Fallout 3 DLC

Recenze, návody, popisy a další přidružené ptákoviny.

Fallout 3 DLC

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » stř 09. led 2013 21:35:01

Tak ať se to někam pohne, tak tu shrnu, co jsem zatím odehrál.
Takže DLCček do Falloutu 3 je 5 a to:

Operation Anchorage
The Pitt
Broken Steels
Point Lookout
Mothership Zeta

Nainstalovaný mám všechny, zvládnuté mám zatím 2 a to Operaci Anchorage a Point Lookout.
Takže pro dnešek: Operace Anchorage

Zasazení do příběhu Fallout3:
Informace o operaci Anchorage se našli už v původní hře na terminálech společnosti vyrábějící komiksy anebo v historickém muzeu. Jednalo se o americkou akci, kdy se měla znovu obsadit Alijaška od číňanů. Anchorage byla základna hlídaná 3 masivními děly na vrcholku pohoří. Už si nepamatuji proč přesně to zprvu obsadili číňané (zřejmě kvůli zdrojům, jestli vůbec zbyly), ale pro ameriku to byla samozřejmě povinnost a také vlastenecká hodnota. Amerika zde vybojovala "velké" vítězství a zasadila tvrdou ránu komunismu. (Ale pak schytala sprchu jaderných bomb a to už tak vítězně nevypadalo. Hlavně že památník hrdinství vojáků z Anchorage byl v podstatě nedotčený.)

Samotný příběh DLC:
Bloudím si takhle vyprahlou pustinou. Řeknu si, že se podívám k Washingtonskému památníku na respawnované supermutanty a z nich sebral nějakou tu munici a zbraně na prodej. Stalo se a zničeho nic zpráva, že byl nalezen nový rádiový signál. Psanci (zkráceně - ti kteří se rozdělili od těch hodných, protože jim na životech civilistů záleželo o trochu méně, ale hodní jsou v podstatě taky) potřebují pomoc. Tak jo, jdu na místo vysílání signálu. Najdu vchod do metra, které předtím bylo zavaleno a tím neprůchodné. Ok fajn, říkám si, takže tímhle způsobem chce Bethesda (výrobci hry) dělat DLCčka. Projdu metrem a jsem na menším nádvoří (zablokovaném), kde se hnedka střílí. Psanci bojují se supermutanty. Tak když teda chtějí pomoct (a já lovím supermutanty rád :) ) tak jim pomůžu. Jediná cesta dál vede přes zničenou kancelářskou budovu směrem ke staveništi. U staveniště mě zastaví chlap a po rozhovoru vyplyne, že potřebují někoho jako já, proto že mám PipBoye (příruční systém na inventář, přehled těla, databáze poznámek, signálů no prostě také zabudované menu hry :) ). V komplexu budovy pod zemí se dovím, že se chtějí dostat do místní zbrojnice. Jenže její dveře se otevřou pouze tehdy, až někdo splní zkoušku. A v čem spočívá? Správně. V prožití simulace operace Anchorage. Simulace... to že když umřete tam, tak ve skutečnosti také, je už pro mě (Sci Fi) samozřejmostí. Tak teda jdem na to. A začíná to. Zima a fujavice. Kamarád z armády zavelí, že mám jít sám tudy a on to zkusí jinudy. Samozřejmě jsem si nemohl vzít nic svého z reality. Sakra. Mám jen pistol s tlumičem, tichošlápka (v podstatě zařízení na krátkodobou neviditelnost) a nějaký ten armádní nůž. OK. Jdu jedinou přímou cestou a vidím čínskou hlídku. Tak si to tam 2 minuty chystám, aby to byl čistý výstřel do hlavy a konec boje a on přežije. Dokonce mu to ubere asi tři proužky z dvaceti. Paráda. Vytáhl čínskou útočnou pušku a začal pálit. Nakonec jsem ho teda dostal a přišla první drsné pochopení. Tělo začalo "počítačově" mizet a zmizelo než jsem ho stihnul obrat o zbraň. Hmm simulace. Takže kde k sakru seženu náboje a životy? Po nějaké době jsem na to přišel. Všechny věci které jdou použít občasně problikávají červeně. Pušky, miny, granáty a druh poznámek o příběhu. Ale také muniční vozík a něco, co mi připomínalo hasičák, ale jeho použití doplňovalo životy. Fajne, takže se budu v nejhorším vracet doplňovat. Také se mi do rukou dostává úžasná nová zbraň. Nazývá se Gaussova puška. Odkaz na Fallout 2? Trochu. Tahle puška je totiž jen na jeden výstřel. Používá to mikrofůzní články jako munici a má to scope(hledí). Hodně účinná a v 75% případů dokonce zásah znamená asi 4 sekundové omráčení. Po nějaké době lezení po pahorcích a následných "kójích" postavených na zdi se dostávám do bodu, kdy se vrací můj kamarád velitel. Dobře že si přežil a bla bla bla. To že on bude chodit za mnou jako část mojí skupiny obkecali tak, že jen hlídá jestli nemám strach a nechci zdrhnout z boje. Vtipné. Ve skladišti munice pro ona obří děla nacházím konečně zase něco nového z budoucnosti. Je to čínská jednotka zvaná dragoun. Představte si oblek jako z crysis. A ano, umí být neviditelný. No, naštěstí držel jenom meč a celkem slušně se zasekával o schody :D Pokračujeme až na druhou stranu hory (skrz horu) a odpálíme ty tři masivní děla aby z nich nadále nemohli střílet číňani. No a to je v podstatě konec první části.
Ocitnu se v základně amerických sil. (základna = 5 stanů obklopených horou a jedinou cestou ven s barikádou pytlů s pískem.) Po konverzaci s velitelem si na terminálu vyberu tým, co se mnou bude chodit do akce. Wow, to zní pěkně. A také holopásku, kde jsem si vybral jakou třídu chci zastávat já. Na výběr tam byl tuším raketomet se samopalem, útočná puška s pistolí, energopěstí a pár granáty, brokovnice s hodně granáty a odstřelovací puška s pistolí. No vzal jsem si raketomet, protože inteligence to s ním většinou neumí a mohl by se hodit. Vyjdu ze stanu a bum, vybraní členové se zhmotní vedle kamaráda vojáka. Ten je teď můj podřízený heh. Zajdu za zásobovačem, vezmu si zbraně a valím před tábor. Z táboru vedou tři cesty. Na konci každé je cíl který mám nějakým způsobem zabrat či eliminovat. Jen mám udělat dva boční napřed než půjdu na prostřední. OK, valíme doprava k hlásce (nějaká výzkumná budova, něco jako "odposlouchávatelna" (moje oblíbené slovo z DOW :D )) Před ní ještě po cestě stojí menší stanoviště jako přístup k dolu. Nějak se probijeme a mí vojáci se zastaví v dobytém stanovišti. Tak si promluvím s kámošem. Vyzvu ho ať počkají bezprostředně před příchodem do té budovy. Řekne OK a valí cestou dál. Já to zatím prozkoumával okolo. Zjistil jsem, že svoboda cest tu opravdu není. Tak jdu dál. V dálce vidím svůj tým ale blížím se k velkému prostranství s pár lodními kontejnery v rozích prostranství. Říkám si, že by to bylo jako stvořené pro past (ale jak teda ti mí vojáci jen tak proběhli?!?). Trochu to zkoumám a fakt. Vidím ho neviditelného na kontejneru (rozuměj neviditelný je, ale při pohybu je vidět jaksi rozmazaná část krajiny v obrysu těla). Nakonec tam byli tři a měli odstřelovačky. Pustím se do té budovy a vyčistím ji. První úkol splněn. Vrátím se (v podstatě mě to teleportuje) na základnu a jdu vlevo. Přes menší stanovou osadu s pozorovatelnami se máme dostat k palivovým nádržím. Ty zničit a poradit si s "přízrakem". Co to je přízrak jsem poznal až jsem ho viděl. Šlo o tank, který měl místo hlavně něco jako pulsní dělo. Zničeno, vyřízeno, jdeme na poslední úkol. Procházím bunkry a dostávám se až na sněžnou planinu, kde v mírné dálce stojí něco jako pevnost. Jenže pevnost v okolí chrání jakýsi energetický štít. A protože vyslaná americká armáda nosila energozbroje (něco jako robocop, akorát bez počítačových systémů :D), tak jsem to musel nedaleko vypnout. Čekal jsem něco víc než jen "běž tam a zmáčkni čudl". Vojáci se rozeběhli na pevnost. Tak jsem šel také. Vejdu do pevnosti a zjistím že se nemůžu hýbat.Vlastně jen sleduji, jak se tam všichni mlátí. Přichází ke mně čínský generál. Po krátkém rozhovoru ho přesvědčím, že tohle nemůže vyhrát a tak spáchá harakiri nebo co. Z mnou se objeví velitel, že prej díky a já se probouzím ze simulace. Otevřu zbrojnici a kromě běžných věcí nacházím Gaussovu pušku a zimní americkou energozbroj. Po té ještě proběhne menší povstání mezi psanci. Vyřídím je, oberu mrtvoli o další pěkné věci a mizím pryč. Konec tohoto DLC.

Na závěr řeknu, že do dalších DLCček bylo velmi výhodné začít tímhle. Získaná energozbroj je o něco silnější než doposud nejlepší a gaussova puška jako odstřelovačka nemá chybu.
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
Talking as queen of England: "I had a few medical problems this year. I am now so old, that my pussy is haunted."
"Those scottish bastards are rallying against england again! I can see them at the hill, wawing their spears. Wait a minute. Those aren't spears."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 2647
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 3,701.80
Bank: 1,220,125.96
Bydliště: Bethrezzen's Pit
Aura: 23

Re: Fallout 3 DLC

Příspěvekod SteGo_Saur_CZ » stř 03. dub 2013 22:00:35

A tak se po dlouhé době vrátím k příspěvku a shrnu (co si pamatuju :D) z dalšího DLC.

V tomto příspěvku se zaměřím na Mothership Zeta. Jedná se o dosud poslední oficiální DLC k Falloutu 3 a je dost kontroverzní. Jak příběhově, tak i technikou.
Jak název může trochu napovídat, v DLC se konečně rozjede příběh související s troskami mimozemského plavidla a mimozemšťana (mrtvého) před nimi.

Tento fakt ze světa falloutu se objevil již v druhém díle a do třetího dílu byl takřka okopírován. Ale ne na škodu. Tato "lokace" sebou nese pouze jednu výhodu. Ale zase velkou. A tou je Alien Blaster. Nejsilnější zbraň ve světě Falloutu. Extrémní síla, se kterou se ale oba díly vypořádali po svém. V druhém díle byl jediný problém Alien Blasteru ho najít. Takzvané "speciální lokace" se dali objevit pouze "náhodou" a dokresloval to i fakt, že při každém novém spuštění hry byli jinde. A když se na vás usmálo štěstí a vy ho našli, tak se nedá přímo říct, že byste byli nesmrtelní. Ono zabíjet na dvě rány je hezké, ale přesila je přesila. A k tomu navíc dobře vyzbrojená. V třetím díle se s tím vypořádali jinak. A musím dodat, že to bylo stylem moderní doby. Zjednodušování. Alien Blaster totiž naleznete pokaždé na tom samém místě a ještě je rádius hledání menší, neb cca (rozměry jsou vycucané z prstu, slouží pouze k pochopení) 200 metrů od lodi je objevitelná lokace zapsaná na mapě a asi v 50 metrovém rádiu je možno ve vašem příručním rádiu zachytit signál, který od prvního momentu poslechu zní mimozemsky. Aby to ale nebylo zas tak jednoduché, Alien Blaster má omezenou munici, neboť střílí municí "emzáků". V normálním Falloutu 3 se dá naleznout pouze na dvou místech a to na místě havárie a u vojenského náklaďáku, který měl také havárii (jaká to ironie).
Tolik k nastínění základní myšlenky. Ale zpět k DLC.

Po instalaci DLC se vám cca po dni herního času objeví zpráva na monitoru, že byl zachycen signál navigačního majáku lodi. A hádejte kam vede. K troskám lodi. Teda dřív to tak bylo. Po přichodu na tuto lokaci tu totiž žádné trosky nejsou (proto se 100% doporučuje napřed sebrat blaster + náboje a pak nainstalovat DLC). Místo toho je tam jen onen maják zapíchlý do země. Přijdete k němu a vžum. Byli jste teleportování na emzáckou mateřskou loď na oběžné dráze kolem Země. Připravili vás o všechnu výstroj a zdá se, že vás chtějí rozpitvat. Poté se probíráte v cele se svou spolubydlící. Pokecáte si a dohodnete se, že tady bydlet nechcete (stejně by vás nejspíš co nevidět zabili). Vaše spolubydlící vymyslí plán jak ven - jeden z nejprofláknutějších. (hned po "jednomu je špatně"; více ve spoileru, pokud netušíte)
Spoiler: show
Začnete se prát a vyvádět rozruch. To je donutí přijít a zjednat pořádek.

Porazíte stráže a snažíte se utéct. Vaší jedinou zbraní je pro zatím elektrický obušek, který měli emzáci u sebe. Nijak významně účinný (zvláště poté, co na sebe emzáci hodí štíty), ale lepší než pukem do oka než mlátit pěstí. Po cestě potkáte holčičku, která emzákům také (již poněkolikáte jak se dozvíte) utekla. Tato dívenka vás v tuto chvíli bude nějaký čas schovaná za zdí provázet a upozorňovat na stráže nedaleko. Za nějakou dobu se oddělíte od bývalé spolubydlící, která tvrdí, že vám bude krýt záda a také od dívenky, která míří bůh ví kam (na nějaký důležitý bod lodi - holčička chce také domů). Na lodi se postupně můžete vyzbrojit emzáckou pistolí, puškou, kanónem, který střílí velké elektrické koule (to zní šíleně :D je potřeba to vidět :) ) a párkrát i normálních zbraní, které mají od svých zajatců.

Vaše cesta lodí s cílem dostat se zpátky na zem vás zavede na mnoho míst po celé lodi atd. a tak teď už jen vyberu speciální momenty.
V jedné části lodi se nachází emzácká "tréninková místnost" skládající se z balkónu, který má výhled do dvou nepřístupných místností. V obou místnostech je teleport a na balkóně tlačítko pro každou z nich. Tlačítko spustí tréninkovou simulaci - v podstatě se jedná o střelnici. Zatímco v první místnosti se objeví max. tuším 3krát za sebou pouze brahmína (Falloutí obdoba krávy - má dvě hlavy), v druhé se začnou teleportovat zajatí nájezdníci (lidé, kteří utváří gangy a drancují a drancují...). Ti už se brání a střílí po vás útočnými puškami. Celé je to jaksi na nic. Nemůžete dolů pro zbraně a náboje mrtvol a vlastně pouze plýtváte svými. Útěchou snad může být jen to, že po vyřízení všech protivníků na střelnici dostanete achievement.
Po lodi se také různě objevují holodisky, což jsou vlastně zvukové záznamy. Každý holodisk obsahuje vyslýchání jednoho ze zajatců. Zatímco emzákům nerozumíte ani slovo , poslouchat jejich objeti je občas zábavné. Například dvě nahrávky stojí za to. Na jedné se totiž snaží dostat informace o Zemi............. z brahmíny :D Samozřejmě ta jim odpovídá klasickým kravím mučením (konverzace probíhá asi 3 minuty :D). Na té druhé zajímavé slyšíte člověka, který se ohrazuje, že tohle nemůžou dělat prezidentovi spojených států. Ano, je to tak. Unesli prezidenta. :D Marně se jim snaží vysvětlit, že budou stíháni za zločiny proti americe. No jo, to je prezident a amerika.
A poslední zajímavá věc, co mě napadla je místnost se stázovými komorami (každý ví oč se jedná předpokládám). V nich jsou zakonzervováni lidé z různých dob. Vy se potřebujete dostat na vnější plášť lodi a tak by vám přišel vhod skafandr astronautu v jedné z nich. Po otevření stázových komor onen astronaut již nežije, ale žijí jiní. Je tu samuraj, kterému rozumíte asi tolik co emzákům. Každý prostě neovládá japonštinu. Dále je tam medik z 3 světové války. Nijak významný, jen si sním dá nejvíc v pohodě pokecat a vyrábí lepší léčidla z těch normálních emzáckých. A poslední je americký kovboj. Po té, co mu osvětlíte situaci, že letíte na "lodi", se na vás ohradí, že neslyší šplouchání vln. Úsměvné.

No a teď už jen rychle ke konci. Dostanete se na můstek a porazíte kapitána. Bohužel v ten moment, co přijdete k panelům, vaši loď kontaktuje jiný emzák. A protože mu neodpovídáte a vidí vaše xichty, objeví se před vaší lodí další loď. A tak začíná bitva lodí. Je to jednoduchý systém souboje. Máte páčku nastavitelnou do tří poloh a tlačítko. Každá poloha určuje rozpoložení energie stylem štít/výkon zbraně. Tlačítko střílí. Taktika je jasná. Vystřelíte s největší silou a na jejich ránu si počkáte s nejsilnějšími štíty. Celkem snadné. Trochu se to zkomplikuje ve chvíli, kdy vám vypadnou "pojistky" a tak musíte obejít tuším 4 konzole opodál a rozběhnout systém.
Zničíte nepřátelskou loď a můžete se teleportovat dolů na Zemi. Na loď se můžete kdykoliv vrátit, ale z můstku se dostanete pouze na hlavní křižovatku a většina dveří je natrvalo uzamčená. DLC je to výborné. Pobaví a ještě vás vyzbrojí emzáckými zbraněmi a spousta náboji. Vyplatí se ještě zmínit, že ačkoliv jste sbírali jejich náboje, ty pro Alien Blaster nenajdete (jsou odlišné) a tak pokračuje jejich šetření. Nutno také podotknout, že ani ostatní emzácké zbraně nepřekonali sílu Alien Blasteru.
Pro zatím vše. Šmytec.
"Members of the house, the band was... Showaddywaddy"
Talking as queen of England: "I had a few medical problems this year. I am now so old, that my pussy is haunted."
"Those scottish bastards are rallying against england again! I can see them at the hill, wawing their spears. Wait a minute. Those aren't spears."

Obrázek

Pravidla
Uživatelský avatar
SteGo_Saur_CZ
Administrátor
 
Příspěvky: 2647
Registrován: sob 21. dub 2012 9:54:03
Cash on hand: 3,701.80
Bank: 1,220,125.96
Bydliště: Bethrezzen's Pit
Aura: 23


Zpět na Herní články

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník