Stránka 3 z 4

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 10. čer 2017 21:37:09
od JarynekZ
Někteří lidé jsou bezmezní čuráci a fackovat je by bylo málo. Dva kolaři bez světel o půl jedenácté v noci, evidentně lehce nametení (jeli poněkud nerovně), to bych ještě pochopil... teda ne, nepochopil, ale na druhé straně silnice baba s kočárkem, bez odrazek, v černé bundě... No co, aspoň vím, že mi v autě funguje klakson, a že jsem přes motor slyšet, když hulákám přes okýnko spolujezdce.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 10. čer 2017 22:00:29
od Staga
Tvl, to si děláš prču... to jsou ti lidi až tak blbí?

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 10. čer 2017 22:53:52
od Jana
Ty vole, teď bych sem asi neměla psát, že jsme před hodinou a půl jeli z nákupu na kolech (dva lidi, dvě kola, jedna blikačka), z toho jeden z nás na zádech plnou krosnu a v ruce květináč s kytkou ~

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 10. čer 2017 23:39:53
od Staga
Pořiď reflexní odrazky na krosnu :D

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 10. čer 2017 23:42:42
od Jana
No, já jsem kromě právě té zmíněné blikačky měla vepředu i vzadu namotaný reflexní pásek. Druhé kolo jaksi spoléhalo jen na zabudované odrazky. Ale ne že by na tom tady pod tím městských osvětlením tak záleželo :-)

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: ned 11. čer 2017 6:57:16
od JackSwigert
Ale tak tys tam měla alespoň ty pásky... Jsou idioti, kteří nemají vůbec nic a nenapadne je třeba ani rozsvítit displej na mobilu, aby bylo ve tmě vidět alespoň něco...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: ned 11. čer 2017 10:19:18
od JarynekZ
Ti tam neměli ani odrazky. Ani kola, ani kočárek.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 16. čer 2017 5:13:17
od JarynekZ
Mám rád své "nové" francouzské vozítko. Rozvody, náplně, filtry a doplnění klimy za 11 rovnejch. O tom si mohou nechat majitelé zdejšího koncernového zázraku jenom zdát :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 16. čer 2017 13:12:21
od Staga
Mam rada sveho kamose. Az bude auto, za veskere prace zaplatim pouze za dily a on umi sehnat levny a kvalitni :D

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 16. čer 2017 17:01:08
od Liger
Mohl by někdo ovladačům volantu v Brně vysvětlit, že když odbočuji na světelné křižovatce doleva přes tramvajové koleje a vidím, jak se ze zastávky 50 m za mnou už rozjíždí šalina, přičemž v protisměru jede nepřerušovaný proud aut, tak se opravdu nebudu stavět na koleje, aby mě chudák za mnou náhodou nemusel objíždět pravým pruhem (přičemž v obou se dá jet rovně)? Chápu, že přetlačovaná s šalinou je mezi řidiči oblíbený sport (který zatím ve všech případech skončil výhrou šaliny nebo maximálně remízou, a přesto se někteří stále neúspěšně snaží tento trend zvrátit), ale na kole to opravdu zkoušet nechci. V krátké době se mi to na stejné křižovatce stalo už podruhé, onehdá si nějaký řidič v bílé dodávce musel zatroubit, dnes na mě pro změnu namachrovaný frajírek otevřeným okýnkem zařval, že stojím jako [doplňte oblíbené slovo našeho pana prezidenta]. Škoda, že moji neméně vulgární odpověď už asi neslyšel, protože měl hrozně naspěch. Docela rád bych si s ním o tom popovídal, aby mi osobně ukázal, kam se mám podle něj postavit a jak si poradí se zběsile zvonícím 30metrovým kolejovým vozidlem, což je událost, kterou na oné křižovatce vídám téměř každý druhý den. A taky, aby mi ukázal řidičský průkaz, když evidentně nezná zákon o provozu na pozemních komunikacích, konkrétně §13, odst. 2.

A taky bych poprosil řidiče těžkých nákladních vozidel značky Tatra s náhonem na všech 8 kol, aby mně i ostatním řidičům na hlavní silnici dávali přednost, když vyjíždí ze silnice vedlejší. Kdybych situaci správně neodhadl a pokusil se mu před autem projet, jelikož by za normálních okolností měl zastavit na hranici křižovatky, zbude ze mě na silnici jen mastný flek.

Děkuji.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 16. čer 2017 17:31:55
od JarynekZ
Staga: jenom za díly by mi to bylo trochu blbý, když do toho chlapík bouchal celej den, ale to je záležitost vaší domluvy. A co se náhradních dílů týče, tam to záleží model od modelu, ta levnota zase tolik tahat nejde, pokud chceš držet nějakou kvalitu. Na to svoje Picasso bych sehnal rozvodovou sadu i s pumpou klidně za 2,5k, ale je otázkou, jestli by tam taková sranda vydržela těch 120 000 km, co má vydržet originál. Tím neříkám, že to kamarád nemá fakt za levno, jenom říkám, že slevy po všech možných prodejcích dílů má prakticky každej mechanik, největší rozdíl bývá v ceně za práci, na které ty ušetříš dost podstatnou část výsledné ceny (garážová dílnička si bere za hodinu 200-300, normální značkovej servis obvykle mezi 600 a 800, srandy typu BMW mívají i přes 2k, a co si pamatuju Lexus, tam to letělo přes 5k).

Liger: dneska mě pobavilo, chtěl jsem vyčistit křižovatku a pustit chlapíka z vedlejší (kolona na tři čtvrtě hodiny, takže by tam na té vedlejší tvrdnul ještě teď) a nastříleli mi tam ještě 2 tepláci. Někteří řidiči jsou fakt dobytci a zjišťuju, že se za tím volantem nasírám čím dál častějc.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 17. čer 2017 21:22:07
od Staga
Jary, ono je to v tom, že dotyčnej kamarád nám dost dluží, páč my mu zas festovně makáme kolem baráku. Takže je šťastnej jak blecha, že nám to bude moct (z jeho hlediska trochu, z mýho hodně) vrátit. Okolo toho baráku jsou to mimochodem práce, který zas hodně baví mně, extra, když se tam sejdem celá banda.
Ty díly má právě hodně se slevama a ví, kde pořizovat, on se v těch autech vrtá hodně, skoro profesionálně bych řekla.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: ned 18. čer 2017 15:01:30
od JackSwigert
Liger: Taky už bez kamer v autě nedám ani ránu...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: ned 18. čer 2017 17:21:33
od JarynekZ
Kamera je tady taková trochu dvojsečná zbraň. Je to super, když ten záznam pomůže, ale zároveň ti může zatopit (úžasné to předvídání a jiné sračky), proto jsem si s tou myšlenkou opakovaně hrál, ale zatím to vždycky dopadlo tak, že jsem kameru do auta zamítl.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 07. zář 2017 15:31:37
od JarynekZ
Děcka, kur*a, když už parkujete po obou stranách v úzké ulici, aspoň ty kola natočte rovně... Jak vám tu pneumatiku někdo trefí, zprasená náprava bude to poslední, co budete řešit...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: ned 10. zář 2017 20:30:35
od JarynekZ
Po asi půl roce jsem opět osedlal starou Fabii 1.4 MPi. Mám jakousi potřebu sdělit světu, že to fakt nejede, nebrzdí, a co do pohodlí, doporučuji jako trénink sedět na pisoáru a volantem točit pomocí pivního svalu.

edit: ... a hlavu si z vrchu přimáčknout poličkou.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pon 11. zář 2017 17:32:27
od Staga
Až tak? Bych se optala, jestli to má v pořádku brzdy a motor ~

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: úte 12. zář 2017 14:34:51
od JarynekZ
Právě že má, to je ten průšvih :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: úte 12. zář 2017 15:13:06
od Staga
Dobře, tak to se pak optám, s čím to porovnáváš ~

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 13. zář 2017 16:18:44
od JarynekZ
Primera 1.6 16V (1996)
Octavia 1.6 MPi (1999)
Picasso 2.0 HDI (2003)
Meriva 1.4i (2006)
Berlingo 1.6 HDI (2007?)
i30 i.4i (2009)
Rapid 1.2 TSI (2016?)

Picasso je teď moje vozidlo, předtím jsem měl Primeru, zbytek jsou firemní nebo někoho známýho. A samozřejmě mám na porovnání o dost aut víc (typu dvoulitrová naftová Octavia, nějaký Volvo, nějakej Lexus, ...), ale to už by bylo srovnávání s tou Fabií krajně nefér.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 13. zář 2017 16:39:48
od Staga
Tak ono i to, cos aktuálně vyjmenoval, je třídou o něco výš, mám ten pocit :)

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 5:22:38
od JarynekZ
Ne zase o tolik, aby to byl důvod, proč jsou vyjmenované kusy relativně v pohodě, a ve Fabii si člověk připadal jak v rakvi na kolečkách. Fakt, že to nejede, je dán malou benzínovou atmosférou, ktará sice slušně švihala ve Felicii, ale Fabia má bezmála 200 kilo navrch sama o sobě, nemluvě o tom, že ve Fabii se tím motorem krmí daleko víc elektroniky. Fakt, že to nebrzdí, je dán konstrukčně - na tyhle brzdy se jde silou, když se projeví dostatečný zájem, tak to zaflekovat zvládne, ale to abych týden předem chodil do posilky trénovat. Ten brzdný účinek je na pohled stejný jako u Volva XC90. Jenže to má o tunu živé váhy víc.

Fabia splňuje parametry toho, aby se dala nazývat autem, a pod tímto označením se dokonce prodávat. To je tak všechno. Jo, a docela důležitá věc, NEzapínat klimatizaci :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 15:47:14
od Staga
Tak dobře ~
Se skoro bojim optat, ale klimu nezapínat proč? :D

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 16:35:01
od Liger
Protože mu zežere všechen zbývající výkon motoru? Můžeš ji ale pouštět z kopce, pak to bude i brzdit. :D

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 14. zář 2017 19:59:54
od JarynekZ
Jojo, přesně tak. Bez klimy jedeš za 8 na sto, s klimou nejedeš za deset :vlna:

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

Edit: a abych dodal, Škodovky nemám rád obecně, ale rok stará Octavia 2.0 TDI mi na ně skoro obrací názor. Máme ji jako servisní vozidlo a je to docela fajn stroj.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: úte 19. zář 2017 6:56:05
od JackSwigert
Nejpoctivější motor, který kdy byl ve Škodovce, je 1.9 TDI...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: úte 19. zář 2017 17:08:16
od JarynekZ
Myslíš PD nebo ještě rotačku? Jinak jo, oba patří mezi velice slušné motory. Sice nemají komfortem a charakteristikou na JTD nebo HDI, na druhou stranu do toho jde nalít prakticky cokoliv a při inteligentní údržbě vydrží kde co (nepočítám turba, ty chcípou všude a všem).

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 20. zář 2017 7:10:07
od JackSwigert
No, znám dva lidi - jeden s PD, druhýs rotačkou... já to beru z pohledu toho, jak dlouho to vydrží :D když Octavii r. v. 2004 teprve před rokem začal zlobit Eger ventil, tak tomu říkám docela slušná výdrž :D

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 20. zář 2017 18:06:15
od JarynekZ
Pokud se do ní lilo něco slušnýho (osobně tankuju buď čeprovej optimal s vifem nebo vervu, nic jinýho) a nejezdilo se s tím vyloženě "na spotřebu", tak nemám problém tomu uvěřit. Dovedu si naopak představit přístup, kdy by se egr mohl za tu dobu řešit třikrát, i kdyby ten motor byl pozlacenej. A jenom tak, když už se tahle součástka zmínila, mám jakousi potřebu sdělit světu, že kdyby to nevadilo při technické, prohodil bych ji oknem :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 03. říj 2018 22:09:41
od JarynekZ
Právě jsem se vrátil z Přibáňovy přednášky z poslední cesty s Trabantama. Jako obvykle super. Pokud to budete mít někde okolo, doporučuju.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2018 7:52:35
od JarynekZ
And in the next episode of Monte Negro Comedies, officer A is played by...
No nic, na objezdu přes Černou Horu je opět kontaktní setkání řidičů...

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pon 03. pro 2018 20:07:19
od JarynekZ
A pokračujeme v seriálu "Jaryn držkuje na silnici".
Ráno byla u baráku na kopci ledovka jak hovado, přičemž, co jsem tam tak sledoval, tam půlka lidí jezdila na brzdě se zařazenou zpátečkou. Čeho konkrétně tím hodlali docílit? To se zas někde v televizi projevovali dopravní experti nebo co? S mou ledničkou na kolečkách se to dalo sjet v pohodě na jedničku jenom přes motor, aniž by ten stroj jenom náznakem šel na bok, zato ti zpátečkáři se tam motali jak špína v kýblu. Vážně, koho to může napadnout? Když nezabírá brzda, protože se kola nemají o co zapřít, jak konkrétně tomu má pomoct s těma kolama vší silou motat proti směru jízdy?

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pon 03. pro 2018 22:35:47
od Liger
Lol, tak to by mě fakt nenapadlo. :vlna: To je tak, když lidi chybí v hodinách fyziky a neví, že kolo, které ztratilo trakci (protáčí se vůči silnici, či je naopak zablokované a smýká se) má daleko menší tření, a tedy i schopnost měnit rychlost či směr vozu, než kolo, které se po povrchu odvaluje bez protáčení.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: stř 02. led 2019 21:02:20
od JarynekZ
To jsem si tak vzpomněl, jak mě loni v Praze začátkem prosince přepadla taktika. Na cestě z Ústí, cca ve dvě odpoledne. Zelená vlna hlásila, že Klánovická a Průmyslová tou dobou nejsou zrovna nejostřejší tužky v penálu, tak jsem si říkal, že se projedu po Blaženě a na D1 najedu z druhé strany Jižní spojky. Až když jsem byl ve Strahovským tunelu, uvědomil jsem si, že od rána s rádia nehlásili prakticky nic jinýho, než že Barrandovský most z mapy zatím nevymazali jenom ze slušnosti. Naštěstí už tam bylo volno, ale podobně propracovaných plánů jsem měl za poslední rok až dva tolik, že se na to objíždění stylem "tady to znám, jede se tam líp" můžu z vysoka... Předtím, asi o měsíc, jsem viděl, že se na D1 dost parkuje, tak jsme s kolegou vyjeli z Prahy směr Hradec, že to je sice normálně o něco delší, ale se stavem D1 to zní o dost líp. A po cestě jsem zapnul navigaci, Google, místo své Here. Nečekal jsem, že Google nezná uzavírky a navíc se ten krám nedá přesvědčit, že touhle cestou skutečně nechci jet (mj. třeba proto, že se tam NEDÁ jet). Praha - ČH za výborné bezmála 4 hodiny.

Tak jsem si zase spokojeně zadržkoval na silnice, můžete pokračovat o dveře vedle :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2019 20:56:30
od Liger
To se teda divím, že ti Google nenahlásil uzavírku, na to jsem zatím nenarazil. Měls internet?

Každopádněs mi připomněl, jak jsem tuhle vyrazil s kolegovým autem na cestu, kterou neznám, tak jsem musel spoléhat na navigaci. Akorát že kolega tam na ni nemá držák (a druhý kolega, jehož auto si půjčuju obvykle (ono vzhledem k mé náplni práce není moc často potřeba, abych někam jezdil), který tam ten držák má, pár dní před tím to auto trochu pocuchal, takže bylo v servisu), tak jsem hodil mobil do držáku na kelímky mezi sedačkami a říkal si, že se spolehnu na hlasové povely a když tak jen občas na něj mrknu, když to situace dovolí. Samozřejmě se mobil po pár metrech vždy sesunul tak, že na něm nebylo nic vidět. No můžu vám říct, že podle Google navigace se čistě po hlase fakt jezdit nedá. Např. to zahlásí něco ve stylu "po 300 metrech odbočte vpravo", tak dojedu po něčem, co by odhadem mohlo být 300 metrů, ke křižovatce tvaru T, zahnu doprava, načež z produkovaných zvuků pochopím, že jsem zahnul blbě a zjistím, že jsem měl vlastně na tom téčku (fakt úplně kolmé téčko, řízené semafory) zahnout doleva a teprve potom na další křižovatce doprava, což byla ta odbočka, kterou to hlásilo. A podobných situací nastalo několik, takže jsem se celou cestu motal jak hovno pod splavem...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2019 21:38:02
od JarynekZ
Bez internetu bych s Googlí navigací moc daleko nedojel, ne? Aspoň co si tak pamatuju, mapu si to sosalo za běhu. Pokud je to jinak, OK, ale stejně, ano, měl jsem zapnutý internet :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2019 23:13:53
od Plot
Do Google maps můžeš stáhnout nějakou oblast, kterou pak můžeš brouzdat offline. Ale stojí to za prd, taky používám Here, hlavně proto že je můžu v zahraničí používat offline. Ikdyž je taky potřeba je po očku sledovat, někdy hlásí zmaty (to jsem vyřešil úplným vypnutím hlasových povelů)...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 04. led 2019 14:05:21
od JarynekZ
Ale ta offline oblast je snad pár (při nejlepším desítek) kilometrů, ne?
U Here jsem spokojen i s hlasovou, byť teda česká je poněkud nepříjemná (mám tam nastavenou britku, teda pokud mi tam zrovna nevleze ruska).

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 04. led 2019 15:09:17
od Plot
Myslím že 50km okruh? Nebo tak nějak... Jo je to na prd. Google maps používám jen na zjišťování provozu a uzavírek.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 04. led 2019 22:14:01
od Liger
Plot píše:hlavně proto že je můžu v zahraničí používat offline.

Tak pokud máš předplacená data u nás, tak aspoň v rámci EU už tě to nemusí trápit. Ale jasně, pokud jsi někde dál...

Jinak ještě občas zkouším Waze, ta je kromě uzavírek schopna nahlásit i přejetého ježka na kraji silnice. :vlna:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 04. led 2019 22:49:48
od Plot
Data mám, ale vzhledem ke vzdálenosti, kterou za den ujedu, bych spotřeboval denně tak 1gb dat...

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: sob 05. led 2019 1:59:11
od JarynekZ
Liger: Waze mě neskutečně štve, jednak proto, že to má občas tendenci táhnout průjezd pomalu přes pole, a jednak proto, že to překládá názvy měst v zahraničí. Jo a ještě je to strašně hyperaktivní, ale to jsi už naznačil.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2019 13:49:21
od Jana
Fajn... Máte někdo ponětí, jak vybrat ojeté auto - tak aby se pokud možno za týden nerozpadlo?

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2019 14:57:02
od JarynekZ
Záleží jaký je limit. Každopádně limit nasadit třeba o 25k - 30k níž, aby zbylo na prvotní servis (výměna rozvodů, olejů, brzd, ...).
Pro začátek důkladně projít kastli, hlavně hrany dveří, kapoty, víka kufru, blatníky u kol zevnitř, nesmí tam být ani náznakem rez - když odejde něco na motoru, dá se to spravit. Vyhnitá kastle se dá taky povařit, ale oproti technickým záležitostem je na cenovce obvykle tak o nulu navíc. Všechny spáry mezi díly by měly být stejné. Pokud je třeba mezi předníma a zadníma dveřma mezera nahoře užší než dole, pravděpodobně se s tím hýbalo, a obvykle nebývá důvod s tím hýbat, pokud není auto třeba po bouračce. Pokud budeš jezdit hlavně po městě, menší motory budou stačit (ale aspoň těch 1200 ccm aby to mělo, menší už bývá na úkor materiálových rezerv). Pokud je k tomu servisní knížka (doporučuji), je vždycky fajn, když je doplňovaná z víc servisů, když se u jednotlivých prohlídek mění intenzita razítka (nikoliv však plynule sestupně), sem tam jiný podpis, třeba i jiným odstínem propisky, ... prostě aby to na první pohled nevypadalo, že to tam známej ze servisu nedomlátil od stolu, aby to u toho bylo. Nedívat se na kilometry. Kus s náletem 300000 může být v lepším stavu než kus se 120000, nemluvě o tom, že kus se 120000 může mít ve skutečnosti 500000, prostě brát podle stavu, ne podle tachometru. Nic by v tom nemělo povrzávat nebo klepat, řadící páka jde plynule do všech poloh, nezůstává někde viset, když se tomu šlápne při testovací jízdě na krk, otáčky jdou plynule nahoru, po puštění plynu plynule dolu, nepocukává, "nekašle". Pokud to bude přeplňovaný motor, bude pravděpodobně slyšet turbo, má pisklavý zvuk, jehož intenzita se do určité doby plynule zvyšuje s přidáváním plynu, zvuk nesmí kolísat (ale pokud nevíš, kde to v těch zvucích hledat, tak tohle asi nezkontroluješ). Když se na větším plácku otočí volantem na plno a pomalu se bude kroužit, nesmí řízení cvakat nebo poskakovat. Spojka nemá zabírat ani úplně nahoře, ani úplně dole. Šáhni na brzdové kotouče, po vnějším okraji brzdné plochy bude cítit kousek místa, kam na tom kotouči (který mimochodem nesmí být popraskaný nebo nějak zvlášť poškrabaný, povlak jakoby rzi je OK, pokud po testovací jízdě zmizí, ten materiál to prostě dělá) nedosáhnou destičky, ten "zub" by neměl být nijak výrazný, obvykle bývá tak do milimetru.
Testovací jízda by měla trvat klidně hodinu. Proti tomu se asi budou v bazarech cukat, ale rozhodně se nenech odbýt nějakou desetiminutovkou, tuplem aby řídil jenom prodejce. Během té jízdy se k tomu chovej jako autoškolák, dělej tomu autu naschvály, vytáčej motor zbytečně vysoko, nebo zbytečně málo, zkus zabrzdit nesmyslně prudce, projeď kanálem, cukni s volantem, prostě se snaž (relativně řečeno) tomu autu způsobit nějakou újmu. To auto to musí ustát. Pokud ne, je tam něco špatně.
Bylo pár srandistů, kteří třeba u nafťáků, v bazarech nevytáčeli motor, protože "to se dieselu za studena nedělá". Pokud je v pořádku, maximálně si přicucne trošku oleje, ten tomu ve výjimečných případech nic neudělá. Pokud v pořádku není, může tam... se něco projevit, v lepším případě rozsvícením kontrolky motoru. Jestli ten motor hodlá umřít, tak ať umře než na něm bude tvoje jméno.

Nejjednodušší je možná vzít útokem nějakej servis, tam lapnout pod paži prvního kořeňa, co se tváří, že o těch autech něco málo ví, nasypat mu Boženku do kapsy a vzít jej tam s sebou.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2019 15:09:29
od JarynekZ
A hlavně, nekupovat první auto co uvidíš (pokud fakt nebude stát za to). Ono je možná krásná a zachovalá Octavie, motor držák, po doktorovi v důchodu z Německa, a za život sežralo víc šamponu než paliva, ale když s tímhle popisem potkáš čtvrtý auto v jeden den, tak si uvědomíš, že buď v Německu musela proběhnout nějaká ošklivá epidemie, na kterou jsou oni vysloužilí lékaři obzvláště hákliví, a nebo někdo trošku kecá.

edit: a snad poslední poznámka, doporučuju vyhlédnout si konkrétní modely a na internetu si projít témata na fórech, dost mainstreamových modelů má fóra vyloženě jenom o nich, ignorující zbytek značky. Podívat se tam, co tam lidi často řeší za závady, jak se jim projevují, a to u toho konkrétního kusu hledat.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2019 15:37:02
od Jana
Fíha, dík za rozbor :-) Něco už jsem po různu vyčetla, ale ono teorie hezká, v praxi asi budu zírat pod kapotu a se slovy "hezký" ji nejspíš zase zavřu ~

JarynekZ píše:Během té jízdy se k tomu chovej jako autoškolák, dělej tomu autu naschvály, vytáčej motor zbytečně vysoko, nebo zbytečně málo, zkus zabrzdit nesmyslně prudce, projeď kanálem, cukni s volantem, prostě se snaž (relativně řečeno) tomu autu způsobit nějakou újmu.


Jo, tak pokud bych tu testovací jízdu prováděla já, tak takhle bude vypadat každopádně :lol:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2019 16:04:22
od JarynekZ
Pod kapotou si můžeš všimnout, jestli není celej motor od oleje (i když to asi v bazaru vyčistili), jestli není ze spodu na víčku oleje bílý povlak (to by taky kluci mohli vyčistit), jestli tam není něco okousaný od různých všekousajících zvířátek, jestli tam tyhle ludry nenechaly stopy na plastech, ... když nevíš co hledat, tak jenom po těch věcech, co si všimneš i bez znalostí. Žádnej šroubek tam není na volno, nevisí tam žádnej drát jenom tak do vzduchu, co je z plastu by nemělo být popraskaný, co je z kovový už vůbec ne. Jestli něco vypadá jako "držič něčeho", tak to asi něco drží pohromadě, a tudíž by to nemělo být ulomený nebo zrezlý. Když se to nastartuje, tak by se ten motor měl převalovat pravidelně, ne sebou házet (při startování se pohne, to je normální, přece jenom je to kus železa na točící se tyčce), už vůbec by z něj nemělo jen tak z hecu něco stříkat. V nádržce na vodu je vhodné neukrývat listí. Na měrce oleje by měly být stopy po oleji (ideálně dokonce mezi vyznačeným minimem a maximem :vlna:)... už jsem psal, aby sis s sebou vzala nějaké ubrousky, že je vhodné na tom autě ručně ošahat kde co, což nebývá úplně nejhygieničtější záležitost?
Tohle všechno platí pořád a dokola pro celý auto. Když jsou nakřivo dveře, taky to poznáš bez odbornosti. Když se vyvalí kouř s ventilátoru, taky si toho všimneš. Když hýbeš s volantem několik centimetrů na obě strany a auto jede pořád spokojeně rovně, taky to není správně. Pod koberečkama většinou díry z výroby nebývají.
Chce to dát si na čas. Pan prodejce možná bude spěchat, ale ty mu tam hodláš vysypat na stůl nemalou částku, tak snad tu chvilku počká.

A že se ptám, kdopak bude dělat testovacího řidiče? Jestli ne tvůj mechanik, tak se tam vystřídejte za volantem oba, s tím, že ten druhej bude sedět vzadu a poslouchat, jestli se něco nepatřičného neozývá od zadní nápravy (klepání, mlácení, skřípání, hučení, ..) nebo od výfuku (tuningové burácení, které se dá vyrobit buď přidělanou koncovkou, nebo levněji dírou v tlumiči výfuku). Jednak se tím natáhne doba testovací jízdy (kdyby se chtělo projevit něco, co se projevuje až po zahřátí), třeba si jeden všimne něčeho, čeho ten druhej ne.

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2019 23:08:16
od Plot
Jarynek to vystihl výborně, jen bych zdůraznil některé body, které jsou ukrutně důležité:
- vzít s sebou mechanika - neříkej, že tvůj známý nemá známého, co má známého který je automechanik; ono je fajn dívat se po čouhajících drátech atp, ale u auta nad řekněme 50k už takové punkové "opravy" nebudou - mechanik ví, co kontrolovat a kde to hledat, vážnější závady pozná jelikož je těžké a/nebo nákladné je zakrýt; různé barvy kouře z výfuku indikují různé závady, jsou toho plné internety, jak to poznat, atd.
- dej si s hledáním auta na čas, stejně jako se samotnou prohlídkou a testovací jízdou - ono to pokaždé vyjde jak na sviňu, že na tebou vyhlídnuté auto volal večer předtím borec, má přijet až z Budějovic a rovnou chce auto koupit, takže si honem honem pospěš jinak ti auto zmizí před očima; ty kupuješ, ty tam buď klidně 5 hodin; slušný bazar ti umožní i prohlídku tvým mechanikem v dílně, podívat se zespodu na auto, to je velmi důležité
- nehledět na kilometry - já mám teď ve svém prťavém Golfu 1.4 benzín najeto 400 tisíc, tedy počet vhodný spíš pro naftové auto s vyšším obsahem, ale důkladnou péčí a investicemi jsem auto udržel ve slušné kondici; záleží, jak se k autu choval předchozí majitel, zanedbaný servis pozná mechanik a ušetří ti dost peněz za opravy, které by přišly v horizontu měsíců
- záleží i na cenové hladině, nad 100k už se vyplatí poohlížet i po autech z dovozu, je ale třeba důkladněji kontrolovat původ, stav a servis vozu - s tím pomůže opět mechanik či autorizovaný servis značky, můžeš si nechat konkrétní auto prolustrovat, jestli servisní kniha odpovídá skutečnosti (za předpokladu servisování v autorizovaných servisech)

Je toho spousta a rada nad zlato - nic neuspěchat, aut je přebytek.

Mě čeká něco podobného příští rok, ale bude to trošku investice no (400-500k). :oops:

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2019 14:25:07
od Araoth
A vlastní nebo operák?

Re: Auta, bicykle, kone a iné dopravné prostriedky...

PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2019 15:11:11
od Plot
Vlastní. Ale spíš něco lehce zajetého a v záruce, protože za takový peníze si koupím akorát fábku nebo kus pomačkaného plechu s logem Hyundai...