Araothovo RPG - pravidla

Zde je to pravé místo pro hráče textových RPG her!

Moderátor: Vypravěč

Pravidla fóra
Tato sekce je určena především pro hraní textových RPG her. Pro diskuzi využijte jiné sekce.

Araothovo RPG - pravidla

Příspěvekod Araoth » čtv 18. črc 2013 21:01:00

Než začneme hrát

1) Vyberte si rasu a povolání z tématu Araothovo RPG - postavy. Podle vlastností je vidět, že některé rasy se hodí pro některá povolání a některá ne. Ale výběr je na vás... Pokud si budete chtít zahrát za hloupého barbara mága, fantazii se meze nekladou.

2) Základní vlastnosti postav určuje hod kostkou, aby to bylo fér, tak hází dicelog ;-) . Až budete mít postavu zvolenou a zapsanou, tak mi dejte vědět, já naházím pár čísel a vy podle toho upravíte záznam u postavy.

3) Záznam postavy vypadá takto:

Počet životů:
Mana:
Síla:
Obratnost
Odolnost:
Inteligence:
Charisma:
Postřeh - objekty:
Postřeh - mechanismy:
Útočné číslo:
Obranné číslo:
Kouzla/Schopnosti:
Vybavení/Výstroj:

4) Rozsah vlastností je od 1-21, nikdy nemůže být vyšší a nikdy nižší. Podle toho, jak vysoké máte hodnocení dané vlastnosti vám přísluší bonus, který se píše v závorce za jménem. Bonus je od -5 do +5 a určuje jak se lišíte v dané vlastnosti od průměru. Tyto bonusy se poté využívají k vypočítání počtu životů, ÚČ, OČ, vašich šancí na úspěch při určitých akcích atp.

1 (-5)
2-3 (-4)
4-5 (-3)
6-7 (-2)
8-9 (-1)
10-12 (0)
13-14 (+1)
15-16 (+2)
17-18 (+3)
19-20 (+4)
21 (+5)

5) Poté si v tématu Araothovo RPG - zbraně a vybavení budete moci vybrat, co budete chtít na cestu s sebou. Na utrácení máte 40 zlatých.

Zbraně mají uvedené 3 atributy:
Síla: určuje jeji schopnost trefit a zranit protivníka.
Útočnost: určuje jak moc zranění touto zbraní bolí
Obranné číslo: Určuje, jak moc se dá s danou zbraní ubránit
Zbroje mají uvedenné pouze obranné číslo.

6) Speciální schopnosti a kouzla uvedu u daných povolání a ras. Jediné co tedy bude zbývat před hrou je vymyslet své postavě nějaký zajímavý příběh. Odkud pochází, proč cestuje po světě za dobrodružstvím. Můžete si vymyslet i nějaké charakterové vlastnosti, závislosti, úchylky. Popsat její vzhled a povahu. Opět, fantazii se meze nekladou a čím víc se rozepíšete tím lépe!

7) Útočné číslo (ÚČ) se počítá jako síla zbraně plus bonus za sílu. (Postava se silou 19/+4 a širokým mečem (5/0/0) má ÚČ: 9)
Obranné číslo (OČ) se počítá jako kvalita zbroje, OČ zbraně a bonus za štít plus bonus za obratnost
Postřeh objektů se využívá při hledání skrytých dveří, propadel... rovná se inteligenci postavy (barbar, kroll, trpaslík + 5%)
Postřeh mechanismů se využívá při hledání pastí, zámků... rovná se polovině inteligence postavy (zaokrouhluj dolů) (elf, hobit + 5%)

8) Založte si účet na Dicelog, pokud chcete více interaktivní hru, kde budete kostkama házet i vy, a nejen já. ;-) Potom mi dejte vědět, pod jakou e-mailovou adresou jste se zaregistrovali a já vás přidám do logu.

Pravidla v tématu Araothovo RPG - Hra

1) Příběh dále posouvá pouze Vypravěč.
2) Vždy po příspěvku mohou hráči psát tolik, kolik uznají za vhodné. Nesmí ale hovořit za postavy kontrolované jinými hráči, vypravěčem. Nesmí si přidávat vlastní postavy do příběhu. Nesmí najednou cestovat do míst vzdálených místu kde zrovna je, dokud jej tam Vypravěč neposune v příběhovém příspěvku.
3) Vypravěč posunuje příběh podle okolností, ale pokud budou v příběhu reakce, tak vždy alespoň jednou denně.
4) Vypravěč má vždy pravdu! :)

Pravidla boje

1) Na začátku boje Vypravěč hodem kostky určí pořadí boje.
2) V boji se hodí kostkou a číslo se přičte k ÚČ, stejně tak u obrany a OČ.
3) Ve svém tahu může hráč 1x útočit a 1x se bránit. Veškeré další útoky, které jdou proti postavě se počítají s postihem -3. Pokud hráč útočí zezadu, aniž by o něm soupeř věděl, má bonus +4 k útoku a má výhodu iniciativy (nemusí si házet, kdo začne a prostě začne). Obránce si navíc nepočítá bonus za obranu zbraně a štítu.
4) Když se v boji vystřídají všichni, začíná nové kolo boje a to opět hodem iniciativy.
5) Bojuje se do doby než jedna strana neprohraje (útěk, vzdá se, všichni umřou)
6) Po boji Vypravěč dle úvahy rozdá zkušenosti za podílení se na výsledku boje.
7) Vypravěč je nestanný a pouze hází kostkou. Jakkoliv to může vypadat, že si vybral jednoho hráče, protože ho nemá rád není to pravda. Asi jen vypadá, že jeho kožená zbroj se bude probíjet snáz než kamarádova kroužková.

Hod na past

Int + Roz - 6 - 0. První jsou vlastnosti, které upravují hod (tj. hráč přičte bonus za int. a o kolik úrovní je výš než cíl (příp. odečte o kolik je níž)), druhé je nebezpečnost, což je číslo, které s úpravou musí hráč hodit, třetí je co se stane. (0 - viz popis kouzla)

Další pravidla

1) V případě, že hráč dosáhne dostatečného počtu zkušeností, oznámí mu tuto skutečnost Vypravěč.
2) V okamžiku postupu na novou úroveň se pro hráče změní pouze množství životů, dokud nedorazí zpět do místa, kde najde instruktora, který ho bude schopen naučit za poplatek nové dovednosti s novou úrovní spojené.
3) Na páté úrovni se všechna povolání větví ve dvě další možnosti. V tu dobu si hráč vybere tuto nadstavbu a pokračuje v ní.
4) Rozhovory, myšlenky, plány... Všechno patří do tématu Hry. Nebojte se všechno rozvést co nejvíce, protože za vžití se do charakteru postavy může Vypravěč udělovat bonusové zkušenosti.
5) Vžití do postavy znamená vžití se do postavy fantasy světa. Pokud jste barbar válečník, jen stěží si budete moct přečíst co stojí napsané na vývěsce a budete muset o pomoc požádat parťáka, který se naučil číst. Na druhou stranu elf kouzelník asi těžko pomůže závozníkovi převrátit vůz zpátky na kola. Také postavy fantasy světa nemají tušení o tom, co je to mobil, počítač, fašismus... Představte si svět ve středověku a co asi tou dobou znali. Jo a magii asi znali trochu magie.
6) Co se týče pozadí příběhu, hráčům je dovoleno si vymyslet i legendy a příběhy z místa, kde vyrůstali, pokud tím výrazně nenaruší příběh. (Slyšel jsem o místě, kde spával drak na kopě zlata a mocných magických předmětů - je to hned za chatkou kde bydlím a drak už dávno zemřel. Tak takhle ne! X Slyšel jsem pohádku, kterou mi vyprávěla babička, když jsem byl malý o bájném princovi, který kdysi porazil velkou orkskou armádu jen s hrstkou svých udatných bojovníků! Takhle klidně! ;-) )
7) Pokud hráč bude mít problémy s vymýšlením příběhového pozadí své postavy a nebo místa, kde žije, může se obrátit na Vypravěče s žádostí o pomoc. Když vím napovím nebo popostrčím správným směrem.
8) Hlavní je se bavit! A proto si Vypraveč vyhrazuje právo cokoliv změnit v případě, že by se příběh nevedl v linii jakou si představuje. (Deus ex machina... :D)
9) V případě, že máte jakékoliv dotazy, nebojte se ptát!
Dvakrát ženatý, jedenkrát otec. Cévní instalatér ve městě perníku.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Araoth
Chlív LL
 
Příspěvky: 8466
Registrován: úte 20. črc 2010 19:30:08
Cash on hand: 7,814.50
Bank: 0.00
Bydliště: Koněpůlky
Aura: 140

Zpět na RPG Hry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron