horní roh obrazovky zobrazuje dostupné suroviny. Pravý dolní roh obrazovky zobrazuje ukazatel nabití daných schopností pro kolo (v tomto případě roh hojnosti - větší přínos surovin po omezenou dobu). Na cestách vidíte šutry, díry, minotaury a toho všeho se musíte zbavit - tedy někdy nemusíte. V tomto případě je za úkol opravit most vpravo nahoře, ale úrovně jsou udělané tak hezky, že vyčistit všechny cesty je lepší a kolikrát i rychlejší. Ještě jedna věc - na levém okraji obrazovky je uprostřed ukazatel času úrovně. Tento obrázek je již vyfocen poté, co došel čas. Hra vás ale nevyhodí. V klidu vás nechá dohrát a jestli příště chcete vylepšit svůj čas, tak vám v tom nebrání
+ Hezká kreslená grafika, jednoduché, bonusy, občas zajímavé úrovně, pocit relaxace při hře, zmínky o řecku a tak okolo, levné
- krátké, jednoduché?, principově omezené, dětské "boss fighty", někdy máte pocit, že ten dělník tam jde schválně, co nejpomaleji to umí
* Na úplný závěr ještě dodám, že při hledání obrázků jsem narazil na mnohačetné zmínky o dalších dílech (snad až 6), takže to mínus za krátké si teoreticky můžete oddělat. Pokud vás to teda bude bavit.