Recenze: Besiege

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Recenze: Besiege

Příspěvekod Liger » úte 08. bře 2016 23:50:06

Besige je hra, která je momentálně v early access, ale už před cca rokem, kdy jsem se k ní dostal, to působilo dokončenějším dojmem než mnohé hotové hry. Výhodou tak navíc je, že je hra pořád levná, i když o pár dolarů za ten rok zdražila (momentálně stojí 8 €/$, což je vzhledem k tomu, kolik zábavy nabízí, pořád směšná částka) Pravidelně vychází větší či menší updaty, herní mechanika je víceméně hotová, teď se hlavně přidávají nové levely a nové stavební bloky. Tím, že je to sandboxová hra, tak hrací doba je neomezená a i s malým základem se v tom dá neskutečně vyřádit.

A co že to je, pokud jste o tom neslyšeli? Staví se tam středověké válečné stroje (ehm, tedy aspoň původním záměrem autorů to bylo, ve skutečnosti v tom lidi staví prakticky vše až na ty středověké stroje, které jsou v úplné menšině ~), úkolem v každém levelu je většinou povraždit nějaké rytíře, zničit nějaký hrad či jinou stavbu nebo se někam dostat, ale občas i něco jiného. V podstatě je to takový středověký Minecraft, akorát založený na hodně působivém fyzikálním enginu (běží to na Unity 5), kdy se všechno krásně láme, rozpadá, hoří, vybuchuje... A k tomu je to geniálně stylizované, takže přestože jsou modely hodně low-poly a celé je to pojato minimalisticky (země je tvořena šedou plochou, v které jsou ostrůvky trávy, skály a další objekty), tak to vypadá suprově.

Mezi základní stavební bloky patří dřevěné trámy, železné výztuže, kola různých velikostí včetně ozubených, různá kloubová spojení, pružiny, písty, lana, křídla, vrtule a zbraně všeho druhu - od kanónů, přes plamenomety, rotující ozubené kotouče, bomby až po vodní dělo.

Čím složitější monstrum v tom člověk postaví, tím náročnější to samozřejmě je (byť na splnění všech levelů stačí udělat něco relativně jednoduchého, vývojáři prý zpočátku nepočítali s tím, že v tom lidi začnou stavět tak složité věci), což by normálně znamenalo, že fps spadnou až někam k nule. V Besiege je to vyřešeno chytře - ve hře je k dispozici posuvník rychlosti času, takže u složitých věcí stačí zpomalit čas a všechny fyzikální interakce se tak stihnou vypočítat a hra běží stále plynule. Zpomalení či zastavení času je jinak taky super věc, když se chce člověk pokochat nějakou explozí nebo jinou destruktivní činností. Pokud chce člověk splnit level, tak se musí se svým strojem vejít do vymezeného prostoru. V opačném případě se dá omezení vypnout a je možné stavět opravdové obludy (pak obvykle dojde na to zpomalení času). Podobně se dá zapnout nezničitelnost, ona není taková sranda něco nadimenzovat tak, aby se to nezřítilo vlastní vahou (stavařské či strojní vzdělání výhodou ~), natož při útočení na protivníka. Pak ale level opět nejde splnit. Další důležitá věc je ovládání těch mašin - každý pohyblivý nebo jinak interaktivní blok má přiřazenou nějakou výchozí klávesu - tu ale člověk může pro jednotlivé bloky libovolně změnit (a k tomu měnit parametry, jako rychlost otáčení), takže možnosti ovládání jsou zcela neomezené.

Na hru se taky ve velkém vrhli moddeři, takže je pak třeba bloky možné otáčet o libovolný úhel a ne jen po 90 stupních, což se hodí zvlášť když chce člověk ty věci dělat pěkné. Osobně jsem ale zatím zůstal u základní hry, tolik času, abych si mohl hrát ještě s natáčením každého bloku o jednotlivé stupně, zase nemám. :vlna:


A komentovaná galerie z vlastních screenshotů na závěr:

Besiege_06_25_2015_03_13_59.jpg
Šestinohý kráčející obr (ten už se nevejde do vymezeného prostoru) a jasný cíl

Besiege_06_25_2015_03_45_40.jpg
A masakr začíná, pro slabé povahy se dá krev vypnout, ale ono je to tak roztomile stylizované (vojáci například nemají animaci nohou, ale jen tak poskakují), že se to nedá brát vážně

Besiege_06_25_2015_03_48_36.jpg
Ale i obr může být poražen, zvlášť když je z větší části ze dřeva

Besiege_10_25_2015_05_31_29.jpg
Stroj sice zachvátily plameny, ale na tom už nesejde, hrad byl dobyt a společně s ním i celý ostrov (momentálně jsou k dispozici dva ostrovy, 1. je hotový a obsahuje 15 levelů, 2. má hotovo 15 levelů z (asi) 18)

Besiege_10_24_2015_08_56_06.jpg
Zdivo na prvním ostrově jde rozbít pouze pomocí výbušnin - první levely jsou formou tutoriálu, v tomto dojde právě na nutnost použití bomb

Besiege_07_18_2015_01_35_51.jpg
Zadání znělo jasně - zničit sedlákovu úrodu. Tak co jiného postavit, než kombajn ~

Besiege_10_24_2015_10_02_27.jpg
Ne vždy je ale cílem ničit - tady je potřeba přesunout svázané klády na vyvýšené místo. Ideální práce pro náklaďák s jeřábem. Škoda, že se nevejde do povoleného rozměru

Besiege_11_27_2015_11_59_52.jpg
Dají se dobře simulovat i nejrůznější mechanismy - toto auto má funkční diferenciál. Byť to ve hře není vůbec potřeba, kola se pohání přímo sama (nevím, jestli je to magie nebo středověké elektromotory ukryté v kolech), takže nějaký přenos výkonu od motoru ke kolům je zbytečný luxus

Besiege_11_27_2015_04_07_21.jpg
Je libo středověký mobilní raketomet?

Besiege_11_06_2015_07_27_28.jpg
Nebo odpružený teréňák s náhonem na všechna čtyři a kanóny na střeše?

Besiege_10_26_2015_10_28_09.jpg
Nebo něco, co není určeno k vraždění? Třeba kloubový autobus? Eh, co jsem to říkal o tom vraždění?

Besiege_10_26_2015_10_30_17.jpg
Ponaučení: autobusem hrad neporazíš


A jinak doporučuji napsat Besiege do Google obrázků, ideálně vyfiltrovat pouze animované a čumět, co v tom lidi předvádí. :D
Obrázek
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
Pravidla lamího fórumpisu | Program na barevné přechody v BBCode, v. 2.1
Uživatelský avatar
Liger
Moderátor
 
Příspěvky: 11222
Registrován: pát 16. črc 2010 23:17:00
Cash on hand: 18,252.85
Bank: 16,785,133.75
Bydliště: Štatl
Aura: 167

Re: Recenze: Besiege

Příspěvekod Johny007 » úte 29. bře 2016 13:46:54

Doufám, že jednou najdu čas si to zahrát. :D
Člen Adminesské dohody, Chlíva LL a taky místní Spammer.
Uživatelský avatar
Johny007
Strážce zavazadel
 
Příspěvky: 2604
Registrován: ned 15. srp 2010 9:11:08
Cash on hand: 144.05
Bank: 16,091,880.91
Aura: 29

Re: Recenze: Besiege

Příspěvekod Liger » úte 29. bře 2016 15:11:45

Jj, hlavně ze začátku, když to člověk všechno objevuje, je to pěkný žrout času. Já jsem to začal hrát samozřejmě ve chvíli, kdy jsem měl nejvíc napilno s diplomkou. Málem jsem ji neodevzdal. :D
Obrázek
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
Pravidla lamího fórumpisu | Program na barevné přechody v BBCode, v. 2.1
Uživatelský avatar
Liger
Moderátor
 
Příspěvky: 11222
Registrován: pát 16. črc 2010 23:17:00
Cash on hand: 18,252.85
Bank: 16,785,133.75
Bydliště: Štatl
Aura: 167


Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron