Tak ať se to někam pohne, tak tu shrnu, co jsem zatím odehrál.
Takže DLCček do Falloutu 3 je 5 a to:
Operation Anchorage
The Pitt
Broken Steels
Point Lookout
Mothership Zeta
Nainstalovaný mám všechny, zvládnuté mám zatím 2 a to Operaci Anchorage a Point Lookout.
Takže pro dnešek: Operace Anchorage
Zasazení do příběhu Fallout3:
Informace o operaci Anchorage se našli už v původní hře na terminálech společnosti vyrábějící komiksy anebo v historickém muzeu. Jednalo se o americkou akci, kdy se měla znovu obsadit Alijaška od číňanů. Anchorage byla základna hlídaná 3 masivními děly na vrcholku pohoří. Už si nepamatuji proč přesně to zprvu obsadili číňané (zřejmě kvůli zdrojům, jestli vůbec zbyly), ale pro ameriku to byla samozřejmě povinnost a také vlastenecká hodnota. Amerika zde vybojovala "velké" vítězství a zasadila tvrdou ránu komunismu. (Ale pak schytala sprchu jaderných bomb a to už tak vítězně nevypadalo. Hlavně že památník hrdinství vojáků z Anchorage byl v podstatě nedotčený.)
Samotný příběh DLC:
Bloudím si takhle vyprahlou pustinou. Řeknu si, že se podívám k Washingtonskému památníku na respawnované supermutanty a z nich sebral nějakou tu munici a zbraně na prodej. Stalo se a zničeho nic zpráva, že byl nalezen nový rádiový signál. Psanci (zkráceně - ti kteří se rozdělili od těch hodných, protože jim na životech civilistů záleželo o trochu méně, ale hodní jsou v podstatě taky) potřebují pomoc. Tak jo, jdu na místo vysílání signálu. Najdu vchod do metra, které předtím bylo zavaleno a tím neprůchodné. Ok fajn, říkám si, takže tímhle způsobem chce Bethesda (výrobci hry) dělat DLCčka. Projdu metrem a jsem na menším nádvoří (zablokovaném), kde se hnedka střílí. Psanci bojují se supermutanty. Tak když teda chtějí pomoct (a já lovím supermutanty rád ) tak jim pomůžu. Jediná cesta dál vede přes zničenou kancelářskou budovu směrem ke staveništi. U staveniště mě zastaví chlap a po rozhovoru vyplyne, že potřebují někoho jako já, proto že mám PipBoye (příruční systém na inventář, přehled těla, databáze poznámek, signálů no prostě také zabudované menu hry ). V komplexu budovy pod zemí se dovím, že se chtějí dostat do místní zbrojnice. Jenže její dveře se otevřou pouze tehdy, až někdo splní zkoušku. A v čem spočívá? Správně. V prožití simulace operace Anchorage. Simulace... to že když umřete tam, tak ve skutečnosti také, je už pro mě (Sci Fi) samozřejmostí. Tak teda jdem na to. A začíná to. Zima a fujavice. Kamarád z armády zavelí, že mám jít sám tudy a on to zkusí jinudy. Samozřejmě jsem si nemohl vzít nic svého z reality. Sakra. Mám jen pistol s tlumičem, tichošlápka (v podstatě zařízení na krátkodobou neviditelnost) a nějaký ten armádní nůž. OK. Jdu jedinou přímou cestou a vidím čínskou hlídku. Tak si to tam 2 minuty chystám, aby to byl čistý výstřel do hlavy a konec boje a on přežije. Dokonce mu to ubere asi tři proužky z dvaceti. Paráda. Vytáhl čínskou útočnou pušku a začal pálit. Nakonec jsem ho teda dostal a přišla první drsné pochopení. Tělo začalo "počítačově" mizet a zmizelo než jsem ho stihnul obrat o zbraň. Hmm simulace. Takže kde k sakru seženu náboje a životy? Po nějaké době jsem na to přišel. Všechny věci které jdou použít občasně problikávají červeně. Pušky, miny, granáty a druh poznámek o příběhu. Ale také muniční vozík a něco, co mi připomínalo hasičák, ale jeho použití doplňovalo životy. Fajne, takže se budu v nejhorším vracet doplňovat. Také se mi do rukou dostává úžasná nová zbraň. Nazývá se Gaussova puška. Odkaz na Fallout 2? Trochu. Tahle puška je totiž jen na jeden výstřel. Používá to mikrofůzní články jako munici a má to scope(hledí). Hodně účinná a v 75% případů dokonce zásah znamená asi 4 sekundové omráčení. Po nějaké době lezení po pahorcích a následných "kójích" postavených na zdi se dostávám do bodu, kdy se vrací můj kamarád velitel. Dobře že si přežil a bla bla bla. To že on bude chodit za mnou jako část mojí skupiny obkecali tak, že jen hlídá jestli nemám strach a nechci zdrhnout z boje. Vtipné. Ve skladišti munice pro ona obří děla nacházím konečně zase něco nového z budoucnosti. Je to čínská jednotka zvaná dragoun. Představte si oblek jako z crysis. A ano, umí být neviditelný. No, naštěstí držel jenom meč a celkem slušně se zasekával o schody Pokračujeme až na druhou stranu hory (skrz horu) a odpálíme ty tři masivní děla aby z nich nadále nemohli střílet číňani. No a to je v podstatě konec první části.
Ocitnu se v základně amerických sil. (základna = 5 stanů obklopených horou a jedinou cestou ven s barikádou pytlů s pískem.) Po konverzaci s velitelem si na terminálu vyberu tým, co se mnou bude chodit do akce. Wow, to zní pěkně. A také holopásku, kde jsem si vybral jakou třídu chci zastávat já. Na výběr tam byl tuším raketomet se samopalem, útočná puška s pistolí, energopěstí a pár granáty, brokovnice s hodně granáty a odstřelovací puška s pistolí. No vzal jsem si raketomet, protože inteligence to s ním většinou neumí a mohl by se hodit. Vyjdu ze stanu a bum, vybraní členové se zhmotní vedle kamaráda vojáka. Ten je teď můj podřízený heh. Zajdu za zásobovačem, vezmu si zbraně a valím před tábor. Z táboru vedou tři cesty. Na konci každé je cíl který mám nějakým způsobem zabrat či eliminovat. Jen mám udělat dva boční napřed než půjdu na prostřední. OK, valíme doprava k hlásce (nějaká výzkumná budova, něco jako "odposlouchávatelna" (moje oblíbené slovo z DOW )) Před ní ještě po cestě stojí menší stanoviště jako přístup k dolu. Nějak se probijeme a mí vojáci se zastaví v dobytém stanovišti. Tak si promluvím s kámošem. Vyzvu ho ať počkají bezprostředně před příchodem do té budovy. Řekne OK a valí cestou dál. Já to zatím prozkoumával okolo. Zjistil jsem, že svoboda cest tu opravdu není. Tak jdu dál. V dálce vidím svůj tým ale blížím se k velkému prostranství s pár lodními kontejnery v rozích prostranství. Říkám si, že by to bylo jako stvořené pro past (ale jak teda ti mí vojáci jen tak proběhli?!?). Trochu to zkoumám a fakt. Vidím ho neviditelného na kontejneru (rozuměj neviditelný je, ale při pohybu je vidět jaksi rozmazaná část krajiny v obrysu těla). Nakonec tam byli tři a měli odstřelovačky. Pustím se do té budovy a vyčistím ji. První úkol splněn. Vrátím se (v podstatě mě to teleportuje) na základnu a jdu vlevo. Přes menší stanovou osadu s pozorovatelnami se máme dostat k palivovým nádržím. Ty zničit a poradit si s "přízrakem". Co to je přízrak jsem poznal až jsem ho viděl. Šlo o tank, který měl místo hlavně něco jako pulsní dělo. Zničeno, vyřízeno, jdeme na poslední úkol. Procházím bunkry a dostávám se až na sněžnou planinu, kde v mírné dálce stojí něco jako pevnost. Jenže pevnost v okolí chrání jakýsi energetický štít. A protože vyslaná americká armáda nosila energozbroje (něco jako robocop, akorát bez počítačových systémů ), tak jsem to musel nedaleko vypnout. Čekal jsem něco víc než jen "běž tam a zmáčkni čudl". Vojáci se rozeběhli na pevnost. Tak jsem šel také. Vejdu do pevnosti a zjistím že se nemůžu hýbat.Vlastně jen sleduji, jak se tam všichni mlátí. Přichází ke mně čínský generál. Po krátkém rozhovoru ho přesvědčím, že tohle nemůže vyhrát a tak spáchá harakiri nebo co. Z mnou se objeví velitel, že prej díky a já se probouzím ze simulace. Otevřu zbrojnici a kromě běžných věcí nacházím Gaussovu pušku a zimní americkou energozbroj. Po té ještě proběhne menší povstání mezi psanci. Vyřídím je, oberu mrtvoli o další pěkné věci a mizím pryč. Konec tohoto DLC.
Na závěr řeknu, že do dalších DLCček bylo velmi výhodné začít tímhle. Získaná energozbroj je o něco silnější než doposud nejlepší a gaussova puška jako odstřelovačka nemá chybu.