Jak může člověk vědět, že právě teď nesní? A to navíc, když se mu před očima zjevují věci, které přeci nemohou být skutečné. A pouze v noci. Ve tmě. V temnotě. A za všechno můžu já sám....
Spojené státy americké, fiktivní městečko Bright Falls. Úspěšný spisovatel Alan Wake se chystá na svou zaslouženou dovolenou, aby znovu probudil, v poslední době své lehce zarezlé, spisovatelské umění. Netuší však, že ho osud zavede na cestu, za zmizelou manželkou (přímo před nosem)... pokud se tomu nepostaví jak čelem, tak i zády...
Tato akční příběhová hra nabízí obstojný zážitek fps systému z pohledu třetí osoby s vynikajícím příběhem, kde není jisté, co se stane a kde se to stane a jestli je to skutečné. Vaším přítelem v temnotách bude baterka, nouzová osvětlení a příležitostné zbraně např. revolver či brokovnice. Dále je možné nacházet světlice, signální pistole a dokonce i flashbang granáty. Světla je totiž nedostatek (aspoň tedy v nočních pasážích, což je 90 - 95% hry) a nepřátelé jsou chráněni temnou silou, kterou je potřeba nejprve zničit světlem, aby se následně vůbec dali zranit konvenčními způsoby. Není to však ta akce, která hraje prim, ale příběh. Příběh, který se vypráví nejen v cutscénách a občas i flashbacích, ale hlavně ve stránkách rukopisu, který nácházíte cestou k vašim cílům. Rukopisech, které jsou vaše vlastní. Ale jak a proč? To už však nechám na vás, neboť i po letech má tato hra stále co nabídnout a je i lepší, než většina filmů psychothriller žánru dnešní doby.
Jako poslední bych chtěl dodat, že hra obsahuje i několik taháků pro opětovné hraní, například sbírání kolekcí předmětů ve hře, jako např již zmiňované rukopisy, ale i termosky s kafé, pořady v televizi (kdy v každé hraje někdy i 3 minutová část fiktivního pořadu Night Springs - jasná inspirace čerpána z pořadu krajní mez) a cedulí, nesoucích informace o městečku Bright Falls.
Spoustu informací zabalených v jedné hře. A poutavý konec.
Seriál Night Springs se dá podle všeho sehnat i samostatně
+ příběh, všechny informace okolo ve hře, dobře napsané postavy, dialogy, místy dobrá hororová atmosféra, rukopisy popisující co se stalo nebo co se stane, Night Springs
- Akční kamera při spawnu nepřátel, silná červená záře ze signální pistole či světlice není dobrá pro oči pokud hrajete v noci, možná až příliš časté pasáže chození lesem, až tristné vysvětlení v cutscénách faktu, že každý level začínáte zase s prázdnýma rukama (tj. beze zbraní apod.)