Prozatimní postavy na lodi:
kapitán Liger (Liger)
J. A. Rynzee (JarynekZ)
Staga (Staga)
Doktor (Araoth)
Jana (Jana)
Buřt (Staga)
Na začátek nejdůležitější informace.
Všichni hrajete společně v jednom týmu. Ovládáte loď na cestách vesmírem. Bude se jednat zase o kombinaci příběhových pasáží a bitev ve vesmíru. Je jedno, jestli se zapojíte teď nebo až potom nebo vůbec. Kolik lidí hraje na tom v podstatě nezáleží (kdyby bylo nejhůř tak hru přizpůsobím atd.). Bavit se můžete libovolně (a taktizovat) a jak chcete, klidně se pojmenujte jak chcete, dejte si příběhy jaké chcete. Důležité bude jen to, co bude psáno červeně (tedy to, co děláte ve hře.) Vyhodnocování "tahů" dáme vzhledem k časovým možnostem obyvatel fóra zatím na týden, podle potřeby se to bude kdyžtak upravovat.
Teď jak se to hraje. Tohle je vaše loď.
Loď se skládá ze sekcí, které mají buď význam nebo jsou zatím prázdné. Každý hráč se může rozhodnout využít kteroukoliv část jako svou akci (vysvětlím dále). Žádná sekce není omezena limitem kolik lidí tam může být. Příklad. Petr napíše: vzhledem k situaci by bylo asi nejlepší nabít štíty, takže jdu posilovat štíty. Tedy při vyhodnocování platí, že petr byl v místnosti ovládání štítů a pracoval tam. Tohle je samozřejmě příklad v boji, v příběhových instancích to bude zatím asi po vzoru: máte situaci a možnosti a,b,c,d a dohodněte se, co chcete dělat (někdy se třeba posádka i rozdělí v názorech ale uvidíme). Šipka vedle lodi jen určuje, kterým směrem je předek lodi. Někdy časem to může mít význam.
Když už mluvím o významu, tak si vysvětlíme, co dělají a jak pracovat se sekcemi lodi. Během hry je možné pracovat/jít/obsluhovat/whatever na/v:
Řízení - Což znamená, že je možné udělat úhybný manévr do strany (vybere si hráč), což může být důležité při střelbě na vaši loď. Není to nutnost tam někoho mít, ale pokud tam při vyhodnocování nikdo nebude, znamená to, že letíte prostě rovně (nebo se loď nehýbe - viz. motorová paluba).
Ovládání zbraní - Každý, kdo bude zde, si vybere typ zbraně a sekci nepřátelské lodi na kterou střílí. Samozřejmě, že to ovlivňují další faktory (např. sekce řízení na nepřátelské lodi). Zbraně na výběr popíšu až začne hra (což bude další příspěvek). Sekce mají různá čísla, takže příklad může být následující: Střílím raketou na sekci 5.
Ovládání štítů - Dokud tady někdo není, štíty se sami neobnovují. Takže co člověk, to jedna regenerace štítu. Navíc, pokud jsou štíty plné a stejně tu někdo je, tak se jakoby přenáší jedno nabití do doby, než bude ztraceno.
Motorová paluba - Pokud tady nikdo není, tak loď neletí. Každý člověk tady přidává pro změnu jedno nabití do super skoku. Super skok je jediný způsob, jak z bitvy utéct, takže se to občas může hodit. Pokud není nikdo na motorové palubě, ale někdo je v řízení, tak se to vyhodnocuje tak, že se na řízení nebere ohled, takže je potřeba mít aspoň někoho u motoru, jestli chce někdo řídit , ale opakuji, není nutnost uhýbat a letět. Klidně se můžou všichni nasáčkovat do zbraní

Diagnostika systémů - pokud tady někdo je, tak má posádka přehled o stavu lodi - tedy způsob, a síla poškození určitých sekcí a stav zásob kyslíku.
Samozřejmě časem půjde po cestách vylepšovat sekce, nakupovat nové sekce a jiné věci atd. Tohle je zatím základní popis a funkčnost lodi.
Vyhodnocování atd, bude probíhát sice pořád mírně zastřeno tajemstvím, ale rozhodně ne tolik, co v předchozím RPG. Uvidíte v třetím příspěvku, protože tam bude nástřel toho, co bude dělat loď nepřítele atd. Na vás je se dohodnout na dobré strategii.
* Samozřejmě si vyhrazuji práva na jakékoliv změny během hry, neboť to budu tvořit za pochodu.
Ptejte se, jak budete chtít, dodatečně vysvětlím, co budete chtít vědět. Po tomhle bude následovat první příspěvek hry s úvodem.