Zloděj bojuje lehkými a středními zbraněmi a všemi střelnými zbraněmi kromě těžké kuše. Umí používat jen vycpávanou a koženou zbroj a nepoužívá štít. Zloděj má nejvíce schopností, jejich úspěch však závisí na jeho úrovni, obratnosti a charisma. V tabulce je uvedeno na které vlastnosti která schopnost závisí a kolikrát se k úspěchu přičítá bonus (odečítá postih). Všechny tyto schopnosti samozřejmě mohou zkoušet i ostatní postavy, ale s daleko větší šancí neúspěchu.
Převelky - pouze na stejnou nebo podobnou rasu.
Získání důvěry - musí hovořit alespoň 10 kol
Objevení mechanismů, objektů - zvyšuje šanci na objevení při prohledávání
Zneškodnění mechanismů - past, zámek... trvá 1 směnu, nelze na magicky ošetřené
Otevření objektu - podobné předchozímu
Šplhání po zdech - kontrola po deseti sázích, úprava pravděpodobnosti podle povrchu
Skok z výšky - i u pádů, při úspěchu se počítá jako o 5 metrů nižší. (Pády prvních 5 - 1 život, každých dalších 10 metrů 1k6 * úroveň, nejvýše však *9, skoky se počítají o 5 méně tj. zloděj může skočit z 10 metrů nezraněn, z 15 metrů zraní o jeden život.)
Tichý pohyb - 2 metry za jedno kolo tichého pohybu, ověřuje se každé kolo
Schování ve stínu - nesmí se na něj soustředit pozornost těch, před kterými se schovává pokus trvá 1 kolo a poté se ve stínu může pohybovat, ale ne útočit - pak již není schovaný
Vybírání kapes - v případě úspěchu může uzmout cokoliv z kapsy, torny, váčku... Nejčastěji 1x za kolo, může se pokoušet kolikrát chce, než přijde o ruce.
Probodnutí ze zálohy - oproti ostatním má výhodu, že při útoku ze zálohy zraní svého protivníka za dvakrát tolik.