Tak v pondělí nám skončil Westworld, ze kterého mám lehce rozporuplné pocity a hlavně hlavu jak balón, protože tak zamotanou, či spíš náhodně zamíchanou časovou linku už jsem dlouho neviděl.
I když ve výsledku jsem si to užil.
Ale dnes byl hlavně poslední dvoudíl třetí série The Expanse. A musím říct, že třetí série je snad jedna z nejlepších sérií na poli sci-fi seriálů vůbec a pravděpodobně to nejlepší co jsem viděl, minimálně ve smyslu, že tam nebyla jediná slabá epizoda. A k finále ani zatím nemám slov.
Celkově jsou to pak tři série prakticky bez slabého místa (a absolutně žádných výplňových epizod, děj se pořád sune stálým (oproti jiným seriálům až neuvěřitelným) tempem kupředu), s výjimkou prvních asi tří/čtyř epizod, které byly takové pomalejší a musely rozjet spoustu příběhových linií, což možná dost lidí původně odradilo a bude to asi jeden z důvodů, proč se o tom seriálu nemluví tolik jako o těch momentálně nejpopulárnějších. Ten druhý, a asi i větší důvod bude ten, že ho vysílá stanice SyFy (byť ho sama neprodukuje), která navíc někdy v polovině třetí série oznámila, že ho ruší a čtvrtá série už nebude. Proč? Protože seriál není z nejlevnějších a kdo se v dnešní době dívá na kabelovku, obzlvášť, když je seriál dostupný jen v USA a Kanadě a zbytek světa se musí buď spolehnout na piráty nebo téměř rok(!) počkat než se objeví jinde.
No jo, jenže, to, že ten seriál na pohled není úplně nejpopulárnější ještě neznamená, že nemá naprosto zapálenou fanouškovskou základnu, která se mimo jiné složila na
letadlo nesoucí banner s textem "#SaveTheExpanse", které půl dne kroužilo kolem centrály Amazon Studios ve snaze přimět Amazon, aby seriál koupil (poté co Netflix údajně neměl zájem). O pár dní později byl díky další sbírce
vyslán model vesmírné lodi na samou hranici vesmíru pomocí stratosférického balónu. No a po dalším asi týdnu napínání, oznámil sám šéf Amazonu, miliardář Jeff Bezos, na mezinárodní vesmírné konferenci, že ten seriál zachránili. Paradoxně celé to zrušení a zmrtvýchvstání znamenalo pro seriál obrovskou, do té doby prakticky neexistujíc marketingovou kampaň (protože SyFy), díky kterému získal velké množství nových diváků. Tak třeba se už o příští sérii bude mluvit víc. Píšu to sem všechno proto, že jsem to celé dění napjatě sledoval a musím říct, že něco takového seriálový svět asi ještě neviděl.
Čili jinými slovy, kdo jste ten seriál ještě neviděli, tak povinně zhlédnout.
A vězte, že naprosto záměrně vůbec nepíšu, o čem to celé je.