od JarynekZ » čtv 21. bře 2019 14:57:02
Záleží jaký je limit. Každopádně limit nasadit třeba o 25k - 30k níž, aby zbylo na prvotní servis (výměna rozvodů, olejů, brzd, ...).
Pro začátek důkladně projít kastli, hlavně hrany dveří, kapoty, víka kufru, blatníky u kol zevnitř, nesmí tam být ani náznakem rez - když odejde něco na motoru, dá se to spravit. Vyhnitá kastle se dá taky povařit, ale oproti technickým záležitostem je na cenovce obvykle tak o nulu navíc. Všechny spáry mezi díly by měly být stejné. Pokud je třeba mezi předníma a zadníma dveřma mezera nahoře užší než dole, pravděpodobně se s tím hýbalo, a obvykle nebývá důvod s tím hýbat, pokud není auto třeba po bouračce. Pokud budeš jezdit hlavně po městě, menší motory budou stačit (ale aspoň těch 1200 ccm aby to mělo, menší už bývá na úkor materiálových rezerv). Pokud je k tomu servisní knížka (doporučuji), je vždycky fajn, když je doplňovaná z víc servisů, když se u jednotlivých prohlídek mění intenzita razítka (nikoliv však plynule sestupně), sem tam jiný podpis, třeba i jiným odstínem propisky, ... prostě aby to na první pohled nevypadalo, že to tam známej ze servisu nedomlátil od stolu, aby to u toho bylo. Nedívat se na kilometry. Kus s náletem 300000 může být v lepším stavu než kus se 120000, nemluvě o tom, že kus se 120000 může mít ve skutečnosti 500000, prostě brát podle stavu, ne podle tachometru. Nic by v tom nemělo povrzávat nebo klepat, řadící páka jde plynule do všech poloh, nezůstává někde viset, když se tomu šlápne při testovací jízdě na krk, otáčky jdou plynule nahoru, po puštění plynu plynule dolu, nepocukává, "nekašle". Pokud to bude přeplňovaný motor, bude pravděpodobně slyšet turbo, má pisklavý zvuk, jehož intenzita se do určité doby plynule zvyšuje s přidáváním plynu, zvuk nesmí kolísat (ale pokud nevíš, kde to v těch zvucích hledat, tak tohle asi nezkontroluješ). Když se na větším plácku otočí volantem na plno a pomalu se bude kroužit, nesmí řízení cvakat nebo poskakovat. Spojka nemá zabírat ani úplně nahoře, ani úplně dole. Šáhni na brzdové kotouče, po vnějším okraji brzdné plochy bude cítit kousek místa, kam na tom kotouči (který mimochodem nesmí být popraskaný nebo nějak zvlášť poškrabaný, povlak jakoby rzi je OK, pokud po testovací jízdě zmizí, ten materiál to prostě dělá) nedosáhnou destičky, ten "zub" by neměl být nijak výrazný, obvykle bývá tak do milimetru.
Testovací jízda by měla trvat klidně hodinu. Proti tomu se asi budou v bazarech cukat, ale rozhodně se nenech odbýt nějakou desetiminutovkou, tuplem aby řídil jenom prodejce. Během té jízdy se k tomu chovej jako autoškolák, dělej tomu autu naschvály, vytáčej motor zbytečně vysoko, nebo zbytečně málo, zkus zabrzdit nesmyslně prudce, projeď kanálem, cukni s volantem, prostě se snaž (relativně řečeno) tomu autu způsobit nějakou újmu. To auto to musí ustát. Pokud ne, je tam něco špatně.
Bylo pár srandistů, kteří třeba u nafťáků, v bazarech nevytáčeli motor, protože "to se dieselu za studena nedělá". Pokud je v pořádku, maximálně si přicucne trošku oleje, ten tomu ve výjimečných případech nic neudělá. Pokud v pořádku není, může tam... se něco projevit, v lepším případě rozsvícením kontrolky motoru. Jestli ten motor hodlá umřít, tak ať umře než na něm bude tvoje jméno.
Nejjednodušší je možná vzít útokem nějakej servis, tam lapnout pod paži prvního kořeňa, co se tváří, že o těch autech něco málo ví, nasypat mu Boženku do kapsy a vzít jej tam s sebou.
No. No, he's not a lion. Yeesh, definitely not a lion... and uh... uh, his daughter, um, say... vanished?Are you
Valsymised enough?
Sure?Znáš pravidla? Ne? Přečti si je zde!Pokud hraješ Hru, tak jsi právě prohrál(a). Gratuluji.