Recenze: Sumotori (2007)
Napsal: ned 22. črc 2012 15:37:06
Sumotori
A cože to vlastně je? Malá hra (desítky kB), která ale dokáže zabavit i na hodinu. Sumotori je, jak už z názvu vyplývá, hra na sumo. Na vyvýšeném kruhovém plácku se "pozdraví" dvě postavičky (tradičním ťuknutím ruk o zem v kleče) a poté se hráč snaží počítačového protivníka (nebo druhého hráče) vytlačit z onoho kruhu nebo ho donutit spadnout na zem. Jednoduché, ale také extrémně chytlavé. Jak je to možné, když to má pár kB? Abychom si tuto otázku zodpověděli, řekněme si něco o grafice. Postavy jsou kostky na sebe napasované. Jedna kostka je hlava, větší kostka je trup a pak 4 kostky pro končetiny. Postavy tak vypadají stroze, ale humorně. Humorně také vypadá jejich pohyb, který funguje na principu miniaturní šachovnice. Výsledný pohyb je tedy kostrbatý a nejvíc je to vidět, když se pokusíte o malý pohyb vpřed. Ono ani moc daleko se projít nejde, neboť když se postava rozejde, tak se začne naklánět a to tradičně končí jeho pádem a tím i vaší prohrou a to jste se protivníka třeba ani nedotkli. A tady začíná ta sranda. Padání, šťouchání a sebevražedné skákání (po dopadu ze skoku je téměř nemožné udržet se znovu na nohou) je zábavné na pohled a kolikrát se i po bitvě jenom zadíváte na postavy, které se intuitivně snaží znovu postavit a několikrát se jim to i nepodaří a jenom tak se válejí a kopou kolem sebe. Při hře s živým protihráčem si tak užijete skvělou zábavu aspoň na pár minut nebo i na hodiny. Takže?
+ zábava z padání a vůbec souboje; velikost; hot seat
- grafika; pouze 2 hranaté postavy; vlastně to není nic jiného než ono sumo
A cože to vlastně je? Malá hra (desítky kB), která ale dokáže zabavit i na hodinu. Sumotori je, jak už z názvu vyplývá, hra na sumo. Na vyvýšeném kruhovém plácku se "pozdraví" dvě postavičky (tradičním ťuknutím ruk o zem v kleče) a poté se hráč snaží počítačového protivníka (nebo druhého hráče) vytlačit z onoho kruhu nebo ho donutit spadnout na zem. Jednoduché, ale také extrémně chytlavé. Jak je to možné, když to má pár kB? Abychom si tuto otázku zodpověděli, řekněme si něco o grafice. Postavy jsou kostky na sebe napasované. Jedna kostka je hlava, větší kostka je trup a pak 4 kostky pro končetiny. Postavy tak vypadají stroze, ale humorně. Humorně také vypadá jejich pohyb, který funguje na principu miniaturní šachovnice. Výsledný pohyb je tedy kostrbatý a nejvíc je to vidět, když se pokusíte o malý pohyb vpřed. Ono ani moc daleko se projít nejde, neboť když se postava rozejde, tak se začne naklánět a to tradičně končí jeho pádem a tím i vaší prohrou a to jste se protivníka třeba ani nedotkli. A tady začíná ta sranda. Padání, šťouchání a sebevražedné skákání (po dopadu ze skoku je téměř nemožné udržet se znovu na nohou) je zábavné na pohled a kolikrát se i po bitvě jenom zadíváte na postavy, které se intuitivně snaží znovu postavit a několikrát se jim to i nepodaří a jenom tak se válejí a kopou kolem sebe. Při hře s živým protihráčem si tak užijete skvělou zábavu aspoň na pár minut nebo i na hodiny. Takže?
+ zábava z padání a vůbec souboje; velikost; hot seat
- grafika; pouze 2 hranaté postavy; vlastně to není nic jiného než ono sumo