To potrubí se musí opravit co nejdříve. Fajn, tak za týden by to šlo? Ne, musí to být dneska. Jak dneska? Já ještě ani nemám plán jak... Pohněte! Voda už teče!
Premisa příběhu je něco, za co by měl tvůrce dostat prášky proti demenci. Ale co už, jedná se o historii, herní pravěk, a princip jeho hry se používá do teď například i v jiných větších hrách (zdravíme Bioshock). Ve hře tedy skládáte trubky. Do trubek postupně teče voda a vy musíte trubky skládat dopředu a co nejrychleji, aby se nic nevylilo, což by znamenalo konec hry. Vy si však ani nemůžete pořádně naplánovat, co kudy povedete, protože cestu z trubek stavíte z náhodných dílků, které vám hra random předhodí. Každý level vám dal za cíl nechat vodu protéci určitým počtem trubek. Trubky musí vést od startovního dílku, přes případné nutné "checkpointy", do koncového dílku. Uděláte-li to v přijatelném časovém rozmezí, dostanete i nějaký ten časový bonus pro příští kolo. Dílky s trubkami obvykle mají klasické tvary od rovných, po zahnuté do jednoho směru. Později se objevují i případné zpomalující nádrže, nebo naopak zrychlující zúžení, či slepé rameno. Postupně se vám také začne objevovat bordel na herní mapě, který nejde oddělat, takže ho musíte trubkama obcházet a... no však si to dovede představit.
Graficky hra neuráží, na to, že pochází z Ms-Dosu a hratelná je fajne i dodnes. Zvuková kulisa, resp. pípání, je v přijatelné mezi.
Nokia měla na svých mobilech celkem povedenou cover verzi zvanou "Canal Control". Ta stojí za zmínku. Původní Pipe Mania je tuším z roku 1989, ale existují smaozřejmě i novější verze.
Somehow je požární hydrant překážkou. Prostě ho musíme obejít a vyjít s trubkama.
Retro hodnocení:
+ princip hry je sem tam zábavný; hra může být dlouhá i krátká; díky bohu je vidět několik dílků dopředu, které dostanete
- šibeniční limity v pozdější fázi hry; random selekce dílků vám umí zavařit